Citat:
Ursprungligen postat av
Charlemange
Vad är detta för ts samma som denna eller
QUOTE=Riccardo-Gagliolo|66725020]Jag har på bara någon vecka sprungit på små ungar med följande juridiska tilltalsnamn: Jack, Bill, och Peg. Det här är inga smeknamn utan barnen blivit tilldelade dessa tilltalsnamn i juridisk mening. Fattar ni inte att det här är tre smeknamn? Jack heter man inte utan det är ett smeknamn för John - samma sak med Bill (William) och Peg (Margareta).
Kalla för all del era barn Jack, Bill, och Peg, men se för Guds skull åtminstone till att de inte har dessa smeknamn i passet utan döp dem till de riktiga namnen: t ex John "Jack" Eriksson, William "Bill" Persson, och Margareta "Peg" Sundberg. Det är oseriöst och WT att ha smeknamn som Jack och Bill i sina pass.
Diskussionsämne
Var kommer denna trend ifrån? Varför döper folk sina barn till smeknamn? Jag får bilden av att man inte känner till att det är smeknamn, vilket bara bygger vidare på WT-faktorn.
[/quote]
Åh jag trodde Jack var ett riktigt namn? Tyckte det var rätt charmigt förr. Med svenskt uttal då och inte som att vara direkt hämtat från en amerikansk film.