2020-09-05, 21:53
Medlem
PrivateBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Total anarki i demokratiska stder. Vnligen se klippet och frga dig sjlv, rstar folk Biden eller Trump efter detta klipp?

https://www.youtube.com/watch?v=zS65jUh2HRo

Lfven har ju sagt att vi m ordne upp sjlva i Sverige.
2020-09-05, 22:00
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ja tydligen r mnga amerikaner s "korkade" (jag skulle sga insiktsfulla) s att de direkt sammankopplar kravallerna och vldet med Trumps presidentskap. Det stt han har pratat och agerat under 3.5 har ftt krutdurken som r USA att explodera. Det r helt och hllet Trumps fel.
Helt korrekt. Dom r insiktsfulla. Spass mycket s att det brjade visa sig p olika underskningar, som sedermera fick Don Lemon och andra demokrater att oroa sig.

Allts var det precis som jag var inne p i brjan - tror du verkligen att amerikaner r s korkade s att dom skyller upploppen p Trump. Vilket dom bevisligen inte gjorde.

Hur skulle man ens kunna f fr sig att beskylla upploppen p Trump? Dom brjade efter ett polis mord, som inte har ngot med Trump att gra. Dom sker i demokratiskt styrda delstater, var majoriteten av mnniskorna som sysslar med vldet, upploppen och brnnandet r demokratiska vljare. Icke frglmma hur demokratiska ledare inte ingriper och lter upploppen fortg. Enligt dig s ska vettiga amerikaner skylla det p Trump.

Som jag sa, utg inte ifrn att alla tnker som dig. Folk r vettigare n s!
Senast redigerad av tauceti 2020-09-05 kl. 22:19.
2020-09-05, 22:02
Medlem
Nixters avatar
RIDING THE DRAGON
Ny dokumentr om Joe Biden och Hunter Bidens affrer i Kina. Hunter erhller 30miljoner dollar per r frn Kina.

Ytterst intressant & spnnande!
https://youtu.be/JRmlcEBAiIs
2020-09-05, 22:10
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Addendum

Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
RIDING THE DRAGON
Ny dokumentr om Joe Biden och Hunter Bidens affrer i Kina. Hunter erhller 30miljoner dollar per r frn Kina.

Ytterst intressant & spnnande!
https://youtu.be/JRmlcEBAiIs
Nn som vet vad Kush, Ivanka, Donny "cokehead" Jr Eric plockar ut? Mer eller mindre?

Chyna
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-09-05 kl. 22:14. Anledning: Addendum
2020-09-05, 22:17
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Nn som vet vad Kush, Ivanka, Donny "cokehead" Jr Eric plockar ut? Mer eller mindre?

Ivanka och hennes man Jared Kushner plockar tydligen ut ngonstans mellan 300 miljoner kronor och 1.6 miljarder kronor under ret 2019 vid en snabb googling.

Skattebetalarna r genersa mot dottern Trump.
2020-09-05, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merajobbamera
Om man vill ta ledigt natten efter valet/rstrkningen. Nr tar man ledigt d? 3e november (tisdag) eller 4e november?

Jag vill allts se hela spektaklet hela natten fram tills det r avgjort. (ven om det sker "sent" in p svensk morgon) dricka ngra l och chilla och drmed inte jobba dagen efter denna natt. S vilken jvla dag blir det?

Behver boka ledigheten nu.

Tack p frhand.

Mvh.

Ps. Jo jag vet att Trump vinner, men jag vill se det live.

Jag gr ett frsk igen d. Ngon som har svaret p min frga? Jag vill vara ledig natten efter valet. Tack.
2020-09-05, 22:30
Medlem
JoeBidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merajobbamera
Jag gr ett frsk igen d. Ngon som har svaret p min frga? Jag vill vara ledig natten efter valet. Tack.

Du ska boka in den fjrde. P grund av tidsfrdrjningen, blir valresultat inte klart frens "isch" fyra-fem p morgonen svensk tid p onsdagen dr. Med rknande av postrster kan det ta nnu lngre tid.
2020-09-05, 22:40
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Addendum

O'boy, undra hur skrckadsen kommer se ut nr de tar sig an Buttigieg: Democrat Biden adds former rival Buttigieg, ex-Obama officials to transition team

Vet inte s mycket om honom faktiskt annat n att det gick ovntat bra fr han... gay.

Citat:
He also named Buttigieg, a military veteran and former mayor of South Bend, Indiana, to the advisory board, together with former deputy Attorney General Sally Yates, and Susan Rice, national security adviser to Obama who was on the shortlist to be Bidens running mate.

Full Interview on Fox News 9/4/2020 | Pete Buttigieg

Yates gillar jag...snygg-Harris ox skulle jag gissa.
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-09-05 kl. 22:55. Anledning: Addendum
2020-09-05, 22:41
Medlem
0rganets avatar
Joe! har en ny reklamfilm!
https://twitter.com/JoeBiden/status/...922299393?s=20
Tror den kommer reta upp kejsaren!

The Lincoln Project har oxs gjort en p samma tema:

https://twitter.com/ProjectLincoln/s...414651392?s=20

Och samtidig sjunker MAGA skeppen och rttorna tvingas lmna skutorna:
https://twitter.com/i/events/1302339185613762560
"Multiple boats participating in a Trump Boat Parade are in distress on Lake Travis near Austin
The Travis County Sheriff's Office responded to multiple calls of distress from boats on Lake Travis just outside Austin, Texas. The boats were participating in a Trump Boat Rally when many reportedly took on water and sank. No injuries have been reported."

2020-09-05, 23:02
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrivateBusiness
Jag citerar mig sjlv! r det verkligen inte en enda person p Flashbackk som reagerar p att Facebook censurerar Youtubes ad, troligen bara frn Trump?

https://www.youtube.com/watch?v=JmXj613HPN8
Vi r mnga som r medvetna om censuren som pgr. Det kommer inte som en verraskning, och vi var beredda p att det skulle ske infr valet. Frhoppningsvis s vinner Trump och gr nt t saken. Frlorar han s kan vi rkna med att vi gr mot tider med mindre frihet online. Vi har redan sett tendenserna dom senaste ren. Mest hr i Sverige. Tycker lget i Sverige r lngt vrre n i USA, som fortfarande har stora plattformar fr alla slags sikter. FOX r ju USA's strsta kanal och kommer att vara det i mnga r till. S i USA har dom konservativa fortfarande sina megafoner fr att n ut till sin publik. Vad har konservativa i Sverige fr mjligheter?

Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Jag lskar, och skrattar inombords t att vissa lutar sig t polls fr att frskra sig om att Biden vinner om 2 mnader. Polls betyder ingenting. Det borde ni ha lrt er 2016!?
Har pollsters lrt sig efter 2016? Nej. Det r ett stt att pverka vljarskarorna och de flesta r i beroendestllning.

Presumtiva Trump-vljare r oberkneliga. Det svarar inte i polls fr att de anser att de som ringer r crooked.

Det enda som betyder ngot r hur partierna beter sig. Det partiet som har reagerat mest schizofrent den senaste tiden r Demokraterna. Deras interna polls visar ngot som gr att Biden mste frdma vld och ka till Kenosha trots att han inte skulle.

Jag r inte srskilt rdd fr att pollsen visar att Biden leder, fr det kommer nd inte visa sanningen nr rsterna r lagda.

Det jag njuter t just nu r att mta tempen p enthusiasmen. Trump har stora skaror fans, han har ett entourage lngs vgarna, han har "boaters". Det finns nstintill inget engagemang fr Biden. Kolla bara p hur dtt det r kring biden.

Jag kan inte vnta till den 3:e November. Komma vara helt underbart.
Yes helt rtt! Trumps vljare r mer engagerade och entusiastiska. Helt klart att det r s. Och ja, vldigt mnga underskningar visar att Trumps vljare r frsiktiga med att yttra sina sikter.

Men jag r glad att siffrorna visar en ledning fr Biden. Det fr folk att ta ut segern i frskott, och gr att mnga hellre stannar hemma med tanken att Biden nd kommer att vinna, och att deras rst inte r s viktig d. Samtidigt som det gr att Trumps vljare blir mer bengna att g och rsta, fr att frska att ndra p det.

Jag lnkade fr nn vecka sen till en CNN artikel som nmnde att valet r mer jmnt n vad vlssa tror. Nu slpper dom en till dr det pratas om att folk inte br ta ut segern i frskott.

Joe Biden's true lead is smaller than it appears
Citat:
History indicates, as does the current math, that Biden's lead should only be considered pretty safe if he wins the popular vote by at least 5 points. Right now, the polls indicate that he will.

It wouldn't take much, though, to shift the race so that Biden's national lead is less than 5 points, which would mean the true margin would be in the competitive territory.
https://us.cnn.com/2020/09/05/politi...sis/index.html
2020-09-05, 23:10
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
De kallas ju med rtta fr Trump-kravallerna, fr de har uppkommit under president Donald Trumps presidentskap och r till stora delar triggade av den politik och den retorik han har frt i 3.5 r.

The 2020 Trump Riots

Vilka kallar negerkravaller fr Trump Riots? Har du kollat p CNN eller?

Att skylla vnsterns kravaller p Trumps retorik r ju lyteskomik.
2020-09-05, 23:11
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ivanka och hennes man Jared Kushner plockar tydligen ut ngonstans mellan 300 miljoner kronor och 1.6 miljarder kronor under ret 2019 vid en snabb googling.

Skattebetalarna r genersa mot dottern Trump.

Alltid trevligt med adekvata kllor p killgissningar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in