2018-09-10, 20:30
Medlem
joyces avatar
Absolut inte. Har tre barn med.... Robert. Hatar verkligen det namnet. Robban funkade som smeknamn. Använde aldrig hans riktiga namn på de 6 år vi var tillsammans.

Tomas, 9 års förhållande och jag sa aldrig hans namn. Sa Tom eller andra smeknamn.

Ogillar även Pierre, Kaj, Gabriel och Johannes.
Citera
2018-09-10, 20:35
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Njae, det är inte avgörande men visst är vissa namn fulare än andra. Och ibland passar liksom inte namnet ihop med personen. Vissa namn skvallrar om vilket generation personen är född i (även om gubbnamn brukar bli moderna igen efter sisådär 80 år).

Yngve, Gunnar, Conny, Urban, Lennart, Torgny är några exempel på mindre attraktiva namn

De är då inte bara mindre attraktiva namn eftersom du associerar dem med män som är mindre attraktiva? Hade Anton, William och Kevin varit "gubbnamn" hade du nog tyckt de var mindre attraktiva istället.
Citera
2018-09-10, 20:39
Medlem
twoeggss avatar
Jag skulle nog bara ha problem med någon som har den kvinnliga varianten av mitt namn. T.ex heter man Robert, Gabriel, Fredrik eller Erik så kanske det känns mindre kul träffa någon som heter Roberta, Gabriella, Fredrika eller Erika.
Citera
2018-09-10, 21:14
Medlem
joyces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Jag skulle nog bara ha problem med någon som har den kvinnliga varianten av mitt namn. T.ex heter man Robert, Gabriel, Fredrik eller Erik så kanske det känns mindre kul träffa någon som heter Roberta, Gabriella, Fredrika eller Erika.

True that. Skulle aldrig klara av en man som bär den manliga motsvarigheten till mitt; Josef
Citera
2018-09-12, 20:03
Medlem
Roxanas avatar
Njae, vet inte om jag skulle kunna kalla det värdering? Snarare att jag finner vissa namn väldigt fula eller åtminstone oattraktiva. Några av mina hatobjekt har redan nämnts,ser jag. Gabriel, Robert, Tomas och Pierre. Lägger till Ola. Dessa är de riktigt fula namnen. Den andra kategorin jag har svårt för är pellejönsnamn. Lukas, Hampus, Emil, Linus, Alfons, Kasper, Rasmus. Dessa namn går knappt att ta på allvar, känns väldigt omanliga och flamsiga. Jag kan inte ens föreställa mig hur det skulle vara att t.ex ha sex med en Hampus.
Senast redigerad av Roxana 2018-09-12 kl. 20:36.
Citera
2018-09-14, 02:15
Medlem
Trullsaas avatar
Fula osexiga namn på killar är bl.a Roy, Hampus, Folke, Åke, Greger, Bruno
Fina namn är Adrian, Sam, Alexander , Loke Noah

Vackra kvinnonamn är Fanny Carolina Felicia
Ett typiskt WT är alla Linda Heidi Diana Zandra
Citera
2018-09-14, 11:51
Medlem
Rippless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trullsaa
Fula osexiga namn på killar är bl.a Roy, Hampus, Folke, Åke, Greger, Bruno
Fina namn är Adrian, Sam, Alexander , Loke Noah

Vackra kvinnonamn är Fanny Carolina Felicia
Ett typiskt WT är alla Linda Heidi Diana Zandra

Är inte Felicia ganska populärt i WT-kretsar? Även om namnet inte är fult per se får jag WT-vibbar av det.

För att svara på frågan så ja, jag lägger nog en del värdering i dejtens namn. Vissa namn är helt enkelt mer attraktiva. Har svårt att se mig själv vara attraherad av en Matilda. För mig klingar kvinnonamn med 4 bokstäver och 2 stavelser bäst (Ebba, Elsa, Alva, Lisa, Vera, Anna). De är vanliga, visst, men bärs ofta av fina tjejer utifrån min erfarenhet.
Senast redigerad av Ripples 2018-09-14 kl. 11:55.
Citera
2019-02-12, 19:00
Medlem
Memmajemmas avatar
Det är väl inte namnet man dejtar och faller för, utan personen i fråga?

Själv har jag finskt förnamn
Citera
2019-02-12, 19:04
Medlem
Absolut! Dejtade en jättego tjej ett tag, hon hette Margareta och det funkade inte för mig.
Citera
2019-02-12, 19:09
Medlem
Katzyns avatar
Det hade varit lite jobbigt att komma dragande med en Conny eller Sonny faktiskt. Men det hade inte fått avgöra i slutändan.

Edit. Nu när jag tänker efter har jag för mig att jag valde bort en snubbe delvis för att han hette Kaj en gång i forntiden. Kaj är verkligen ett fruktansvärt namn. Men så vill jag inte tro att jag skulle göra idag.
Citera
2019-02-12, 23:09
Medlem
Fel förnamn har hitills aldrig varit ett bekymmer men man vet aldrig. Skulle han vara mannen med stort M kan man bara tvinga honom att byta namn liksom.
Citera
2019-02-12, 23:43
Medlem
Kaawas avatar
Jag dejtade en kille som delade namn med min katt.

Det gick inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in