Citat:
Ursprungligen postat av
UpplystSvampgud
Det handlar inte om att vara oskön, det handlar om att se över mina och hans möjligheter. I en sån enormt pressad bostadsmarknad som det är i dagsläget i den staden jag pluggar så är uthyrningen helt på uthyrarens villkor trots att lagen är på min sida.
Jag vill se till att inte bli lurad bara, det är vad det handlar om.
Jag måste ta ansvar över mitt eget liv också, inte bara över hans. Sen så kommer jag med 99% sannolikhet inte att säga upp lägenheten i förtid ifall jag tar den, men det är bättre att ställa för många frågor innan än efteråt då det är för sent. Jag tror att det är bättre att ha en hyresgäst som vet vad den ger sig in på istället för någon som "jag tar vad du har spelar ingen roll vad det är eller vad det kostar" och börjar krångla senare.
Ok, men såhär då!
Du har lagen på din sida. Om du behöver säga upp lägenheten så säg upp lägenheten. Du har ju redan betalat 3 månaders deposition så du kan i lugn och ro bo resterande 3 månader (uppsägningstiden) utan att betala hyra.
Ingen kan heller driva ut dig.
Det är han som är utsatt i detta.
Du borde kanske lagt denna frågan inom juridik. Så kanske du hade fått bättre svar. Finns ju jurister även på fb.
Lycka till!