Citat:
Ursprungligen postat av
PrivateBusiness
Jag citerar mig sjlv! r det verkligen inte en enda person p Flashbackk som reagerar p att Facebook censurerar Youtubes ad, troligen bara frn Trump?
https://www.youtube.com/watch?v=JmXj613HPN8
Vi r mnga som r medvetna om censuren som pgr. Det kommer inte som en verraskning, och vi var beredda p att det skulle ske infr valet. Frhoppningsvis s vinner Trump och gr nt t saken. Frlorar han s kan vi rkna med att vi gr mot tider med mindre frihet online. Vi har redan sett tendenserna dom senaste ren. Mest hr i Sverige. Tycker lget i Sverige r lngt vrre n i USA, som fortfarande har stora plattformar fr alla slags sikter. FOX r ju USA's strsta kanal och kommer att vara det i mnga r till. S i USA har dom konservativa fortfarande sina megafoner fr att n ut till sin publik. Vad har konservativa i Sverige fr mjligheter?
Citat:
Ursprungligen postat av
trailblaser
Jag lskar, och skrattar inombords t att vissa lutar sig t polls fr att frskra sig om att Biden vinner om 2 mnader. Polls betyder ingenting. Det borde ni ha lrt er 2016!?
Har pollsters lrt sig efter 2016? Nej. Det r ett stt att pverka vljarskarorna och de flesta r i beroendestllning.
Presumtiva Trump-vljare r oberkneliga. Det svarar inte i polls fr att de anser att de som ringer r crooked.
Det enda som betyder ngot r hur partierna beter sig. Det partiet som har reagerat mest schizofrent den senaste tiden r Demokraterna. Deras interna polls visar ngot som gr att Biden mste frdma vld och ka till Kenosha trots att han inte skulle.
Jag r inte srskilt rdd fr att pollsen visar att Biden leder, fr det kommer nd inte visa sanningen nr rsterna r lagda.
Det jag njuter t just nu r att mta tempen p enthusiasmen. Trump har stora skaror fans, han har ett entourage lngs vgarna, han har "boaters". Det finns nstintill inget engagemang fr Biden. Kolla bara p hur dtt det r kring biden.
Jag kan inte vnta till den 3:e November. Komma vara helt underbart.
Yes helt rtt! Trumps vljare r mer engagerade och entusiastiska. Helt klart att det r s. Och ja, vldigt mnga underskningar visar att Trumps vljare r frsiktiga med att yttra sina sikter.
Men jag r glad att siffrorna visar en ledning fr Biden. Det fr folk att ta ut segern i frskott, och gr att mnga hellre stannar hemma med tanken att Biden nd kommer att vinna, och att deras rst inte r s viktig d. Samtidigt som det gr att Trumps vljare blir mer bengna att g och rsta, fr att frska att ndra p det.
Jag lnkade fr nn vecka sen till en CNN artikel som nmnde att valet r mer jmnt n vad vlssa tror. Nu slpper dom en till dr det pratas om att folk inte br ta ut segern i frskott.
Joe Biden's true lead is smaller than it appears
Citat:
History indicates, as does the current math, that Biden's lead should only be considered pretty safe if he wins the popular vote by at least 5 points. Right now, the polls indicate that he will.
It wouldn't take much, though, to shift the race so that Biden's national lead is less than 5 points, which would mean the true margin would be in the competitive territory.
https://us.cnn.com/2020/09/05/politi...sis/index.html