2018-09-05, 15:31
Medlem
Holdingbreaths avatar
Apple är dyrt. Jag måste köpa Apple produkter åt barn efter det en status grej. Men varför ska jag fortfarande köpa Apple?

ThinkPad skulle vara slittålig eller?
Citera
2018-09-05, 15:42
Bannlyst
Ja, nöjer du dig med Windows så funkar det väl med en tankepadda.

Vill du köra något riktigt, som macOS, så är det Apple som gäller.

Men ärligt talat så förstår jag inte frågan. Vad har Apple med tankepaddans slittålighet att göra?
Citera
2018-09-05, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av just-in-i-anus
Ja, nöjer du dig med Windows så funkar det väl med en tankepadda.

Vill du köra något riktigt, som macOS, så är det Apple som gäller.

Men ärligt talat så förstår jag inte frågan. Vad har Apple med tankepaddans slittålighet att göra?

Ja, framförallt High Sierra och Mojave är ju verkligen operativsystemens absoluta höjdpunkt...

Förutom fastlimmad och fastlödd hårdvara vilket också är det absolut bästa som någonsin funnits i datorväg...

Man "nöjer sig" inte med andra system än "macOS" 2018 utan snarare väljer man dessa för att komma ifrån det ständigt iBegränsade, neddummade datorsystem Apple erbjuder. Däremot kan man säga att man "nöjer sig" med en 2018 års Mac om det enda man söker är "status, varumärke, tunn och lätt".
Citera
2018-09-05, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mobiltelefon
Ja, framförallt High Sierra och Mojave är ju verkligen operativsystemens absoluta höjdpunkt...

Förutom fastlimmad och fastlödd hårdvara vilket också är det absolut bästa som någonsin funnits i datorväg...

Man "nöjer sig" inte med andra system än "macOS" 2018 utan snarare väljer man dessa för att komma ifrån det ständigt iBegränsade, neddummade datorsystem Apple erbjuder. Däremot kan man säga att man "nöjer sig" med en 2018 års Mac om det enda man söker är "status, varumärke, tunn och lätt".
Precis det svar jag väntade mig och från den jag väntade mig. Tack.

Orkar inte kommentera tramset men kan väl säga att min MBP 15" 2018 fungerar precis så bra som jag förväntade mig.

Du kanske trivs bäst med Windows och någon dator som kan härbärgera det träsket.

Då är vi ju båda nöjda. Eller hur?
Citera
2018-09-06, 01:17
Medlem
Holdingbreaths avatar
Jag hade en MacBook pro. Bra! Men det dog. Det var sliten. Jag var nöjd.

Min MacBook Air var inte lika bra.

När min iPhone 4s blev långsammare var jag irriterad.

En iPad och stationära Mac hade jag också

Windows och PC var obligatoriskt på jobbet.

Tillslut undrade jag om Apple var värde så mycket. Köpte en android mobil efter det var klart att för mindre pengar kunde man få hög prestation.

Är det sant för bärbara datorer?

Lenovo är riktat mot IT inköps ansvarig. Betyder det något?
Citera
2018-09-06, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av just-in-i-anus
Precis det svar jag väntade mig och från den jag väntade mig. Tack.

Orkar inte kommentera tramset men kan väl säga att min MBP 15" 2018 fungerar precis så bra som jag förväntade mig.

Du kanske trivs bäst med Windows och någon dator som kan härbärgera det träsket.

Då är vi ju båda nöjda. Eller hur?

Ja, är man en enkel användare som dessutom är iGnorant "fungerar" en Mac A.D. 2018 bra. Ställer man högre krav än att ha en "netbook" med Applelogga på får man dock leta på annat håll.

Apples anhängare brukar inte klara av att argumentera för detta företags sak.

Träsk? Ja, det kraftigt fördummade "macOS" High Sierra och Mojave är definitivt ett träsk av iBegränsningar.

Mac OS X var däremot bra men det systemet har Apple ersatt med en klart sämre variant (det finns ett antal skäl till namnbytena - först till OS X och sedan "macOS").

Man köper en Mac år 2018 just eftersom man är iGnorant och tycker fastlödd, fastlimmad hårdvara är det "bästa" - gärna motiverat med att man "inte använder" eller "behöver" sådant som normala portuppsättningar eller minneskortläsare etc.

Inte minskar iGnoransen av att man kallar Windowsburkar för "träsket" och antyder att Apple är någon form av "lyxmärke" som "bara fungerar" vilket då är skälet till deras "överlägsenhet".

Jag tar en ThinkPad alla veckans dagar före en Mac 2018 med "macOS". Windows 10 framstår som rena paradiset i jämförelse.

Sedan är det en fördel med servicevänliga ThinkPads men det är klart, sådana egenskaper är naturligtvis "onödiga" nu när Apple börjat med fastlödda och fastlimmade burkar.
Citera
2018-09-06, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ja, är man en enkel användare som dessutom är iGnorant "fungerar" en Mac A.D. 2018 bra. Ställer man högre krav än att ha en "netbook" med Applelogga på får man dock leta på annat håll.

Träsk? Ja, det kraftigt fördummade "macOS" High Sierra och Mojave är definitivt ett träsk av iBegränsningar.

Mac OS X var däremot bra men det systemet har Apple ersatt med en klart sämre variant (det finns ett antal skäl till namnbytena - först till OS X och sedan "macOS").

Man köper en Mac år 2018 just eftersom man är iGnorant och tycker fastlödd, fastlimmad hårdvara är det "bästa" - gärna motiverat med att man "inte använder" eller "behöver" sådant som normala portuppsättningar eller minneskortläsare etc.

Inte minskar iGnoransen av att man kallar Windowsburkar för "träsket" och antyder att Apple är någon form av "lyxmärke" som "bara fungerar" vilket då är skälet till deras "överlägsenhet".

Jag tar en ThinkPad alla veckans dagar före en Mac 2018 med "macOS". Windows 10 framstår som rena paradiset i jämförelse.

Sedan är det en fördel med servicevänliga ThinkPads men det är klart, sådana egenskaper är naturligtvis "onödiga" nu när Apple börjat med fastlödda och fastlimmade burkar.
Intressant. Men kan du förtydliga lite om varför macOS (det heter så numera) är fördummat. Vad är det som har blivit dumt på senare tid?
Citera
2018-09-06, 20:02
Medlem
Holdingbreaths avatar
Citat:

Apple service kostar för mycket.

Hur länge kan man använda en ThinkPad?
Citera
2018-11-01, 17:15
Medlem
Jag har tre bärbara. En jobb Dell som är skräp, en MacBook som har en genuin känsla, bra skärm, knäpptyst, bra batteri och skönt tangentbord samt en Lenovo TP som inte är lika slick som macken, men som håller ihop bra och funkar fint som jobbdator.

Privat föredrar jag MacBook, professionellt thinkpad och Dell är jag påtvingad, sannolikt för att de är billiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in