2018-08-25, 17:48
Medlem
Vi leker med tanken.

"en vän till mig" har ett långt brottsregister. Detta har lett till att han gått arbetslös i flera år.

Kuverten som polisen använder sig utav är utvecklade på ett speciellt sätt. Förutom själva kuvertet i sig finns även en polisstämpel.

Hur skulle man kunna göra för att förfalska ett sånt kuvert på ett smidigt sätt?
Ånga upp brevet och andra liknande alternativ är inte aktuella.
Det jag vill veta är HUR och VAR jag skulle kunna få tag i EXAKT likadana kuvert och hur jag löser stämpeln?
Behöver jag införskaffa någon skrivare? Specialbeställa en stämpel?

Kom med förslag.

Jag är EMOT all form av bedrägerier och dömda pedofiler och dylikt har jag inga känslor för.
Denna tråd vill jag att vi diskuterar kuverten och "stämpel/skrivare".

Trevlig helg Boys and Girls.
Citera
2018-08-25, 17:59
Medlem
bergwall94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fLzj
Vi leker med tanken.

"en vän till mig" har ett långt brottsregister. Detta har lett till att han gått arbetslös i flera år.

Kuverten som polisen använder sig utav är utvecklade på ett speciellt sätt. Förutom själva kuvertet i sig finns även en polisstämpel.

Hur skulle man kunna göra för att förfalska ett sånt kuvert på ett smidigt sätt?
Ånga upp brevet och andra liknande alternativ är inte aktuella.
Det jag vill veta är HUR och VAR jag skulle kunna få tag i EXAKT likadana kuvert och hur jag löser stämpeln?
Behöver jag införskaffa någon skrivare? Specialbeställa en stämpel?

Kom med förslag.

Jag är EMOT all form av bedrägerier och dömda pedofiler och dylikt har jag inga känslor för.
Denna tråd vill jag att vi diskuterar kuverten och "stämpel/skrivare".

Trevlig helg Boys and Girls.

Fanns för flera år sedan någon kille som sålde polisens brev på internet med rena belastningsregister.

http://www.gp.se/nyheter/göteborg/po...ella-1.3731277

Vet inte om det kanske finns något liknande idag ?

Men uppenbarligen är det u möjligt.

Han lät ett utländsk tryckeri trycka upp brev med svenska polisens logotyp.

Svensks tryckerier kommer förmodligen tacka nej även om det förmodligen är lagligt att trycka upp dem. Så är lättare att du vänder dig till ett tryckeri i ett annat EU land.
Citera
2018-08-25, 18:03
Medlem
rebekks avatar
Jadu, de lär ju inte sälja polisens egna kuvert eller stämplar i närmaste ICA-butik direkt. Och även om du skulle hitta återförsäljaren så får du knappast köpa bara sådär.

Dock skulle det kanske funka att köpa liknande, helvita kuvert, som man sedan printar polisens logga på. Krävs ju Photoshop och godkänd färgskrivare, men där kan du testa dig fram fritt tills det håller

Som jag förstår det så behöver din "vän" ett snyggare register när han söker jobb. Jag rekar att ånga/frys upp originalkuvertet (du kan ju beställa massa så ni har flera ex om något skulle gå snett). Själva registerutdraget bör vara ganska lätt att fixa till i Photoshop såvida de inte använder sig av något superavancerat, vilket de inte gjorde senast jag kolla.

Stämpeln kan bli klurig. Jag skulle försöka bygga en egen, spontant just nu tänker jag på tex gröpa ur en potatis sen på med bläck, sen kör. Där har du ju fördelen att du kan testa i alla evighet tills du får till det
Citera
2018-08-25, 18:50
Medlem
Det har åtminstone förut gått att köpa ”blankt” utdrag från polisen på olika sidor/forum.
Citera
2018-08-25, 23:30
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem