2020-10-08, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
D fr han vl ta ordet, och sga till p skarpen. Han r svag och mste tuffa till sig om han vill bli president, han kommer bli verkrd utav alla i hans nrhet men ven i sin utrikespolitik som president om han blir det. Det kan jag garantera dig.

Men Trump orkar ju inte ta nsta debatt fr att han knner sig s oerhrt dlig av sin corona. Han r andfdd och rsten br inte och han knner att det fungerar inte lngre fr honom att jobba alls.
2020-10-08, 15:07
Avstngd
***NEWSFLASH***

Det blir ingen andra tv-debatt. Trump har backat ur efter att arrangrerna krvde en virtuell debatt (dueller p distans r ett format som har varit helt normalt och ofta frekommande vid politiska debatter i tv nda sedan 80-talet) med hnvisning till smittoriskerna och att Trump r s ttt inp debattens datum med sin pgende infektion (jo, han har fortfarande viruset i kroppen ven om symtomen hlls nere av starka mediciner).

Uppenbarligen ville Trump inte veta av en debatt dr sjlva formatet skulle bli en tyst pminnelse till publiken/vljarna om den pgende pandemin och utbrottet i Vita huset. Srskilt inte nr han r i klart underlge mot Biden i opinionen.

https://edition.cnn.com/2020/10/08/p...ual/index.html
2020-10-08, 15:09
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Med tanke p att Clinton fick drygt 3 miljoner fler totala rster n Trump sist s r det inte en omjlighet alls. Du har spammat om detta i flera dagar nu, du verskattar Trumps popularitet s ofantligt mycket. Jag upprepar, CLINTON, den minst populra representanten fr demokraterna p flera rtionden fick 3 miljoner fler rster n vad Trump fick under frra valet.

Med tanke p misren i USA just nu med ver 200 000 dda och en president som aktivt ljg i brjan av att viruset framfart i USA och att han precis blivit avsljad fr sitt skattefiffel s r hans popularitet p en "all-time low".
Spelar ingen roll att Hillary fick 2,9m fler valrster n vad Trump fick i 2016, nr de rsterna huvudsakligen kom frn Kalifornien och New York. Trump fick i 2016 fler rster i flera stater n vad Hillary fick, och drmed flera EV. Men, jag ska spara din kommentar fram tills 4:e november.

Som sagt, med en 16p ledning s tillsger det att Biden kommer att vinna 44-48 av 50 delstater och vinna popular vote med 10-13 miljoner fler valrster n vad Trump kommer att f. Jag frgar igen, tror du allvarligt och rligt talat p dessa siffror?

Frvrigt s ledde Hillary med allt frn 9 till 15p ver Trump i brjan/mitten av oktober 2016.
2020-10-08, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Spelar ingen roll att Hillary fick 2,9m fler valrster n vad Trump fick i 2016, nr de rsterna huvudsakligen kom frn Kalifornien och New York. Trump fick i 2016 fler rster i flera stater n vad Hillary fick, och drmed flera EV. Men, jag ska spara din kommentar fram tills 4:e november.

Som sagt, med en 16p ledning s tillsger det att Biden kommer att vinna 44-48 av 50 delstater och vinna popular vote med 10-13 miljoner fler valrster n vad Trump kommer att f. Jag frgar igen, tror du allvarligt och rligt talat p dessa siffror?

Frvrigt s ledde Hillary med allt frn 9 till 15p ver Trump i brjan/mitten av oktober 2016.

Comey kom och uttalade att Clinton utreddes fr brott.

Nu orkar inte Trump ens debattera med Biden som orkar. S det har verkligen svngt om.
2020-10-08, 15:28
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
En analytisk person funderar ver motsgande signaler. De njer sig inte med att ha en tanke som flyger frbi. Men om jag tolkar ditt svar s tror du inte att dessa nyregistrerade voters r srskilt motiverade att rsta, men att pollsen har trffat i grupper som r motiverade att rsta. P valdan vet vi.
Ser att du ftt fler svar, men hr kommer ett till:

En kul 'omstndighet' som vi vet kommer f effekt men som i princip r omjlig att kunna rkna ut, det r att nedstngningen av QAnon-kanalen kommer pverka entusiasmen fr Trump. Att tro turnout kar bland Trumpers i o m det r...fromma frhoppningar om att den mikroskopiskt lilla andelen av nyregistrerade ska vga upp fr alla som lmnar/t partiet (och deras vrderingar).

(FB) Presidentvalet 2020

Om vi skippar ldre polls fr en sekund. Startar mta vid tillfllet nr konventen avslutades istllet. S kan varje frisk individ se att mtningarna gtt lockstep med de dliga nyheterna; och eftersom mer dliga nyheter kommer presenteras, s ger det oss ytterligare en mjlighet att utvrdera mtinstitutens samlade analysfrmga.
2020-10-08, 15:31
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

Men allts menar du att man aldrig kan lita p polls igen fr att det gick fel 2016? Trump tog ju en av historiens ttaste segrar d, han vann med typ 70k rster i en handfull delstater, och eftersom pollsen inte frutspdde detta s menar du att de r oplitliga fr alltid? Hur stller du dig till pollsen under mellanrsvalet? De satt ju rtt bra
2020-10-08, 15:38
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Jag kan hlla med om att Demokraterna gjort det ganska enkelt fr sig nu i valspurten. Visst har dom i frsta hand pekat p vilka fel Trumpdministrationen gjort med hnvisning till hur dessa hanterat Pandemin och inte erbjudit ngot tydligt och synligt alternativ till detta. Du har en pong i detta.

Men det r ju just Trumpadministrationen som ltit det ske, genom att helt ltit bli att handla och att presentera en hllbar plan fr att bekmpa Coviden. Hade Trump haft en plan, s hade ju han tvingat demokraterna till att bemta denna plan, och att kanske debattera denna plan. Nu har de ju bara behvt peka p att Trump helt saknat plan.

Det r som att mta ett dligt frberett fotbollslag, nr man sjlv frberett sig fr alla eventuella hndelser som kan ske i matchen.

S du har rtt! Men det r Trump som skapat denna mjlighet. S varfr gra mer n man behver.

Om jag tolkade Joe Biden rtt i debatten s r enda alternativet att Trump utropar nationellt ndlge och kr ver staternas egna corona-hantering.

Demokraterna har inte varit vl frberedda p detta heller , kolla p New York.
Dom r inte ett vl frberett fotbollslag, snarare "det r ltt att spela fotboll fnr man sitter p lktaren"

Nej Trump har inte skapat detta.
Lika lite som England, Spanien och Sveriges motsvarighet.
2020-10-08, 15:38
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
***NEWSFLASH***

Det blir ingen andra tv-debatt. Trump har backat ur efter att arrangrerna krvde en virtuell debatt (dueller p distans r ett format som har varit helt normalt och ofta frekommande vid politiska debatter i tv nda sedan 80-talet) med hnvisning till smittoriskerna och att Trump r s ttt inp debattens datum med sin pgende infektion (jo, han har fortfarande viruset i kroppen ven om symtomen hlls nere av starka mediciner).

Uppenbarligen ville Trump inte veta av en debatt dr sjlva formatet skulle bli en tyst pminnelse till publiken/vljarna om den pgende pandemin och utbrottet i Vita huset. Srskilt inte nr han r i klart underlge mot Biden i opinionen.

Demokraterna fegar ur. Det var inte s ovntat. Alla vet vad den riktiga orsaken r varfr man vill kra en virtuell debatt.

Biden skulle gynnas x100000
Senast redigerad av Zloth 2020-10-08 kl. 15:42.
2020-10-08, 15:41
Medlem
Citat:
***NEWSFLASH***

S ltt hade nog inte ens Biden frestllt sig att vinna den andra debatten. Fr det gr han ju nr Trump fegar ur. Fast Biden hade nog nd vunnit ven denna debatt om Trump betett sig likadant som i frsta debatten.
Trump vill dominera och bestmma och det kan han inte p samma stt i en virtuell debatt vad jag frstr. D blir han trotsig som bara en omogen svag person kan bli nr han mter motstnd.
2020-10-08, 15:43
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Demokraterna fegar ur. Det var inte s ovntat.
Du kan inte lsa frstr jag. Det var Trump som snabbt och otligt rt nej.
2020-10-08, 15:44
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Du kan inte lsa frstr jag. Det var Trump som snabbt och otligt rt nej.

Trump vill ju debattera p riktigt

Det r Biden som inte vill.
2020-10-08, 15:47
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
S ltt hade nog inte ens Biden frestllt sig att vinna den andra debatten. Fr det gr han ju nr Trump fegar ur. Fast Biden hade nog nd vunnit ven denna debatt om Trump betett sig likadant som i frsta debatten.
Trump vill dominera och bestmma och det kan han inte p samma stt i en virtuell debatt vad jag frstr. D blir han trotsig som bara en omogen svag person kan bli nr han mter motstnd.
Trump vill ha en riktig debatt, inte ngon virtuell sdan. Basement Joe skyller allt p corona och hller sig undan s gott det gr.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in