Citat:
Ursprungligen postat av
rotadent
Enda gngerna jag har sett uttrycket TF anvndas om minneskort s har det varit billiga Kina-grejer. r det samma sak som micro-SD s r det vl ngot som gr att kineserna hellre skriver just TF n micro-SD. De f gnger jag har kpt sna prylar s har det i regel ingtt ett minneskort eller s har jag kpt det i samma veva frn samma stlle. micro-SD i sig r ju inga konstigheter, finns ju i massor av plattor, telefoner och liknande frn olika tillverkare. I s fall handlar det nog mer om begreppsfrvirring.
TF-kort r vl vanliga i spionkameror, billiga drnare och liknande. Har nog aldrig sett det i en strre kamera.
Nr man ska kpa TF-kort i Sverige s leder i stort stt alla resultat till Wish.com vilket r en internationell Kina butik, kand et vara s att Kineserna uppfann TF-kortet
Kan det vara s att en Kina-telefon som min enbart accepterar TF-kort insatta, det r nmligen s att min nya Kina telefon knner inte av mitt SD-kort nr det stts in, men dremot funkar samma SD-kort i min Indiska telefon
P Cubots ntsupport nr man ska ifylla "Return Merchandise Authorization (RMA) s r axiomet
att ifylla "PCBTF card unrecognized"
Detta fr mig att vervga att den hr telefonen i framkant inte tar ett gammalt SDCS-kort, detta fr mig att vervga att inte heller kpa ett nytt SD-kort & prva i telefonen, utan bestlla ett TF-kort frn Wish fr 26 kr fr att vara p den skraste sidan???
Vad tror ni?
https://blog.os-store.com/sv/the-dif...sd-card-001os/
vad snackar dom fr goja
"TF kort r mindre n SD-kort. Generellt kan man lgga till en adapter frndring TF-kort till SD-kort."
Dom r vl inte alls mindre vad jag kan se, men vad vet jag, jag fattar ingenting om hur
jag skulle kunna trycka in en adapter inuti min Cubot