2018-09-02, 10:30
Medlem
Va fan är det här?
Minskade från 60 mg i torsdags förra veckan, till 30 mg... i tisdags tog jag sista tabletten...
De senaste dagarna gråter jag typ hela tiden, för minsta lilla...kollar på Idol, börjar storböla. Vaknar mitt i natten av att jag bölar...? Irratation från helvetetet!! Helt galen argsint på mannen och kidsen.
Och känslan i huvudet....det känns s någon sågar i mitt huvud....skit-obehagligt!!! Och yrseln!! Herreguuu..i princip sängliggande 24/7.... å ångesten som kommer är outhärdlig!
Är detta utsättnings-symtom eller vad? Detta är verkligen inte likt mig! Ätit denna medicin i endast 1 månad... kom upp i startdos 60 mg men visade sig att denna dosen är för hög för mig... och 30 mg gjorde ingen skillnad på min ångest... så slutade helt.
Fattande först inte vad detta var...tills det slog mig att kan det vara utsättning...? Trots att jag ”bara” ätit den 1 månad och läkaren trodde att jag lär nog inte känna av något. Trodde först att det kanske var av den nya medicinen men ätit den i 3 dagar, en halv tablett - så kan knappast var det..

Heeeelt sjukt! Hoppas detta innerligt går över!!!
Citera
2018-09-02, 10:40
Medlem
burialhexs avatar
Lider med dig..förstår inte varför denna medicin ens skriv ut så lättviktigt.

Bara försöka stå ut någon vecka tills de är ur kroppen
Citera
2018-09-02, 10:53
Medlem
Du borde nog gett den mer tid, 30 dagar är inte tillräckligt för medicinen att fungera. Men i nuläget så håll ut, det går över.
Citera
2018-09-02, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strulle
Du borde nog gett den mer tid, 30 dagar är inte tillräckligt för medicinen att fungera. Men i nuläget så håll ut, det går över.
Hade inte gått att hålla ut... blev värre å värre för varje dag. Jag e van vid insättning å det var tydligt att det inte passade mig..
Citera
2018-09-02, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Lider med dig..förstår inte varför denna medicin ens skriv ut så lättviktigt.

Bara försöka stå ut någon vecka tills de är ur kroppen
E livrädd att det inte ska försvinna...
Citera
2018-09-02, 11:40
Medlem
Man bör trappa ur dessa mediciner under ett halvår för att minimera detta. Beroende på hur länge man haft den dvs.
Blir ju som en drogavvänjning.
Citera
2018-09-02, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Man bör trappa ur dessa mediciner under ett halvår för att minimera detta. Beroende på hur länge man haft den dvs.
Blir ju som en drogavvänjning.
Hua! Ett halvår känns dock överdrivet... men fy fan för detta... jag hoppassat lugnar sig snaaaaart!!!
Citera
2018-09-02, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisen75
E livrädd att det inte ska försvinna...

Jamen din oro att det inte ska försvinna gör ju det mycket värre för dig, massa förväntansångest osv, orkar du så ut och gå. Promenader hjälper mycket. Kolla Youtube om ämnet motion och ångest så får du tankarna på annat också. Det blir bättre men det tar lite tid!
Citera
2018-09-02, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lisen75
Hua! Ett halvår känns dock överdrivet... men fy fan för detta... jag hoppassat lugnar sig snaaaaart!!!

Beror på hur känslig man är pch hur länge man åtit den samt i vilken dos. Jag fick trappa ur en liknande medicin under ett år.
Citera
2018-09-02, 14:42
Medlem
Asklords avatar
När jag slutade så var gråtet nära. Halsen snörptes åt om jag hörde en fin låt eller tittade på film. Jag tog det som positivt. Efter alla 7 år som jag gått på antidepressiva så kunde jag äntligen känna igen.

Ang. Utsättningen så bad jag läkaren skriva ut Duloxetin på 20mg istället för 30mg.
Citera
2018-09-06, 19:49
Medlem
Nu har de värsta symtomen lagt till sig..tack å lov!!
Istället har insättningem från mirtazapin tagit över.... helvete vad dåsig man blir på dom! Höjde dosen från 7,5 mg till 15 och knappt orkat ta mig upp idag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in