Flashback bygger pepparkakshus!
2018-08-27, 12:04
Medlem
Denoms avatar
Ja alltså ni som tatuerar er i ansiktet, kändes det som en smart idé från början eller var det tvärtom?

Tatueringar rent generellt behöver väl inte vara så konstigt om de går att dölja men de som tatuerar sig i ansiktet fullkomligen ber ju om att inte kunna få anställning, bli tagen seriöst eller i slutändan kunna känna sig så nöjda över det här antar jag, vänner och familj som tycker det är pinsamt med något sånt också, garanterat. Så exakt vad motiverar någon att tatuera sig i ansiktet då?
Senast redigerad av Denom 2018-08-27 kl. 12:09.
Citera
2018-08-27, 12:09
Ja, det finns nog inga förnuftiga människor som tatuerar sig i ansiktet.
Placeringen beror väl på gruppolarisering och/eller att personen är påverkad av något.
Citera
2018-08-27, 12:10
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Intressant fråga, varför väljer man att tatuera sig i ansiktet av alla ställen...?

Vanligtvis så är det väl sådana killar som redan har en massa tatueringar över hela kroppen, och ansiktet kanske är det sista stället att tatuera på för dem....? Och en del kanske tycker att det är manligt och coolt, att vara groteskt tatuerad i ansiktet....?
Citera
2018-08-27, 12:11
Medlem
Klownfaces avatar
Jag känner massor av folk som är tattuerade i ansiktet, alla har både jobb och familjer de försörjer utan problem och det har inte varit några som helst problem med jobb
Citera
2018-08-27, 12:13
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klownface
Jag känner massor av folk som är tattuerade i ansiktet, alla har både jobb och familjer de försörjer utan problem och det har inte varit några som helst problem med jobb
Frågeställningen är dock VARFÖR de har tatuerat ansiktet...
Citera
2018-08-27, 12:16
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Intressant fråga, varför väljer man att tatuera sig i ansiktet av alla ställen...?

Vanligtvis så är det väl sådana killar som redan har en massa tatueringar över hela kroppen, och ansiktet kanske är det sista stället att tatuera på för dem....? Och en del kanske tycker att det är manligt och coolt, att vara groteskt tatuerad i ansiktet....?
Det är som med plastikoperationer. Har man väl börjat så vet man inte när det är dags att sluta för att det ska vara tillräckligt. Som bröstförstoringar.
Citera
2018-08-27, 12:22
Medlem
Det har ju varit på modet ett tag. Många tjejer som börjat med detta.
Citera
2018-08-27, 12:26
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Det är som med plastikoperationer. Har man väl börjat så vet man inte när det är dags att sluta för att det ska vara tillräckligt. Som bröstförstoringar.
Ja, det kanske även fungerar som en slags drog, att de blir lite mer "lugna" och nöjda inombords genom att hela tiden skaffa sig nya tatueringar...? En slags "tatueringsnarkomani" som är svår att vänja sig av med... Många som tatuerar sig har nog i grunden några slags mindervärdeskomplex, som de försöker förtränga/glömma bort genom att ständigt "förbättra" utseendet med nya tatueringar...
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2018-08-27 kl. 12:37.
Citera
2018-08-27, 12:32
Medlem
10FtGanjaPlants avatar
Ja, tror majoriteten med ansiktstatueringar är fighters eller kriminella. Gravt överrepresenterade åtminstone.

Citat:

Intressant, vad är det för jobb dessa har? Kan tänka mig vissa yrken och vissa branscher där det inte är ett problem.
Senast redigerad av 10FtGanjaPlant 2018-08-27 kl. 12:35.
Citera
2018-08-27, 12:35
Medlem
Har ingen ansiktstatuering så kan inte svara direkt på frågan dock kan jag spekulera.

Tror att det har med "protest", "ställningstagande" eller liknande svårt att förklara vad jag menar. Ansiktet är den enda del av kroppen som inte normalt kan döljas så länge man inte är kvinnlig muslim så det verkar som de flesta som har ansiktstatueringar gör det för att de vill "trumfa" övriga tatuerade människor.

Idag är det knappast någon som höjer ögonbrynen åt tatueringar så länge de inte är i ansiktet.

Detta kommer troligtvis ändras framöver också. När jag skaffade min första tatuering i slutet på 90-talet så var man ganska noga med att man skulle kunna dölja den genom att tatuera sig på axeln, skuldran eller liknande.

Även om du har en sleeve, ryggtatuering eller till och med är fullkroppstatuerad så kan du fortfarande dölja det.

Personligen just nu ligger gränsen vid halstatuering som jag tycker kan vara snyggt medans en ansiktstatuering fortfarande är gräslig.
Citera
2018-08-27, 12:39
Medlem
Klownfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Frågeställningen är dock VARFÖR de har tatuerat ansiktet...

Jo jo, jag svarade bara på hans dravel om:
Citat:
de som tatuerar sig i ansiktet fullkomligen ber ju om att inte kunna få anställning, bli tagen seriöst eller i slutändan kunna känna sig så nöjda över det här antar jag, vänner och familj som tycker det är pinsamt med något sånt också, garanterat

Varför de tatuerat ansiktet? För att dom tycker att det är snyggt. Det är en utsmyckning och folk har besmyckat sina ansikten genom hela världshistorien. Varför opererar vissa kvinnor sig så att de ser ut som ankor/efterblivna luder med botox i läpparna?
Citera
2018-08-27, 12:48
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Jo jo, jag svarade bara på hans dravel om:

Varför de tatuerat ansiktet? För att dom tycker att det är snyggt. Det är en utsmyckning och folk har besmyckat sina ansikten genom hela världshistorien. Varför opererar vissa kvinnor sig så att de ser ut som ankor/efterblivna luder med botox i läpparna?
Ja men vad bra, nu fattar du hur korkat det är med ingrepp i ansiktet alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in