Citat:
Ursprungligen postat av
Against-modernity
Min syster har ett barn på två år, som är ganska vild och orädd och minst sagt energifylld, och som springer in i allt möjligt och ramlar och slår sig, och klättrar osv, och hon är ganska rädd för att barnet ska skada sig. Hon köpte en sådan där barnhjälm, men det var ju ett skämt. Det var ju typ som att sätta på barnet en lite tjockare mössa i praktiken. Rena lurendrejeriet.
Finns det någon slags "mongoloid"-hjälm till sådana små barn att köpa? Dvs som egentligen är till för barn som är mongoloida, och som ramlar stup i kvarten.
Egentligen funkar väl vilken slags "hård"-materialshjälm som helst (gärna med genomskinlig plastfront, som hockeyspelare har) antar jag? Men finns sådana öht för sådana små barn? Helst en bekväm variant med bra stoppning/vaddring inne i hjälmen.
Var i så fall? (Finns det någon hjälpmedelsbutik kanske?)
Postorder går bra, även butik i Sthlm.
Tacksam för all info/tips man kan få.
Mvh
Hur länge har detta pågått? Små barn är ganska vilda av sig och tål mer än man tror. Dock vet jag inte hur ofta eller hårt detta barn slår sig, men gråter de så borde de lära sig och gråter de inte så är det nog inte så farligt.
Jag har en dotter som har slagit sig en del utan att det hänt något mera än att hon fått ont, hon satt en gång och åt starkt chili godis utan att göra en grimace, detta va några år sedan och nu är hon snart 5 år och har inga men av något av allt detta.
En enkel regel är: Barn tål mer än du tror, men är du orolig, kontakta ex en vårdcentral för rådgivning.