• 1
  • 2
2018-09-01, 04:37
Medlem
Historiks avatar
Hallå!

Såg tidigare idag på Ica att vi hade en nyhet som var Estrellas linsbågar.
D.v.s ostkrokar fast gjorda med linser
Citat:
" Linsmjöl (33%), majsmjöl, solros-/ rapsolja, OSTpulver (11% varav 30% Cheddar), "

Sökte runt men såg ingen tråd om just dessa. Om du har testat dessa vad tyckte du?

Själv så har jag nästan blitt nyfrälst tror jag. Är ju nästan som ostkrokarna brukade vara på den gamla goda tiden, med ordentlig smak.
Lite annorlunda smak har dem ju, men enligt mig åt det positiva hållet.
Dels då de marknadsför sig åt att vara "nyttiga" vilket de uppenbarligen inte är. Men helt klart ett bättre alternativ till vanliga ostkrokar.

Nackdelen då, så som jag ser det. Fick betala 22 kr för en påse med 125g innehåll. Lite snållt kan tyckas men samtidigt om man tänker efter över vad man får, så kanske det inte är så illa.
Inga skumma e-ämnen osv.
Vet inte om jag får länka till deras sida, så jag citerar istället.
Citat:
Ingredienser: Linsmjöl (33%), majsmjöl, solros-/ rapsolja, OSTpulver (11% varav 30% Cheddar), KÄRNMJÖLKSPULVER, paprikaextrakt, salt, kaliumklorid.

Kan innehålla spår av JORDNÖTTER och VETE.

Så vad tyckte du/ni?

Edit: Glömde nästan av varför jag ens startade tråden ifrån början. Smaken sitter i bra och länge också. Fungerar riktigt bra med öl till.
Senast redigerad av Historik 2018-09-01 kl. 04:40.
Citera
2018-09-01, 05:29
Medlem
SpaceGurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Historik
Hallå!

Sökte runt men såg ingen tråd om just dessa. Om du har testat dessa vad tyckte du?

Själv så har jag nästan blitt nyfrälst tror jag. Är ju nästan som ostkrokarna brukade vara på den gamla goda tiden, med ordentlig smak.
Dels då de marknadsför sig åt att vara "nyttiga" vilket de uppenbarligen inte är. Men helt klart ett bättre alternativ till vanliga ostkrokar.

Nackdelen då, så som jag ser det. Fick betala 22 kr för en påse med 125g innehåll. Lite snållt kan tyckas men samtidigt om man tänker efter över vad man får, så kanske det inte är så illa.
Inga skumma e-ämnen osv.

Så vad tyckte du/ni?

Edit: Glömde nästan av varför jag ens startade tråden ifrån början. Smaken sitter i bra och länge också. Fungerar riktigt bra med öl till.

Väldigt goda men ganska dyra. Är mycket nöjd med linschips och andra linsprodukter, men de är som sagt dyrare än standard.
Citera
2018-09-01, 07:06
Medlem
Studsbolls avatar
Jag tycker de är otroligt äckliga.
Citera
2018-09-01, 10:04
Medlem
Provade den..... Klarade inte av den.....
Återgår till Estrellas andra godsaker!!
Citera
2018-09-01, 10:33
Moderator
rotadents avatar
Har inte hunnit prova dem ännu, men gillar linschipsen annars, förutom att det är ganska tråkiga smaker på dem. Såg att linschipsen har kommit i ranchsmak också, men det känns inte heller spännande direkt. Jag undrar lite om det där med linser bara går ihop med vissa smaker, eller om de bara satsar på menlösa smaker för att inte skrämma bort någon.
Citera
2018-09-07, 22:45
Moderator
rotadents avatar
Nu har jag testat dem, tyckte att det var riktigt gott. Rejäl smak, nästan så att jag blev lite skinnflådd i käften som på den gamla goda tiden. Fanns någon nötig ton också som påminde lite om jordnötsringar i smaken, så inte helt samma smak som vanliga ostbågar. Gillade dem i alla fall, påsens storlek var lagom och räckte utan problem. Kommer att köpa dem igen.
Citera
2018-09-09, 15:25
Medlem
Synd bara att alla linschips nu har blivit dyrare än det vanliga sortimentet. Notera också 22 kr för 125g när vanliga ostbågar är runt 225g för 19-20kr.

Positivt: mycket smak, krispiga (+6g protein mot vanliga ostbågar). Negativt: 30 % fett, extremt flottiga, mycket saltare än olw.
Citera
2018-09-21, 22:36
Medlem
Bra grejer, bra krispighet (de vanliga bågarna kan jag uppleva lite "soggiga") och kryddning, gör mig inget att påsen "bara" är 125g, perfekt för en singelkväll. I övrigt kan jag inte skilja smaken från vanliga ostkrokar, utan det är konsistensen som vinner till linsbågarnas fördel.
Citera
2018-11-03, 21:24
Medlem
Varför skulle man inte få länka till deras sida? Är ju bara reklam för dom..

Citat:
Ursprungligen postat av Historik
Hallå!

Inga skumma e-ämnen osv.

Så vad tyckte du/ni?

Citera
2018-11-05, 19:14
Medlem
RonSwansons avatar
Köpt dessa och skall testa ikväll, hoppar att de smakar gott!
Citera
2018-11-12, 03:00
Medlem
Historiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theJellyfish
Varför skulle man inte få länka till deras sida? Är ju bara reklam för dom..

Var lite onykter när jag skapade tråden och tänkte mig väl att det kanske anses som reklam inlägg.

Med det sagt så verkar dessa ha blivit en hit, i alla fall här omkring då dom nästan alltid är slutsålda.
Citera
2018-11-20, 11:22
Bannlyst
lite för hårda för min smak
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem