• 1
  • 2
2018-08-31, 20:24
Medlem
Hur funkar opiater/opioider (och nn specifik isf) ihop med dels tjack och dels kokain? Nn kombo som kan boosta varann, eller br man hlla sig till en produkt?

Har vl hygglig erfarenhet av det mesta av dessa tre grupper, och har ibland blivit uppmanad att kombinera trots att jag inte ser logiken i det.

Erfarenheter? Tankar?
Citera
2018-08-31, 20:31
Medlem
Psychedelicbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3verlast
Hur funkar opiater/opioider (och nn specifik isf) ihop med dels tjack och dels kokain? Nn kombo som kan boosta varann, eller br man hlla sig till en produkt?

Har vl hygglig erfarenhet av det mesta av dessa tre grupper, och har ibland blivit uppmanad att kombinera trots att jag inte ser logiken i det.

Erfarenheter? Tankar?

Nu har jag frvisso levt under en sten nr det kommer till nyttjande av droger frutom alkohol och diverse cannabis (umgs ej heller med ngon som testat), kan du beskriva varfr du hellre nyttjar tjack och kola n alkohol och cannabis? Fr och nackdelar?

Jag frgar fr att jag r nyfiken - inte fr att dma.
Citera
2018-08-31, 20:31
Medlem
blodigdiarres avatar
Hjrtat gillar inte nr man kombinerar opiater och centralstimulerande. Funkar skert bde en, tre och tio gnger, men endera dagen blir elektrokemin till hjrtat fucked up. Har sjlv aldrig provat av just den anledningen, men det verkar slseri till fr mycket risk enligt mig.
Citera
2018-08-31, 21:47
Medlem
Sten-Ulphs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychedelicbird
Nu har jag frvisso levt under en sten nr det kommer till nyttjande av droger frutom alkohol och diverse cannabis (umgs ej heller med ngon som testat), kan du beskriva varfr du hellre nyttjar tjack och kola n alkohol och cannabis? Fr och nackdelar?

Jag frgar fr att jag r nyfiken - inte fr att dma.

Alkohol och cannabis - seg & ssig.
Tjack/kokain - pigg & alert.

OnT:
Tjacket maskerar mycket utav opiaternas grundrus. Men mer vlmende och lugnare blir det definitivt. Vill du knna det bsta utav tv vrldar s r det en speedball(Eller fattigmans-speedball, tjack och oxy) som gller.
Citera
2018-08-31, 22:00
Medlem
Man ska nog inte kra fr lnge tror jag.
Ngot som dremot kan vara farligt r att g p tjack och horse och sen byta ut tjacket mot ladd.
Heroin och kokain tr hrdare men ruset av laddet frsvinner ju snabbare och om man d har anvnt tjack innan s kan hjrtat vara ganska slut infr nsta terdosering.
Det r ngot jag har hrt.
Citera
2018-08-31, 22:04
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sten-Ulph
Alkohol och cannabis - seg & ssig.
Tjack/kokain - pigg & alert.

OnT:
Tjacket maskerar mycket utav opiaternas grundrus. Men mer vlmende och lugnare blir det definitivt. Vill du knna det bsta utav tv vrldar s r det en speedball(Eller fattigmans-speedball, tjack och oxy) som gller.
Sen nr blev oxikodon/oxycontin en fattigmansdrog? Det r ju den mest eftertraktade och dyraste opiaten idag. Slng in en suboxone istllet.
Citera
2018-08-31, 22:10
Medlem
Sten-Ulphs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VictoryOrValhalla
Sen nr blev oxikodon/oxycontin en fattigmansdrog? Det r ju den mest eftertraktade och dyraste opiaten idag. Slng in en suboxone istllet.

Nja, gammalt uttryck. Sub r ju totalt vrdelst i det syftet - ingen som helst skjuts eller kick.
Citera
2018-09-01, 04:16
Medlem
Tack fr tnkvrda svar - ngra flera funderingar?
Citera
2018-09-01, 11:48
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodigdiarre
Hjrtat gillar inte nr man kombinerar opiater och centralstimulerande. Funkar skert bde en, tre och tio gnger, men endera dagen blir elektrokemin till hjrtat fucked up. Har sjlv aldrig provat av just den anledningen, men det verkar slseri till fr mycket risk enligt mig.

Jag vet folk som fr bde centralstimulantia (Ritalin) och opiater (Buprenorfin) utskrivet. Har du ngra bra belgg fr att det verkligen inte r bra fr hjrtat?
Citera
2018-09-01, 15:00
Medlem
Centralstimulantia ssom Amfetamin, Ritalin, elvanse(lis-dex amf) har en tendens att skjuta undan det rus och dom positiva effekter som opiaten du tagit annars hade gett.

Tjacket eller kokset blir den dominanta kraften och du kommer till 90-95% bara knna av stimulanten tills det ruset avtar och opiaten kan trnga igenom alternativt att du kraftigt verdoserar den eller dom opiater du anvnder fr att frska kra undan CS ruset..

Men generellt s r endast opiater vrt att ta tillsammans med texten tjack nr det r I slutet av tjack ruset eller ta en opiat fr att ha lite ngest lindring s du slipper mnga jobbiga biverkningar av Tjacket.
Citera
2019-10-06, 18:26
Medlem
Kanske dum frga... Men, vet ngon hr om det verkligen kan stmma att man inte fr (gldje/eufori)pslag p tjack ensamt, om man vanligen alltid blandar sitt tjack med en opiat?
Och att man d mste ta en opiat fr att rtta till utebliven kick..?

Knns nstan som jag borde fatta svaret sjlv, men en hel del p Flashback menar att det r s...
Sant eller rtt osannolikt?
Nmligen sj blandat med en opiat alla gnger jag tagit under en lngre tid nu s..
Citera
2019-10-07, 14:31
Medlem
Robbadobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C1rby
Kanske dum frga... Men, vet ngon hr om det verkligen kan stmma att man inte fr (gldje/eufori)pslag p tjack ensamt, om man vanligen alltid blandar sitt tjack med en opiat?
Och att man d mste ta en opiat fr att rtta till utebliven kick..?

Knns nstan som jag borde fatta svaret sjlv, men en hel del p Flashback menar att det r s...
Sant eller rtt osannolikt?
Nmligen sj blandat med en opiat alla gnger jag tagit under en lngre tid nu s..
Nej det stmmer inte.
P mej hade en opiat tagit bort kicken av amfetaminet. Eller gett mej kramp vilket hnt. Har kanske blandat dessa tv mnen ett ftal gnger och ftt kramp en gng. Aldrig mer efter det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in