Citat:
Ursprungligen postat av
Muwltiplier
Halloj!
Jo, jag satt under denna soliga lördagsmorgon och skulle precis genomföra en snusritual när det plötsligt slog mig hur snusbolagen gör så starkt snus? Om vi jämför en vanlig på 8mg/g nikotin med en stark på ex. 14 - använder dom då andra tobaksblad med mer koncentration av nikotin i? På senare år har det ju kommit helvetiskt starka sorter som exempelvis ligger på upp till 40mg... här har jag svårare att tänka mig att det finns så stark tobak. Eller?
Hur ligger det till?
Hej det stämmer som du säger general osv de vanliga har 8mg/g de har vad jag hört tagits ifrån ett ställe på tobaksplantan ju högre upp desto starkare sen finns det flera sorters tobak också tex bara general består av 20 talet olika tobakssorter.
faktiskt ja det har du rätt i alla möjliga från 2-4 mg/g ända upp till faktiskt 45 mg/g kanske ännu mer när är toppen nådd och hur gör dem allt dessa styrkor är det lika simpelt som recept på öl du kan ju göra en öl med 0,1% till uppemot 20% alkohol sen dör jästen.
Jag föredrar mitt snus inte för starkt och inte för svagt hellre lite starkt dock 8mg duger utmärkt 12 mg inga problem starkaste jag testat var odens extreme 22 mg/ g portion smaken på den ja stark dock var lakritsen bäst när jag gick ner till extra stark smakade det bättre. Vem vill ha 40 mg/ g i sitt snus säkert knappt nån är nog för dem som vill flasha
Hur vill du ha ditt snus?