• 1
  • 2
2018-09-03, 22:51
Medlem
https://samnytt.se/video-tidigare-sd...munist-i-lund/

Citat:
Tidigare idag blev Ted Ekeroth, bror till SD-riksdagsledamoten Kent Ekeroth och före detta Sverigedemokratisk lokalpolitiker i Lund, oprovocerat attackerad i Lund. Enligt källor är gärningsmannen aktiv i Kommunistiska partiet.

Samhällsnytt har kontaktat både Ted och Kent Ekeroth med anledning av händelsen. Lyssna på intervjuerna och se även videoinspelning på attacken.

Vad ska man säga? Detta val har sannerligen varit hemskt med många antidemokratiska händelser
Citera
2018-09-03, 23:04
Medlem
De stora frågorna är ju om personen slog honom med en öppen hand samt om det blev en rejäl svullnad trots erkännande från gärningsmannen om att slag förekom, i alla fall om man får tro Granskning Sverige i ett liknande fall där Kenta misshandlade en meningsmotståndare. Vi borde också gå in och granska vilka personer Ted fotograferats med, det var ju verkligen i vikt enligt vissa när Kenta var på tapeten.

Personligen tycker jag inte att våld löser någonting, förutom i självbevarelsesyfte i akuta situationer. Men gråt inte krokodiltårar när Kenta gjort samma sak.
Citera
2018-09-03, 23:07
Medlem
Infiltricals avatar
Ted Ekeroth på Facebook:
Citat:
Uppgifter säger att han är aktiv i SKP, Sveriges Kommunistiska Parti)

Denna apa börjar gorma bör jag går på Lilla Fiskaregatan här i Lund, ca 5 min efter att jag gått av bussen. Han gormar det vanliga, "nazist", "äckliga rasist" etc. Han ställer sig därefter en cm från mitt ansikte, och fortsätter skrika. Detta pågår ca 15 sek, när jag tar fram kameran och börjar filma. Strax efter jag tar fram mobilen och tar nedanstående, slår han mobilen ur handen på mig.
Nån som känner igen?
https://www.facebook.com/tedekeroth
Citera
2018-09-03, 23:17
Bannlyst
Båda bröderna är clowner, lustigt att dom inte fått ordentligt med stryk .. ...
Citera
2018-09-03, 23:29
Medlem
Infiltricals avatar
Personen som gav sig på Ted Ekeroth omnämns vidare i kommentar i det inlägg Ted skrivit på Facebook, man ser mannen på bild där också (finns ytterligare en bild där bland kommentarerna, för ett par timmar sen, där han håller en SKP-fana).
Citat:
Han kommer från SKP, Sveriges Kommunistiska Parti. Under söndagen slogs han med fanstänger mot folk som försökte lyssna på ett torgmöte där. Polisen omhändertog honom för PL13 och körde bort honom en bit från mötet och släppte honom nära Värnhemstorget. Så de har hans uppgifter, han behövs sättas stopp för. De var två som greps, den andra hette James men de kände inte varandra sen innan.
Kommunistsnubben verkar vara en bråkstake.

Vem är kommunistbråkstaken?
Citera
2018-09-03, 23:30
Medlem
Mooskys avatar
Var finns en polisanmälan?
Citera
2018-09-03, 23:46
Medlem
Infiltricals avatar
Ted Ekeroth om polisanmälning i Samnytt-intervjun:
Jag ska försöka ta och göra en polisanmälning så fort jag får lite tid. Jag sitter i ett möte nu egentligen, var på väg till ett möte när han hoppade på mig.
Så jag ska göra en polisanmälning.
Det verkar nu som om nätet åtminstone har en ledtråd på vem den här killen är.
Finns vissa som antyder att han är med i Sveriges Kommunistiska Parti, och att han är tidigare känd av polisen, så vi ska försöka ta reda på vem det är den vägen.
Citera
2018-09-04, 00:03
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infiltrical
Ted Ekeroth om polisanmälning i Samnytt-intervjun:
Jag ska försöka ta och göra en polisanmälning så fort jag får lite tid. Jag sitter i ett möte nu egentligen, var på väg till ett möte när han hoppade på mig.
Så jag ska göra en polisanmälning.
Det verkar nu som om nätet åtminstone har en ledtråd på vem den här killen är.
Finns vissa som antyder att han är med i Sveriges Kommunistiska Parti, och att han är tidigare känd av polisen, så vi ska försöka ta reda på vem det är den vägen.

Ingen polisanmälan så blir det lite svårt med ett brott kan jag tycka. Har man inte tid med en så ser det ut som man inte prioriterar det riktigt, och då finns det ingen utredningen i nuläget.
Citera
2018-09-04, 00:12
Medlem
Infiltricals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ingen polisanmälan så blir det lite svårt med ett brott kan jag tycka. Har man inte tid med en så ser det ut som man inte prioriterar det riktigt, och då finns det ingen utredningen i nuläget.
Fast han har ju sagt att han varit på gång med en polisanmälan, han satt ju i möte under eftermiddagen, enligt uppgift. I inlägg på sin FB-tråd har han även skrivit att anmälan kommer när han får lite tid över. Anmälan kan ju därefter ha gjorts.

Våld-kommunisten bör gå att finna, han verkar springa runt i Skåne med en SKP-fana. Annan kommentar på Teds tråd: "Drog en SKP fana från honom på AFS torgmöte i Malmö. Idioten trodde att han skulle kunna stå bakom mig och vaja med den längst mitt huvud".
Citera
2018-09-04, 00:20
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Tvärtom, han håller på att identifieras i detta nu och det innebär att det kommer att finnas en identitet att fästa på en kommande polisanmälan istället för att bara göra en anmälan mot en okänd mansperson.

Jag får för mig att han är känd av polisen för tidigare politisk extremism.
Citera
2018-09-04, 00:20
Moderator
Schlesiens avatar
Utgången rubrik:
Ted Ekeroth misshandlad av kommunist (röstklipp)

Aktuella brott och kriminalfall --> Kändisskvaller

/Moderator
Citera
2018-09-04, 00:24
Medlem
Denoms avatar
Varför ville inte kommunisten bli filmad, han borde väl känna sig stolt över att det han håller på med kunde visas upp för alla andra rödingar han känner?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in