2018-09-06, 12:13
Medlem
Sonofdevilss avatar
Extremfeminism är en psykisk sjukdom!

Jag tror att extremfeminister lider av någon sorts psykisk sjukdom för att dom verkar inte förstå att det finns män som kan bete sig och att alla inte är potentiella våldtäktsmän.

Jag tycker att feminism är helt rätt att man ska stå upp för sina rättigheter och skyldigheter som både man och kvinna att dom som blir behandlad sämre oavsett kön ska bli behandlad bättre, men när det här har gått över till att feminister klagar på att alla kvinnor tjänar sämre bara för att dom är kvinnor så kan jag säga att detta argument inte riktigt håller.

Låt mig ta några exempel och förklara.

Ändå leder det oförklarade lönegapet bland privatanställda tjänstemän till att exempelkvinnan tjänar 2 miljoner kronor mindre över ett arbetsliv än mannen.

Argumentet i sig stämmer att vissa kvinnor tjänar 2 miljoner mindre än män under sin livstid, men varför?

Låt mig först säga att ja det finns arbetsgivare som är orättvisa när dom ska betala ut löner till män och kvinnor men det finns VÄLDIGT FÅ av dessa och det är inte ett så stort problem som kvinnor säger.

Men tillbaka till frågan varför dom tjänar mindre än män.

Kvinnor är i genomsnitt hemma från jobbet för att dom är sjuka då immunförsvaret sviker.

Kvinnor tar i genomsnitt mer ledighet än vad män gör så där jobbar dom mindre än vad män gör.

Kvinnor är ibland sämre än män på att förhandla till sig löneförhöjningar vilket leder till att dom kommer tjäna minde.
En man kanske kommer till sin chef och säger såhär
“Jag vill ha 2500 kr mer varje månad annars byter jag arbetsplats” arbetsgivaren vill ha kvar den här mannen på arbetsplatsen för han jobbar effektivt och därför får han löneförhöjning.
En kvinna kanske kommer till sin chef och säger såhär istället
“Jag skulle vilja ha 2500 kr mer varje månad för att jag tycker jag jobbar bra”
Som chef kanske man inte riktigt faller för det argumentet då man fortfarande kan säga nej och ändå ha kvar denna anställda.

Sen när man skaffar barn så är det ju ofta kvinnan som vill vara hemma med barnet och därför kommer dom ju tjäna mindre.

Kvinnan är i genomsnitt 4 år yngre än sin man i förhållandet och därför har dom ju inte kommit lika långt i sin karriär och då tjänar man ju ganska uppenbart mindre.

Kvinnor väljer ofta att jobba på lägre betalda jobb än vad män gör.

Så en liten snabb sammanfattning på saker som gör så att kvinnor tjänar mindre än män.

Kvinnor är mer sjuka än män.

Kvinnor tar mer ledighet.

Kvinnor är sämre på att förhandla.
Kvinnor vill vara hemma med barnen.

Kvinnor är yngre än sina män i förhållanden.

Kvinnor väljer lägre betalda jobb.

ALLA dessa punkter är ju helt frivilligt om man vill göra eller saker som vi inte kan ändra så därför tycker jag att allt detta bara är trams då sverige dessutom är VÄRLDENS MEST JÄMNSTÄLLDA LAND.

Avslutningsvis vill jag säga att svenska feminister borde lugna ner sig litegrann och hjälpa andra kvinnor ute i världen som det är synd om “på riktigt” som att vissa unga kvinnor blir bortgifta mot sin vilja och att vissa kvinnor inte anses nog smarta för att köra bil vilket jag bara låter som trams.
ALLA människor är lika värda och borde ha exakt samma rättigheter och skyldigheter, jag brinner för rättvisa mellan människor.
Citera
2018-09-06, 12:36
Medlem
Nej varken feminism eller extremfeminism är psykiska sjukdomar.

Fixa din rubrik!
Citera
2018-09-06, 13:00
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Fixa din rubrik!
Bevis 1A.
"Nej" är inget argument.
Inte på ett enda av de här tiotals påståendena.
Citera
2018-09-06, 13:14
Medlem
Sonofdevilss avatar
Citat:

Fixa din rubrik!

Bra argument där din jävla pantskalle.

Säg inte bara nej, utveckla ditt svar och skriv VARFÖR
Citera
2018-09-06, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonofdevils
Bra argument där din jävla pantskalle.

Säg inte bara nej, utveckla ditt svar och skriv VARFÖR

varför?

psykisk sjukdom är en psykisk diagnos.
Feminism är en politisk ideologi.

Att kalla ideologiska motståndare för
1) psykiskt sjuka eller
2) " jävla pantskalle"

Påvisar ens egen brist på att debattera.

DÄR har du ditt svar.
Citera
2018-09-06, 13:22
Medlem
Citat:
varför?

psykisk sjukdom är en psykisk diagnos.
Feminism är en politisk ideologi.

Att kalla ideologiska motståndare för
1) psykiskt sjuka eller
2) " jävla pantskalle"

Påvisar ens egen brist på att debattera.

DÄR har du ditt svar.

Ja fast i verkligheten så är det ett befogat utlägg. Däremot vore det extremt oetiskt att vetenskapligt ta reda på om det är sant eller inte, därför kommer ingen få reda på om det är sant eller inte. Men personer som du är klockrena exempel på anekdotisk bevisföring.
Citera
2018-09-06, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klopa
Ja fast i verkligheten så är det ett befogat utlägg. Däremot vore det extremt oetiskt att vetenskapligt ta reda på om det är sant eller inte, därför kommer ingen få reda på om det är sant eller inte. Men personer som du är klockrena exempel på anekdotisk bevisföring.

Verkligen? Jag är fullkomligen psykisk frisk kan jag meddela, aldrig ens varit i närheten av en psykisk diagnos.
TS är fullt med frågeställningar som är fullt vettiga, allt jag har rapporterat och klagat på är rubriksättningen och inledning som är under all värdighet
Han kommer förmodligen inte få svar av ex feminister, för vem har lust svara på något med den respektösa rubriken?
Citera
2018-09-06, 13:37
Medlem
godhetsapostelns avatar
Nej, feminism är inte en sjukdom. Det är ett symptom som kan indikera en sjukdom/utvecklingsstörning. Med all sannolikhet ett stort inslag av autism (bristande empati/oförmåga att förstå andra människor = theory of mind).

Sambandet mellan t.ex. genusdysfori och autism är belagt inom forskningen. Det har varit ett djävla liv i USA det senaste då genuslobbyn tvingat universitet dra tillbaka publicerade artiklar om sambandet.
Vid en annan undersökning hade 50% av de som led av genusdysfori en mor som var diagnsticerad med borderline (dvs med all sannolikhet feldiagnosticerade autister)
Senast redigerad av godhetsaposteln 2018-09-06 kl. 13:47.
Citera
2018-09-06, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Nej, feminism är inte en sjukdom. Det är ett symptom som kan indikera en sjukdom/utvecklingsstörning. Med all sannolikhet ett stort inslag av autism (bristande empati/oförmåga att förstå andra människor = theory of mind).

Precis!

Feminism blir konsekvensen av patriarkat och dess jävla brist på empati för kvinnors mänskliga rättigheter, helt korrekt analys.
Citera
2018-09-06, 13:56
Medlem
godhetsapostelns avatar
Jag vill framföra en ny synpunkt. Är inte all form av extremism, vänster såväl som höger, en indikation på oförmåga till socialt samspel och kommunikation?

Fan vad jag är smart
Citera
2018-09-06, 14:10
Medlem
onelostsouls avatar
Alla som jag har känt som varit frälsta inom feminism, pk och extremvänstern har alla i smyg berättat för mig vid enstaka tillfällen att de är: biopolära, har adhd, autism, narcissism och liknande mentala åkommor. Kan säga att jag inte var ett dugg förvånad alla de gångerna jag fick veta. Så ja, TS du har helt rätt. De är "vänsterblivna" hela bunten.
Citera
2018-09-06, 14:20
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonofdevils
Extremfeminism är en psykisk sjukdom!
Nej. Extremfeminism är en politisk rörelse och ideologi. Bara för att du inte gillar en ideologi så innebär det inte att det är en psykisk sjukdom.
Citat:
Jag tror att extremfeminister lider av någon sorts psykisk sjukdom för att dom verkar inte förstå att det finns män som kan bete sig och att alla inte är potentiella våldtäktsmän.
Jag lyssnar hellre på forskare, psykiatriker och psykologer än hemmasnickrade teorier av en anonym lekman på Flashback.
Citat:
Jag tycker att feminism är helt rätt att man ska stå upp för sina rättigheter och skyldigheter som både man och kvinna att dom som blir behandlad sämre oavsett kön ska bli behandlad bättre, men när det här har gått över till att feminister klagar på att alla kvinnor tjänar sämre bara för att dom är kvinnor så kan jag säga att detta argument inte riktigt håller.
Vilken framstående feminist påstår detta?
Citat:
Låt mig ta några exempel och förklara.

Ändå leder det oförklarade lönegapet bland privatanställda tjänstemän till att exempelkvinnan tjänar 2 miljoner kronor mindre över ett arbetsliv än mannen.

Argumentet i sig stämmer att vissa kvinnor tjänar 2 miljoner mindre än män under sin livstid, men varför?

Låt mig först säga att ja det finns arbetsgivare som är orättvisa när dom ska betala ut löner till män och kvinnor men det finns VÄLDIGT FÅ av dessa och det är inte ett så stort problem som kvinnor säger.

Men tillbaka till frågan varför dom tjänar mindre än män.

Kvinnor är i genomsnitt hemma från jobbet för att dom är sjuka då immunförsvaret sviker.

Kvinnor tar i genomsnitt mer ledighet än vad män gör så där jobbar dom mindre än vad män gör.
Varför tror du att kvinnor tar mer ledighet än män?
Citat:
Kvinnor är ibland sämre än män på att förhandla till sig löneförhöjningar vilket leder till att dom kommer tjäna minde.
Varför tror du att kvinnor är sämre än män på att förhandla?

Citat:
En man kanske kommer till sin chef och säger såhär
“Jag vill ha 2500 kr mer varje månad annars byter jag arbetsplats” arbetsgivaren vill ha kvar den här mannen på arbetsplatsen för han jobbar effektivt och därför får han löneförhöjning.
En kvinna kanske kommer till sin chef och säger såhär istället
“Jag skulle vilja ha 2500 kr mer varje månad för att jag tycker jag jobbar bra”
Som chef kanske man inte riktigt faller för det argumentet då man fortfarande kan säga nej och ändå ha kvar denna anställda.

Sen när man skaffar barn så är det ju ofta kvinnan som vill vara hemma med barnet och därför kommer dom ju tjäna mindre.

Kvinnan är i genomsnitt 4 år yngre än sin man i förhållandet och därför har dom ju inte kommit lika långt i sin karriär och då tjänar man ju ganska uppenbart mindre.

Kvinnor väljer ofta att jobba på lägre betalda jobb än vad män gör.
Varför tror du att kvinnor väljer sämre betalda arbeten än vad män gör?
Citat:
Så en liten snabb sammanfattning på saker som gör så att kvinnor tjänar mindre än män.

Kvinnor är mer sjuka än män.

Kvinnor tar mer ledighet.

Kvinnor är sämre på att förhandla.
Kvinnor vill vara hemma med barnen.

Kvinnor är yngre än sina män i förhållanden.

Kvinnor väljer lägre betalda jobb.

ALLA dessa punkter är ju helt frivilligt om man vill göra eller saker som vi inte kan ändra så därför tycker jag att allt detta bara är trams då sverige dessutom är VÄRLDENS MEST JÄMNSTÄLLDA LAND.
Alla dessa val som kvinnor och män gör påverkas delvis av samhällets normer och strukturer. Om dessa normer och strukturer motverkar kvinnor så är det ett problem som leder till just orättvisa förhållanden. Det är detta feminister vill förändra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in