2018-08-30, 12:22
Medlem
Således är vi tillbaka på #1 och personen ser inget värde att ha någon kontakt och som jag skrev i min edit tidigare så skulle det vara antingen svindyrt alternativt skitsvårt för att få mig att ändra uppfattning.
Citera
2018-08-30, 12:26
Medlem
Pescasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilledippen
Då verkar det mer vara som att ni inte delar uppfattning och personen har kommit till slutsatsen om att ni inte har någon form av framtid tillsammans när totalen är beräknad och har således valt att gå vidare.

Händelsen som du beskriver är alltså pricken över i:et inte i:et i sig.

Så uppfattar jag det iaf.
Så det är liksom ingen idé att ens tänka tanken på att en ursäkt Face to Face över en kaffe eller vad som skulle hjälpa en att hitta tillbaka som vänner?

Citat:
Således är vi tillbaka på #1 och personen ser inget värde att ha någon kontakt och som jag skrev i min edit tidigare så skulle det vara antingen svindyrt alternativt skitsvårt för att få mig att ändra uppfattning.

Att man då skulle bjuda på något som var riktigt dyrt då?
Senast redigerad av Pescass 2018-08-30 kl. 12:31.
Citera
2018-08-30, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pescass
Inga sånna grova saker utan persoen har tillfälligt varit dryg och respektlös
Om de är en vän brukar sånt lösas efter nån vecka.
Citera
2018-08-30, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flytandemars
Om de är en vän brukar sånt lösas efter nån vecka.
läste fel, ja det löser sig kanske fort då
Citera
2018-08-30, 12:59
Medlem
Citat:
Så det är liksom ingen idé att ens tänka tanken på att en ursäkt Face to Face över en kaffe eller vad som skulle hjälpa en att hitta tillbaka som vänner?

Att man då skulle bjuda på något som var riktigt dyrt då?

1:a frågan existerar inte, hade jag accepterat en kaffe hade jag aldrig slutat prata.

2: Du missförstår lite vad jag menar med svindyrt/skitsvårt - poängen är för att jag ska tänka om ditt värde i mitt liv om det har gått till den gränsen att jag inte skulle prata med dig så får du göra något extremt för att jag ska kunna se att du menar allvar och att det inte bara är ord - det är det som är svindyrt / skitsvårt.

Dvs du kan inte "bjuda" på något svindyrt = resa, upplevelse eller något liknande. Parten "du" existerar inte i svindyrt/skitsvårt inte heller parten "vi".
Citera
2018-08-30, 13:15
Medlem
Pescasss avatar
Citat:
1:a frågan existerar inte, hade jag accepterat en kaffe hade jag aldrig slutat prata.

2: Du missförstår lite vad jag menar med svindyrt/skitsvårt - poängen är för att jag ska tänka om ditt värde i mitt liv om det har gått till den gränsen att jag inte skulle prata med dig så får du göra något extremt för att jag ska kunna se att du menar allvar och att det inte bara är ord - det är det som är svindyrt / skitsvårt.

Dvs du kan inte "bjuda" på något svindyrt = resa, upplevelse eller något liknande. Parten "du" existerar inte i svindyrt/skitsvårt inte heller parten "vi".

Vad skulle de vara för extremt menar du?
Citera
2018-08-30, 13:36
Medlem
Citat:
Vad skulle de vara för extremt menar du?

Ingen aning. Jag ser ju dig som en parasit i mitt liv som inte existerar. Bevisa att du inte alls är en parasit.

Ser jag dig som en parasit p.g.a Pengar, betala tillbaka vad jag skulle kunna anse dig skyldig mig + hyfsad ränta.

Ser jag dig som person som förstör andra saker gör saker som hjälper dom målen.
Sluta bidra negativt till mitt liv och börja bidra positivt till mitt liv med ordentliga mått helt enkelt - det är det jag menar, men funderar du på nivån kaffe & face-to-face så kommer du nog inte förstå vad jag menar med ordentliga mått heller - och det är ingen idé att förklara. Lös ekvationen, det är du som känner personen.
Citera
2018-08-30, 13:44
Medlem
Hade jag varit sån mot någon kompis hade jag skickat ett meddelande om jag kunde komma förbi, handlat med mig pizza och öl eller något från konditori åkt dit, bett om ursäkt utan att försöka förklara mitt beteende och sen föreslå att man ska hitta på något kul tillsammans, lira tv spel, ta en öl ute etc.

Man behöver inte överanalysera saker och reda ut allt till förbannelse, är man kompisar så räcker en ursäkt och så går man vidare. Detsamma hade gällt om det varit tvärt om och en kompis betett sig drygt. Vill man ha kvar personen i sitt liv så tar man kontakt och går vidare.
Citera
2018-08-30, 15:20
Medlem
Pescasss avatar
Den stora frågan är väl egentligen om ni hade förlåtit någon som varit tillfälligt dryg och respektlös?
Citera
2018-08-30, 15:39
Medlem
Citat:
Ponera att du över en dag blir osams med någon du tidigare tyckt om. Du blir så arg att du slutar prata med personen - vad krävs då av den personen för att få din förlåtelse så att ni blir vänner igen? Finns det något som helst personen kan säga eller göra för att ställa allt till rätta igen så ni slipper vara ovänner?

Beror ju på vad personen har gjort.
Det kan räcka med att det går lite tid och ingenting alls behövs göras/sägas.
Kanske var något allvarligare som där det räcker med en ursäkt och att personen lovar att inte göra om det, eller åtminstone försöker bättra sig.
Eller om det är något avsevärt värre så kan det krävas att personen tar sitt liv innan jag förlåter honom/henne.
Citera
2018-08-30, 15:40
Medlem
Pescasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Beror ju på vad personen har gjort.
Det kan räcka med att det går lite tid och ingenting alls behövs göras/sägas.
Kanske var något allvarligare som där det räcker med en ursäkt och att personen lovar att inte göra om det, eller åtminstone försöker bättra sig.
Eller om det är något avsevärt värre så kan det krävas att personen tar sitt liv innan jag förlåter honom/henne.

Personen var tillfälligt dryg och respektlös, dock så var det aldrig på tal om fula eller kränkande ord
Citera
2018-08-30, 15:50
Medlem
Citat:
Personen var tillfälligt dryg och respektlös, dock så var det aldrig på tal om fula eller kränkande ord

Är det en engångsföreteelse så låter det inte så himla farligt men om det sker igen så tror jag inte att det är en person jag hade velat ha i mitt liv; inte för att det på något sätt skulle vara en oförlåtlig handling men däremot vittnar det ju om att personen ser ner på dig eller dylikt och att man därför skall ta bort en sådan person från ens liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in