2018-08-29, 14:19
Moderator
-Info-s avatar
Vissa av er har nog redan sett Samhällsnytts film om Lekeberg ("Tryggheten som försvann") som diskuteras i denna tråd. Om inte, så bör ni se den. För i denna film ges exempel på ett beteende som delas av många flyktingar från MENA och Afrika - nästan oavsett var i Sverige de bor.

De hotar svenskar med våld och våldtäkter och skriker "hora" mm. De knuffar, spottar och kastar sten på svenskar och stjäl och förstör svenskars saker. De kräver att få saker och blir aggressiva när de nekas. Vissa sysslar även med grövre brott mot svenskar.

Om det nu är så att de flyr från död och tortyr och vi ger dem en fristad, borde de inte vara tacksamma och hövliga och ödmjuka mot svenskarna? Varför beter sig många så här?

Jag är inte ute efter att diskutera själva filmen, det görs redan i en annan tråd, utan jag tänkte att vi i denna tråd ska ha en generell diskussion om varför vissa flyktingar beter sig så här - oavsett var i Sverige de bor. Vad ligger bakom deras beteende? Varför visar de inte tacksamhet eller åtminstone beter sig civiliserat?

(Det bör betonas att detta inte gäller alla flyktingar men det finns en del av dem som beter sig så här. Vi har nog alla mött dem i något sammanhang.)
Citera
2018-08-29, 14:22
Medlem
De kommer med ett "mentalt bagage". Har nog inte så mycket med svenskar att göra.
Citera
2018-08-29, 14:26
Medlem
ReiseReises avatar
De var aldrig flyktingar, och de fick helt enkelt inte vad de hade blivit lovade.

Hade vi faktiskt tagit emot flyktingar så hade vi tagit emot kvinnor och barn och de som lever under ständiga hot i Mellanöstern pga deras religion, ras eller sexualitet.
Citera
2018-08-29, 14:27
Medlem
Grailguns avatar
En liten rättelse bara: Vi räddar inte livet på särskilt många flyktingar. Vi hjälper bara vissa av dom slippa bo i flyktingläger i några i år.
Citera
2018-08-29, 14:47
Medlem
Har pratat med många flyktingar. 90% trodde verkligen att Sverige var rikt land och alla fick bil och hus.
Det gör ont att gå hem och berätta verkligheten.
5% fattar att man måste intrigeras.
3% har förlorat allt. Hem, mamma och pappa.
Ni måste ju fatta att de från riktiga riskområden inte lyckas att ta sig till Sverige.
Det är Mellanösterns medelsvenssons som kommer och tror att allt är gratis.
Citera
2018-08-29, 14:56
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-mail
De kommer med ett "mentalt bagage". Har nog inte så mycket med svenskar att göra.

Alla som kommer till Sverige har ett "mentalt bagage". Jag har vänner från Danmark, Tyskland, USA och England som besöker mig ibland. Alla dessa har ett "mentalt bagage", men inte fan kastar dom sten på mig och kallar min tjej för hora.

Det är nog snarare så att det handlar om människor som kommer med Islam i sitt bagage. Det hela blir också då ganska logiskt och enkelt att förstå. Det är bara att vända på det tankemässigt och man tycker att det låter ganska sunt faktiskt. Vi testar:

Benny har en fru och sex barn. Han bor i Sverige och har en religion och tro som han känner starkt för. Den säger att araber, nebrer och människor från andra religioner (Islam) är äckliga, vidriga och Bennys gud säger att om han stöter på en arabisk kvinna eller en neberkvinna så är det hans rätt att göra som han vill med den kvinnan. Hon är ändå en äcklig hora och inte värd någonting. Bennys gud menar att hon finns där just för att Benny skall kunna våldta henne om han känner behov.

En dag så kommer dumma människor och krigar i Sverige. Då tar Benny sitt pick å pack och flyr med båten över till Danmark. Men av någon anledning så stannar inte Benny där bland folk som han känner sig hemma med utan han börjar vandra runt halva världen. När myndigheter i olika länder skickar ut poliser för att försöka stoppa detta korståg så pressar Benny fram kvinnor och barn mot polisens tårgas för att journalister skall lyckas få hemska bilder på lidande barn och kvinnor. Att dessa barn och kvinnor lider är inget Benny behöver tänka på. Hans gud ler ändå mot Benny, hur grym han än är.

När Benny kommer fram till andra sidan jorden så möts han av människor som hans gud har sagt till honom är äckliga smutsiga horor som Benny har rätt att ta som slavar. Kvinnorna och barnen har han rätt att knulla som han känner för det när behovet faller på. Protesterar dom så har han rätt att kasta sten på dom, ta deras saker och misshandla dom. Hans gud ger honom rätt till detta. Hans gud till och med förordar det om han vill vara en god man.

Men nu när han står där mitt i öknen så verkar det som att dessa araber/muslimer vill att han skall arbeta och "göra rätt för sig" precis som araberna gör. På ett jämlikt och rättvist sätt. Men Bennys gud säger ju att araberna/muslimerna är äckliga horor som HAN bestämmer över, gör som han vill med. Det är till och med så att Bennys gud blir arg på honom om han går med på att leva jämlikt med dom.

Benny vill så klart inte svika sin gud så Benny gör så klart det som gud säger och vill. Kasta sten på dom, knulla kvinnorna och barnen. Hittar Benny grupper av svenskar så kan han tillsammans knulla barnen i grupp som dom känner för eftersom dom är äckliga och utan värde ändå.

Låter det inte sjukt. Tänk om vi svenskar skulle göra så här. När någon grupp arabiska män börjar protestera över Bennys beteende i deras hemland så kommer det arabkvinnor med rosa-röd-blå-färgat hår och gråter över att dom vill skicka Benny tillbaka till Sverige. Helt galna tankar.

Nu är vi svenskar dock inte såna. På riktigt skulle Benny givetvis stanna i Danmark och försöka påverka så han kunde åka hem så fort kriget var slut.
Citera
2018-08-29, 14:58
Medlem
Jag har personlig erfarenhet av spottloskor och stenkastning men är inte rasist för det. Vi har fått så mycket i den här delen av världen så när en del kommer hit blir de kanske chockade av allt överflöd vi skrapat ihop på deras bekostnad och i chocktillstånd spottar och kastar sten. Pts vet ni vad det är och apatiska barn känner alla till, kanske det finns andra sjukdomar man kan drabbas av.
Vi har strävat mot ett mångkulturellt samhälle i många år, vi är framme då antalet nysvenskar är så många att det är ett självrullande system. Vi kan kvotera och mentorisera nysvenskar på vita arbetsplatser som har makt att styra och vara offentliga röster. Vi har alla röstat för mångkultur (alla partier har ju verkat för MK, faktiskt det mest konsekvent genomförda genom alla regeringar) och måste lita på våra partier att de vet vad de gör, vi har ju gett dem vårat förtroende. Nu är vi här och de som inte är nöjda får lära sig att gilla läget. Själv har jag det bra med vänner och jobb, precis som vanligt.
Citera
2018-08-29, 15:38
Medlem
Med största sannolikhet flyr dom inte för sina liv, många har ljugit sig in i landet för att få det ekonomiskt bättre. Lägg därtill att svensk rättsväsende och lagstiftning är ett skämt, dom kommer helt enkelt undan med att bete sig som dom gör och behöver inte sköta sig för att få stanna.
Citera
2018-08-29, 15:47
Medlem
Cannibalizations avatar
De allra flesta har kommit hit för att det är enkelt för dem att leva på bidrag här utan motprestationer. Sen har de allt för ofta med sig sitt förakt för västerlänningar och tar ut det på Svenskarna.
Citera
2018-08-29, 16:04
Medlem
SingMeToSleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blwsgddf
Jag har personlig erfarenhet av spottloskor och stenkastning men är inte rasist för det. Vi har fått så mycket i den här delen av världen så när en del kommer hit blir de kanske chockade av allt överflöd vi skrapat ihop på deras bekostnad och i chocktillstånd spottar och kastar sten. Pts vet ni vad det är och apatiska barn känner alla till, kanske det finns andra sjukdomar man kan drabbas av.
Vi har strävat mot ett mångkulturellt samhälle i många år, vi är framme då antalet nysvenskar är så många att det är ett självrullande system. Vi kan kvotera och mentorisera nysvenskar på vita arbetsplatser som har makt att styra och vara offentliga röster. Vi har alla röstat för mångkultur (alla partier har ju verkat för MK, faktiskt det mest konsekvent genomförda genom alla regeringar) och måste lita på våra partier att de vet vad de gör, vi har ju gett dem vårat förtroende. Nu är vi här och de som inte är nöjda får lära sig att gilla läget. Själv har jag det bra med vänner och jobb, precis som vanligt.

Snabb fråga: vem har vi fått allt detta överflöd av? Verkar vara en vänlig själ/nation/rörelse och jag skulle gärna vilja veta.
Citera
2018-08-29, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klinda
Har pratat med många flyktingar. 90% trodde verkligen att Sverige var rikt land och alla fick bil och hus.
Det gör ont att gå hem och berätta verkligheten.
5% fattar att man måste intrigeras.
3% har förlorat allt. Hem, mamma och pappa.
Ni måste ju fatta att de från riktiga riskområden inte lyckas att ta sig till Sverige.
Det är Mellanösterns medelsvenssons som kommer och tror att allt är gratis.

Snälla motbevisa mig.. aldrig nån som ger mig andra siffror.
Citera
2018-08-29, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingMeToSleep
Snabb fråga: vem har vi fått allt detta överflöd av? Verkar vara en vänlig själ/nation/rörelse och jag skulle gärna vilja veta.
Vi och våra förfäder här har utnyttjat den fattiga världen för att bygga vår välfärd. Välfärden kostar råvaror som borde fördelas till alla på jorden, men så har vi inte gjort. Och idag producerar uländer billiga förbruksvaror under förskräckliga arbetsförhållanden, luft/vattenföroreningar och exploatering av naturen som krossar förutsättningar för liv på jorden. Nu ska vi dela med oss, märker du inte det? Välfärden har monterats ned, nu har vi till och med kommit så långt att vi också har svält, tiggare, bostadslösa, stängda sjukhus osv precis som i övriga världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in