Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2018-09-04, 11:19
Medlem
Några dagar kvar till valet och SD kommer vara marginellt nära att bli största parti. Enligt mig gjorde de följande fel.

# Stoppande av kvotflyktingar.-
Detta är de flyktingar som enligt UNHCR har det värst, oftast kvinnor och barn. Det rör sig inte om några jätteantal och givetvis så ska SD i valrörelsen prata om den grupp som verkligen har skäl att söka asyl. Jag tror att många väljare röstar på SD gör det med ett litet dåligt samvete efter all påverkan från mainstream media år efter år. En amnesti för kvotflyktingar skulle lätta på deras samvete.

# Abortgränsen-
Att röra en sådan känslig fråga i en valrörelse är hål i huvudet. Detta är ett ickeproblem som drabbar ett fåtal kvinnor men som får abnorma negativa reaktioner i en valrörelse. SD borde givetvis sträva efter att hitta fler kvinnliga väljare och själva lyfta fram mer kvinnliga SD-politiker i debatter mm. Fimpa detta till nästa val!

#Jobbskatteavdraget-
Möjligtvis "5-hundringen" för dom som tjänar lite och medelhög lön men inte ytterligare lättnader för dom som tjänar mest. Man ska komma ihåg att de flesta väljare kommer från sosse-kollektivet och detta är en känslig fråga för alla avundsjuka svenne-bananer. Akademikerna och företagsledarna är få i antal och lägger troligtvis sin röst på Kristersson ändå.

#Åkessons VAL-DIET.
Alla som går på någon form av själv-svält vet att inte hjärncellerna arbetar lika snabbt. Hellre småknubbig och snabbtänkt än smal och trött. Jag tycker mig ana att herr Åkesson inte är lika "het" som vanligt.

Finns det fler punkter där SD skulle kunna gjort ha annorlunda för att knipa förstaplatsen?
Eller tänker jag helt fel?
Citera
2018-09-04, 11:29
Medlem
Krusensnorres avatar
SD blir störst med 30%. Dock så finns det ju saker de kunde ha gjort bättre såklart.
Citera
2018-09-04, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krusensnorre
SD blir störst med 30%. Dock så finns det ju saker de kunde ha gjort bättre såklart.

Din utopi skulle möjligtvis stämma om det inte var kvinnlig rösträtt.
Citera
2018-09-04, 11:35
Medlem
# Hur SDs politik vrids och spetsas till i media och av andra politiker.
Är ju ett väldigt drev i tidningar om hur SD kommer förstöra allt för alla och jorden kommer gå under om SD får makten. Och tyvärr finns det gott om folk som bara läser rubriker utan att själva kolla upp fakta och tror att allt är sant.

# Att dom inte lyckas mobilisera sina väljare.
Själva grunden till att det ska gå frammåt för SD är att man får sina väljare till röstlokalen

#AFS "stjäl" 1 % av rösterna
Senast redigerad av getz 2018-09-04 kl. 11:38.
Citera
2018-09-04, 11:37
Medlem
När det gäller abortgränsen så är det väll främst media som lyft fram frågan och inte SD själva som driver den. Även om SD tycker att vi ska ha samma abortgräns som andra jämförbara länder.
Citera
2018-09-04, 11:37
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HildningVilding
Din utopi skulle möjligtvis stämma om det inte var kvinnlig rösträtt.
Blir ju dock ingen utopi oavsett om de får 20, 30 eller 40%.
Citera
2018-09-04, 11:42
Medlem
Psychedelicbirds avatar
SD landar på 21,2% i valet. På söndag-måndag kommer vi att nås av beskedet att Socialdemokraterna fortsätter sitta vid makten, med hjälp och stöd av MP och V. Alla ska med.
Citera
2018-09-04, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getz
När det gäller abortgränsen så är det väll främst media som lyft fram frågan och inte SD själva som driver den. Även om SD tycker att vi ska ha samma abortgräns som andra jämförbara länder.

Det är ju det jag menar! En ickefråga.. Att ens ha med den i valprogrammet.
Citera
2018-09-04, 11:50
Medlem
Stoppande av kvotflyktingar är en bra sak, Sverige är övermättat. Förresten är det ekonomiska flyktingar, vi behöver skicka tillbaka alla män vi tagit in så dessa länder får tillbaks sin arbetskraft. Vi ska inte ta hit fler så deras samhällen går under helt.

Abort bör totalförbjudas så jag håller med dig.

SD kommer landa på mellan 25-30%, du kan inte lita på opinionsundersökningar. Tex hade Trump mindre än 1% chans att vinna enligt nästan alla MSM.

EDIT: (Från mobil, ursäkta röran)
Citera
2018-09-04, 11:59
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
SD landar på 21,2% i valet. På söndag-måndag kommer vi att nås av beskedet att Socialdemokraterna fortsätter sitta vid makten, med hjälp och stöd av MP och V. Alla ska med.

Så V kommer få vara med i regeringsbildningen denna gång?
Citera
2018-09-04, 12:04
Medlem
22% är nog inom räckhåll.

Hade man velat bli ändå större så skulle man inte:
1. Ha kallat AfS för fascist,nazist,rasist, kom visst från självaste partiledaren.
2. Sagt ja till grymma homosexadoptioner från fattiga surrogatmammor. Någon tanke på barnens lidande borde man kunna ha även i SD
3. Använt HBTQP-stollarnas uttryck "hen".

Man skulle ha:
1. Släppt fram Björn Söder i valkampanjen.
2. Bett de uteslutna medlemmarna i Enköping som likt eldsjälar jobbade med "Folkets Demonstration" om ursäkt och tagit dem tillbaka som medlemmar. EXPO-Karlsson lyssnade på Mona Sahlin och EXPO som påstod att Nya Tider var en nynazistisk tidning, Detta var falskt. En av talarna på Folkets Demonstration var vid den tiden krönikör på Nya Tider.
3. Satt Bieler till att koka kaffe på mötena och EXPO-Karlsson till att städa och tömma papperskorgarna och inte yttra sig alls i politiska frågor. Hade lockat in många tidigare väljare som nu ligger på sofflocket valdagen. Fräckhet och personförföljelse går aldrig hem.
4. Fixat en informativ hemsida på Internet.
5. Bytt ut den redan uttjatade och jobbiga dekorationen med blåsippsmönster till något som bättre fokuserar tittarens ögon på den som talar.
6. Varit mer aktiva i riksdagen under den gångna mandatperioden, Ekeroth är den enda som gjort skäl för sin lön där.
Citera
2018-09-04, 12:04
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Så V kommer få vara med i regeringsbildningen denna gång?

Det jag ser i min kristallkula - ja.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in