Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-26, 11:13
  #1
Medlem
SkyRaiders avatar
Är det tekniskt sett olagligt att knuffa till/tilta mynt knuffare? Det är alltså en sån där maskin som man släpper ner mynt på en låda som sen puttas ner på ett plan och sen ska dem mynten i sin tur knuffas ner i luckan man hämtar ur dem ur.

Vad skulle brottdrubriceringn bli?
Citera
2018-08-26, 11:16
  #2
Medlem
Stockmokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkyRaider
Är det tekniskt sett olagligt att knuffa till/tilta mynt knuffare? Det är alltså en sån där maskin som man släpper ner mynt på en låda som sen puttas ner på ett plan och sen ska dem mynten i sin tur knuffas ner i luckan man hämtar ur dem ur.

Vad skulle brottdrubriceringn bli?
möjligtvist bedrägligt beteende, sannolikt blir du bara utslängd och portad.
Citera
2018-08-26, 11:33
  #3
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockmokk
möjligtvist bedrägligt beteende, sannolikt blir du bara utslängd och portad.

Sannolikheten är nog proportionell mot hur mycket man får med sig.
Citera
2018-08-26, 11:36
  #4
Medlem
Stockmokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Sannolikheten är nog proportionell mot hur mycket man får med sig.
Hade jag ägt stället då hade jag gjort det oavset om du lyckats få ut noll eller 22 kronor.
Citera
2018-08-26, 11:58
  #5
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockmokk
Hade jag ägt stället då hade jag gjort det oavset om du lyckats få ut noll eller 22 kronor.

Jag menade sannolikheten att det bara blir portning alltså, och inte polisanmälan.
Citera
2018-08-26, 12:15
  #6
Medlem
Crashs avatar
Den börjar väl tjuta och låser pengarna vid knuffar?
Citera
2018-08-26, 12:25
  #7
Medlem
beardbraids avatar
Nu är det inte samma mynt som ramlar ned som kommer ut, de ramlar ned i ett räkneverk och sedan är det en skild hopper som betalar ut, och det finns sensorer som stoppar utbetalning om man rör på maskinen. Dessutom måste man stoppa i mynt för att aktivera utbetalningen.

Jag säger inte att det är omöjligt att få nån extra krona nån gång, men du lär nog gå back oavsett.

Så det är inte en bra taktik och du lär bli portad, inte för att du "fuskar", utan för att det är dyrt och jobbigt att ha idioter som tacklar sönder ens maskiner.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback