• 1
  • 2
2018-08-27, 19:01
Medlem
Tjena.

Under emmaboda festivalen torskade jag med 3g ketamin, 1g mdma, 3 exctasy, 1g kokain, 9 benzos samt 25g hasch.

Verkar som det kommer landa på personligt bruk (30 dagsböter). Har dock ej fått hem brev ännu med mer info trots att det gått över en månad.

För någon dag sedan råkade en yngre familjemedlem käka cannabis brownies jag glömt ta med mig ut. De fick köra henne till sjukhus och när farsan ringde berätta jag som det låg till utav respekt mot familjemedlemmen.

Mina päron kommer få snacka med socialen eftersom det var i deras hus cannabisen fanns. Jag kommer möjligtvist få följa med eftersom det är mina grejor. Vad kan jag förvänta mig om jag har i åtanke att ja nyligen torskade? Har aldrig torskat utöver på emmaboda och nu det senaste som hände.

(Spara moralsnacket jag vet att jag fuckat upp)
Citera
2018-08-27, 19:10
Medlem
SektenAnderssons avatar
ja vad skall man säga? man kan ju inte dö av cannabis den saken är ju klar, men om en som inte är beredd på det får i sig det har jag full förståelse för sjukhusbesöket.
Citera
2018-08-27, 19:13
Medlem
Lugalzagesis avatar
Hur gammal var den här yngre familjemedlemmen?
Citera
2018-08-27, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugalzagesi
Hur gammal var den här yngre familjemedlemmen?

Snart 15 år.
Citera
2018-08-27, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SektenAndersson
ja vad skall man säga? man kan ju inte dö av cannabis den saken är ju klar, men om en som inte är beredd på det får i sig det har jag full förståelse för sjukhusbesöket.

Ja vet. De hade ingen aning om vad som hände. Hade lika gärna kunnat ljuga å säga att ja inte hade en aning. Klarar inte vara så oärlig dock plus syrran ser ut till mig väldigt mycket så hon förtjänade att veta vad som hänt.
Citera
2018-08-27, 19:51
Medlem
StenSaxPungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lil-Baba
Snart 15 år.

Hur upplevde h¤n det?
Citera
2018-08-27, 20:42
Medlem
Kom att tänka på denna

https://youtu.be/V1kTZRcKZ6Y

Du borde verkligen märka dina pot-brownies för att undvika att någon nojjar ur igen.
Citera
2018-08-27, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargenkommer
Kom att tänka på denna

https://youtu.be/V1kTZRcKZ6Y

Du borde verkligen märka dina pot-brownies för att undvika att någon nojjar ur igen.

Japp skulle inte lagt dem i kylskåpet från början. Planen var att ta med dem när ja drog hemifrån men glömde dem
Citera
2018-08-27, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StenSaxPung
Hur upplevde h¤n det?

Extremt hög puls, svettningar, halvt kontaktbar. De hittade henne liggnas på golvet i köket. Hon spydde upp på en läkare.

Utöver det var hon helt lugn med det och var väldigt tydlig med att hon inte var sur på mig. Förtjänar verkligen inte att ha så förstående syskon
Citera
2018-08-28, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lil-Baba
Tjena.

Under emmaboda festivalen torskade jag med 3g ketamin, 1g mdma, 3 exctasy, 1g kokain, 9 benzos samt 25g hasch.

Verkar som det kommer landa på personligt bruk (30 dagsböter). Har dock ej fått hem brev ännu med mer info trots att det gått över en månad.

För någon dag sedan råkade en yngre familjemedlem käka cannabis brownies jag glömt ta med mig ut. De fick köra henne till sjukhus och när farsan ringde berätta jag som det låg till utav respekt mot familjemedlemmen.

Mina päron kommer få snacka med socialen eftersom det var i deras hus cannabisen fanns. Jag kommer möjligtvist få följa med eftersom det är mina grejor. Vad kan jag förvänta mig om jag har i åtanke att ja nyligen torskade? Har aldrig torskat utöver på emmaboda och nu det senaste som hände.

(Spara moralsnacket jag vet att jag fuckat upp)

Jag är ledsen att meddela att du inte kommer att komma undan med 30 dagsböter.
Enbart innehavet av kokainet ger minimum 14 dagars fängelse.
Om du är ostraffad sedan tidigare och lever ett skötsamt liv i övrigt kommer du eventuellt komma undan med fotboja.
Annars blir det kåken.
Citera
2018-08-28, 08:36
Medlem
blue_no1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cpbajs1
Om du är ostraffad sedan tidigare och lever ett skötsamt liv i övrigt kommer du eventuellt komma undan med fotboja.
Annars blir det kåken.

knappast kåken för det där!
jag gissar mer på 1 år med besök å¨frivård, möjligen pissprov oxå.

visst ja, böter får du, men just inget mer. vart i liknande sits ett par ggr (dock inte drogat syrran...) o det som gav mest var ringa narkotikabrott o olaga hot, det gav sammalgagt 1 år villkorlig dom, böter, o massa onödiga besök på frivården...
tat lungt ts, ingen fara på taket!
-blåneka till ALLT för du har naturligtvis INGEN som HELST aning om vem som kan lagt detta i din ficka o ställt i din kyl!!
(jaa jag VET av erfarenhet vad jag talar om, då jag varit kriminell sen 13, 41 numer)

lycka till
Citera
2018-08-28, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cpbajs1
Annars blir det kåken.

Lät verkligen inte som det när ja snacka med snuten. Fråga om konsekvenserna och han sa att de möjligtvist kan bli lite strul med att ta körkort men utöver det verkade det på honom som de var rätt chill, får väll se. (Är ostraffad sedan tidigare)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in