2018-08-27, 12:56
Medlem
_AnsGar_s avatar
Jag och en vän tänkte beställa en låda med suröl från belgien (belgiuminabox com) och undrar om någon har erfarenhet från detta? Om jag förstått det rätt behöver man betala skatten för alkoholen innan denna skickats iväg, men de blanketter jag hittar på skatteverket är bara för import i kommersiellt syfte. Jag undrar alltså inte om att generellt köpa sprit online och klara sig genom tullen, utan lagligt då 1; skatten blir knappt 80sek och 2; slipper risken att fastna i tullen och tullavgiften.

Mängden är 8x75cl 6-7% så inga extrema mängder.

Tacksam för svar!
Citera
2018-08-27, 12:58
Medlem
Det är ingen tull inom EU. Brukar beställa från Mikkeller bottleshop i DK och har aldrig haft några som helst problem.
Citera
2018-08-27, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _AnsGar_
Jag och en vän tänkte beställa en låda med suröl från belgien (belgiuminabox com) och undrar om någon har erfarenhet från detta? Om jag förstått det rätt behöver man betala skatten för alkoholen innan denna skickats iväg, men de blanketter jag hittar på skatteverket är bara för import i kommersiellt syfte. Jag undrar alltså inte om att generellt köpa sprit online och klara sig genom tullen, utan lagligt då 1; skatten blir knappt 80sek och 2; slipper risken att fastna i tullen och tullavgiften.

Mängden är 8x75cl 6-7% så inga extrema mängder.

Tacksam för svar!

https://www.skatteverket.se/privat/s...800096729.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in