2024-12-08, 08:13
Medlem
Pungsvings avatar
En ansiktstatuering, tex en dödsskallemask eller ett clownansikte är bara exempel på sådant man ångrar senare i livet. Vi har alla gjort saker vi ångrar senare i livet. En tatuering i ansiktet är åtminstone något som bara drabbar en själv. Vilket jag tycker är väldigt sympatiskt. När jag tatuerade ett clownansikte fick jag väldigt bra respons från cheferna på banken men senare ångrade jag det när jag ville jobba som fotomodell för hygienartiklar.
Senast redigerad av Pungsving 2024-12-08 kl. 08:16.
Citera
2024-12-08, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungsving
En ansiktstatuering, tex en dödsskallemask eller ett clownansikte är bara exempel på sådant man ångrar senare i livet. Vi har alla gjort saker vi ångrar senare i livet. En tatuering i ansiktet är åtminstone något som bara drabbar en själv. Vilket jag tycker är väldigt sympatiskt. När jag tatuerade ett clownansikte fick jag väldigt bra respons från cheferna på banken men senare ångrade jag det när jag ville jobba som fotomodell för hygienartiklar.
Bankerna har väl inga kundkontakter längre så dom skiter I hur du ser ut..
Citera
2024-12-08, 18:43
Medlem
Mysquos avatar
Undantaget är musiker och andra välkända kulturkändisar som redan etablerat sitt varumärke och som kan leva gott på det. De kan leva på det som de redan har och behöver inte bry sig om vad folk tycker. Tatueringar i ansiktet kan rent av förstärka varumärket.
På småkriminella ger det mest en känsla av att de är någons egendom. Möjligen någon form av självskadebeteende orsakat av någon barndomtrauma.
En svensson med ansiktstatuering är enbart dumt. Någon slags wannabe strävan att verka vara något de inte är och aldrig kommer att bli.
Citera
2024-12-09, 15:44
Medlem
Blir ju extremt efterblivet att dra alla över en kam i den här frågan, att sedan per automatik dra paralleller mellan ansiktes tatueringar och att man är oförmögen att få arbete är såklart ett så jävla korkat påstående så jag vet inte vad.
Visst finns det fortfarande fördomar från arbetsgivare etc mot folk som tatuerar ansiktet, dock säger det väl mer om vissa arbetsgivare än om folk som tatuerar ansiktet idag 2024.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in