En tråkig grej vore ju om det är Mira Aksoy som vi redan vet om. Men det kan det inte vara. Det är inte värt ett pressmeddelande och att göra en stor grej av. Eller?
Tror det kan handla om Sten Tolgfors. Tomhylsan skulle kunna hantera i den frivilliga återvandringen SD kanske kommer genomföra. Tomhylsan är ju van vid att allt rinner ut i sanden så i den rollen vore han perfekt för SD. Ett annat tips på femtekolonnare kunde vara Billström. Dvärgen vill nog bli kvitt fikusen och i SD skulle han kunna hålla i homoadoptionerna som är en av SD's hjärtefrågor.
Det tror inte jag. Mira Aksoy är en utav Moderaternas i särklass mest populäre ungdomspolitiker på sociala medier. Och det gjordes ingen stor deal av det. I samband med sin övergång så sa hon att det väntade fler avhopp från Moderaterna.
Jag tror på Heberlein eller Bali. Vilken annan Moderat skulle det kunna vara isåfall?
Tror inte på Hanif. Han står ju hyfsat långt upp på moderaternas stockholmslista och vore onekligen märklig timing för ett byte till SD.
Hade det inte varit för att det verkar vara någon med riksdagserfarenhet hade jag sagt Alexander Bard, han är bördig från Motala. Istället går min gissning till Staffan D alternativt Charlie Weimers (SD har ju dragit i honom tidigare).
Det kan inte vara Bard. Det rör sig om ett riksdagsparti står det.
Citat:
Ursprungligen postat av Kravmaskin2018
Dark Horse: Amineh Kakabaveh?
Hon har blivit lite utnavigerad i partiet. Hennes kampanj har kritiserats.