2020-09-12, 12:21
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Helvete vad Biden slaktar Trump hr:

https://www.youtube.com/watch?v=AsaQm0qP71M

Debatterna kommer att bli intressanta. Trump blir kanonmat.
2020-09-12, 12:23
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det r svrt att argumentera mot dig, drfr att man inte riktigt kan snka sig ner till samma niv. Covid-19 har ingenting med frkylning att gra, oavsett om Trump har sagt detta till dig.

Om du repeterar 10 ggr s kanske det stter sig: Covid-19 har ingenting med frkylning att gra.
Fast de flesta som verhuvudtaget fr symptom fr just frkylningssymptom. Inget annat. Dessutom r coronavirus ett av de virusfamiljer som orsakar frkylning. Att upprepa mantran frndrar inte verkligheten.
2020-09-12, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Blir nog samma, eller mindre.
F gillar Kamala Harris och de vet att Biden kommer kliva ned och bli ersatt med Harris.

Men postrstning borde ka valdeltagandet!
2020-09-12, 12:31
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grabb1948
Men postrstning borde ka valdeltagandet!

Ja. Men frgan r hur mnga postrster kommer d frsvinna via UPS?
2020-09-12, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Fast de flesta som verhuvudtaget fr symptom fr just frkylningssymptom. Inget annat. Dessutom r coronavirus ett av de virusfamiljer som orsakar frkylning. Att upprepa mantran frndrar inte verkligheten.

Coronavirus r en stor familj av virus Ja:

https://en.wikipedia.org/wiki/Coronavirus

In humans and birds, they cause respiratory tract infections that can range from mild to lethal.

Jag hoppas att det vi diskuterar hr r SARS-CoV-2:

https://en.wikipedia.org/wiki/Severe..._coronavirus_2

Du argumenterar ungefr som att en skelettfraktur alltid r samma sak, oavsett om man bryter lillfingret eller ryggraden.
2020-09-12, 12:37
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag har ju redan svarat p det inlgget. Jag hller helt klart med Trump i allt han sagt kring Covid och tycker det r trist att du blivit s HYSTERISK kring ett svrare frkylningsvirus. Det r ju trots allt frre n 1% av de smittade som avlider. Inte ngot att g i taket ver. Det r starkt av Trump att vga st upp fr vetenskapen och informera befolkningen s de slipper f panik, som du har ftt.
Det r absolut bra att undvika panik, men tnk p att USA har flera ddsfall per capita n Sverige (och smittan sprids fortfarande rtt okontrollerat) och regeringen i Sverige mste man vl nd sga har misslyckats.

USA:s president borde kunnat lugna och ena landet utan att ljuga.
Mnga har dtt helt i ondan.
Antalet dda i covid-19 i USA r nu i paritet med antalet ddade amerikanska soldater under vietnamkriget.

Detta tror jag blir en av orsakerna till att Ronald McDonald frlorar valet vilket som vl r rddar det republikanska partiet och ett fortsatt stabilt USA.
2020-09-12, 12:48
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det r absolut bra att undvika panik, men tnk p att USA har flera ddsfall per capita n Sverige (och smittan sprids fortfarande rtt okontrollerat) och regeringen i Sverige mste man vl nd sga har misslyckats.

USA:s president borde kunnat lugna och ena landet utan att ljuga.
Mnga har dtt helt i ondan.
Antalet dda i covid-19 i USA r nu i paritet med antalet ddade amerikanska soldater under vietnamkriget.

Detta tror jag blir en av orsakerna till att Ronald McDonald frlorar valet vilket som vl r rddar det republikanska partiet och ett fortsatt stabilt USA.
I USA betalas det ut en belning om sjukhusen diagosticerar ddsfall som avlida av covid. Dessutom finns mnga fall av dda i diverse olyckor som hamnar som covidavlidna. Det har gtt inflation i siffrorna.

Men visst r covid problematiskt fr Trump. Men det har inte pverkat opinionen nmnvrt, eftersom USA r s oerhrt splittrat. Det ser dessutom bttre ut fr Trump n p lnge.

Valet kommer sannolikt avgras i SCOTUS och inte av vljarna. Ser inte ut som ngon sida kommer erknna sig som frlorare.
2020-09-12, 12:50
Medlem
Jag stller mig frgande till drivkraften. Biden r inte tillrckligt stark och vcker inte tillrcklig entusiasm fr att folk skyndar till valbsen. Det r min uppfattning.

Men d kommer man ter till frgan. r drivkraften strre att bara rsta bort Trump?

r det inte s att Trump vcker mer knslor och entusiasm, om man nu fr kalla det s. Hans trogna gr till valbsen medan Bidens? nog vnder sig ngra varv i soffan frst.

Off topic, varfr r inte USA flockimmunt nu nr viruset hrjat runt i alla stater? Verkar skumt?
2020-09-12, 13:02
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag stller mig frgande till drivkraften. Biden r inte tillrckligt stark och vcker inte tillrcklig entusiasm fr att folk skyndar till valbsen. Det r min uppfattning.

Men d kommer man ter till frgan. r drivkraften strre att bara rsta bort Trump?

r det inte s att Trump vcker mer knslor och entusiasm, om man nu fr kalla det s. Hans trogna gr till valbsen medan Bidens? nog vnder sig ngra varv i soffan frst.

Off topic, varfr r inte USA flockimmunt nu nr viruset hrjat runt i alla stater? Verkar skumt?

Tror det r strre drivkraft att inte rsta alls.
Att rsta krvs att man tar ett beslut fr att knna ansvar. Att man bryr sig.

Att lta Biden f styra s finns det mnga nackdelar som fljer med. Om dessa nackdelar vervger, men man r inte s frtjust i Trumps stt att vara politiker. D avstr man att rsta.

Om Biden fr styra s backar vi tillbaka till 2008 r politiskt korrekthet ej kunde kritiseras och politiker styrde alla medier. Man kunde vara pro-war och samtidigt anti-war offentligt.
2020-09-12, 13:07
Medlem
Citat:
Tror det r strre drivkraft att inte rsta alls.
Att rsta krvs att man tar ett beslut fr att knna ansvar. Att man bryr sig.

Att lta Biden f styra s finns det mnga nackdelar som fljer med. Om dessa nackdelar vervger, men man r inte s frtjust i Trumps stt att vara politiker. D avstr man att rsta.

Om Biden fr styra s backar vi tillbaka till 2008 r politiskt korrekthet ej kunde kritiseras och politiker styrde alla medier. Man kunde vara pro-war och samtidigt anti-war offentligt.

Jag tror som du att bristen p entusiasm fr Biden blir avgrande, valdeltagandet blir lgt p den demokratiska sidan och detta talar fr en Trumpseger.

Men naturligtvis r vi snillen som spekulerar. Trump gr ju inte s vrst bra i OU. S stor oskerhet.
2020-09-12, 13:07
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag tror som du att bristen p entusiasm fr Biden blir avgrande, valdeltagandet blir lgt p den demokratiska sidan och detta talar fr en Trumpseger.

Men naturligtvis r vi snillen som spekulerar. Trump gr ju inte s vrst bra i OU. S stor oskerhet.

Men det gr uppt.
2020-09-12, 13:11
Medlem
Citat:
Men det gr uppt.

Tyvrr (fr dig) s finns det ingen sdan trend. Sedan den 1:a september s har Biden utkat sin ledning knappt, frn 7.0% till 7.6%, enligt de sammanvgda mtningarna p fivethirtyeight.com.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in