Citat:
Ursprungligen postat av haskan
Du har uppenbarligen inte läst mitt inlägg överhuvudtaget. Vilka specifikt är "dom"?
Jag jobbar inom landstinget! Hur svårt är det att förstå? Jag är redan mitt inne i skiten till skillnad från dig. Följ med på mitt jobb istället så får du veta hur saker och ting verkligen fungerar för du har tydligt visat att du inte har minsta lilla grepp om verkligheten.
MOhahahahahaha! Det är ingenting jämfört med vad vi säger om ledningen och politikerna.
Nu generaliserar du så det står härliga till vilket gör det omöjligt att bemöta. Visst har läkarna alldeles för stor makt, men den makten är dom givna av politikerna genom det snår av regelverk som omger sjukvård.
Du har uppenbarligen inte förstått hur facket till stora delar är infogat i många landstingsorganisationer.
Jag respekterar folks privatliv. Men med tanke på dina inlägg inte bara i den här tråden tvivlar jag på att du ens äger något företag eller att du ens hunnit fylla 20 ännu.
Jag jobbar inom landstinget! Hur svårt är det att förstå? Jag är redan mitt inne i skiten till skillnad från dig. Följ med på mitt jobb istället så får du veta hur saker och ting verkligen fungerar för du har tydligt visat att du inte har minsta lilla grepp om verkligheten.
MOhahahahahaha! Det är ingenting jämfört med vad vi säger om ledningen och politikerna.
Nu generaliserar du så det står härliga till vilket gör det omöjligt att bemöta. Visst har läkarna alldeles för stor makt, men den makten är dom givna av politikerna genom det snår av regelverk som omger sjukvård.
Du har uppenbarligen inte förstått hur facket till stora delar är infogat i många landstingsorganisationer.
Jag respekterar folks privatliv. Men med tanke på dina inlägg inte bara i den här tråden tvivlar jag på att du ens äger något företag eller att du ens hunnit fylla 20 ännu.
Sade en troligtvis korrupt fackföreningsman/kvinna! Du ger enbart ut en bild av dig själv som knähund åt överheten så fortsätt du att yla med och jag kan lova dig en sak, det är bra för din egen plånbok och du har det som krävs! Ett rymligt samvete.
Det är fackkämpar som du Haskan näringslivet omhuldar, kravlösa ja-sägare. Jag har upptäckt varför undersköterskor och sjuksköterskor har så dåliga löner och usla villkor i övrigt. De har dåliga förhandlare helt enkelt. Förhandlare som nästan står på knä och säger ja och amén till allt vad doktorn säger, jag har sett det med egna ögon. Sjukhusen har nämligen en lydnadskultur som säger att det doktorn gör och säger är rätt. Gå emot och du får problem.
Jag skall ge dig en liten tankeställare: Varför tror du att läkarna har så enormt mycket bättre villkor än de tidigare nämnda grupperna? Jag kan även ge dig svaret, de sätter villkoren själva på de större och medelstora sjukhusen. Fan trot´sa Rellingen men så är det. Nu kan jag nog inte övertyga dig om något och därför avslutar jag debatten med dig här och nu.
PS Tänk kritiskt och hoppa ner från knäet du sitter på ifall du vill åstadkomma en förändring!
: