Citat:
Ursprungligen postat av
Sir Dwain
Jag behöver kanske förtydliga, ni är välkomna att använda egna definitioner på patriarkat om ni så önskar, men kan ni hålla med om att det är något orättvist i att skapa en egen definition och sedan kritisera feminister (som använder min definition) för att er definition av patriarkat inte existerar? (när inget feminist någonsin har påstått det?).
Det är fullständigt meningslöst att argumentera på det sättet.
Det enda jag begärt är att du förklarar vad du menar med patriarkat och visar att den existerar.
Du har inte lyckats med det ännu. Du kan nämligen inte ändra på människors fria val att inrätta sig i de livsformer de vill av egen fri vilja. DET gör dem inte till offer för ett patriarkat för att du inte får ihop siffrorna.
Det gör dig till en utopist.
För att den värld du beskriver skulle kunna bli sann måste du utöva horribla övergrepp på väldigt många människors fria vilja. Stali, Pol Pot, Mao, Duterte och många fler har visat vägen.
Det är därför jag brukar säga att det är dags att bemanna manslägren och ugnarna för den slutgiltiga lösningen. Ingen har ännu hittat ett annat sätt. Och tanken är tusentals år gammal. Folk har förtryckts och fördrivits i alla tider i stället för att acceptera att den bästa och mest hållbara lösningen är att ge alla individuella friheter att besluta själv om sitt liv. Lika rättigheter och möjligheter. Så att de som vill sträva och kämpa också får skörda frukterna av det hårda arbetet, för det är det enda incitament vi nånsin haft att sträva mot något annat än medelmåttighet, med minimal ansträngning.
Ett säkert sätt att få vårt samhällsbygge att till slut förfalla i droger, depressioner, ensamhet osv.
Precis det vi ser idag.
Människor känner sig hopplösa mer och mer. Jag tror vi toppar överdoswer i tung narkotika bland annat.
Vet du vad en narkoman ställer till med i en familj/släkt?
Vet du hur mycket hjälp som finns?