2018-08-27, 22:44
Medlem
Min sambo klev idag in i ett pågående inbrott uppe i en byggnad på det gamla I5 området bortanför Arenan.

Han lyckades hålla en av killarna en stund innan denne smet och gav sig iväg på cykel.

Killen var antagligen runt 16-20 år, men det som stack ut i hans utseende var att han hade ett lite större födelsemärke på vänster kind. Detta var ovalt och gick uppifrån och ner.

Han hade ett par kompisar med sig också, men de var snabbare iväg.

Är det någon som kan tipsa om någon person med detta specifika kännetecken i Östersundsområdet?
Citera
2018-08-27, 22:53
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M4MM4
Min sambo klev idag in i ett pågående inbrott uppe i en byggnad på det gamla I5 området bortanför Arenan.

Han lyckades hålla en av killarna en stund innan denne smet och gav sig iväg på cykel.

Killen var antagligen runt 16-20 år, men det som stack ut i hans utseende var att han hade ett lite större födelsemärke på vänster kind. Detta var ovalt och gick uppifrån och ner.

Han hade ett par kompisar med sig också, men de var snabbare iväg.

Är det någon som kan tipsa om någon person med detta specifika kännetecken i Östersundsområdet?

Det där var inget vidare signalement...Ett födelsedagsmärke på vänster kind...Hudfärg, hårfärg, kort/lång vore rätt bra att nämna också. Mitt tips är förövrigt att fråga runt i lokala Facebook-grupper om du/ni inte redan gjort det. Chansen är mycket större att ni får en träff där än på flashback.
Citera
2018-08-27, 23:15
Medlem
Signalementet får jag skylla på min sambo, han skulle glömma sitt eget huvud om det inte satt fast på axlarna. Just att han inte kunde ge ett bättre till polisen är det som retar honom just nu!

Men just födelsemärket på kinden har fastnat i hans minne.

Han tror att han kan vara ca 180 cm lång och smal. Korthårig med antydan till mittbena. Lite "brat"-känsla. Kläder har sambon ingen aning om.

Han smet iväg på en lila cykel av märket OCCANO (vit text).

Har redan provat Facebook, men ju fler ställen desto bättre!
Citera
2018-08-27, 23:24
Medlem
Hellioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Det där var inget vidare signalement...Ett födelsedagsmärke på vänster kind...Hudfärg, hårfärg, kort/lång vore rätt bra att nämna också. Mitt tips är förövrigt att fråga runt i lokala Facebook-grupper om du/ni inte redan gjort det. Chansen är mycket större att ni får en träff där än på flashback.
Var väll bra med födelsemärket på kinden. Bra ovanligt.
Citera
2018-08-28, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M4MM4
Signalementet får jag skylla på min sambo, han skulle glömma sitt eget huvud om det inte satt fast på axlarna. Just att han inte kunde ge ett bättre till polisen är det som retar honom just nu!

Men just födelsemärket på kinden har fastnat i hans minne.

Han tror att han kan vara ca 180 cm lång och smal. Korthårig med antydan till mittbena. Lite "brat"-känsla. Kläder har sambon ingen aning om.

Han smet iväg på en lila cykel av märket OCCANO (vit text).

Har redan provat Facebook, men ju fler ställen desto bättre!

Otroligt skarpt att notera märke, text och färg på cykeln - något mindre skarpt att inte kunna minnas hudfärg och hårfärg och kläder på förövaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in