Citat:
Ursprungligen postat av
dempa79
Dom har skickat det till dig pga av att dom har fått reda på att du vistats utomlands mer än ett år, och då ska men egentligen redan innan man åker medela skattemyndigheten, jag bor själv i Thailand sedan 9 år tillbaka, men skrev inte ut mig innan dom började fråga om jag värkligen bodde i sverige, detta tog 6år innan dom sa något.
Det som kommer att hända är att du kommer att skrivas ut ur landet även om du inte skickar in blanketten och registeras att du bor på okänd ort i annat land, så jag skulle rekommendera att skicka in det så du får viktig post osv skickat till din adress i utlandet.
Hoppas det min förklaring hjäpte.
Tack för svar,
Ja, din förklaring hjälpte delvis..
Jag har ju fortfarande en address i Sverige (jag står hos mina föräldrar). Så jag har inte det problemet riktigt, dem få gånger jag faktiskt får post hem så öppnar morsan min post och skickar en bild via messenger till mig (funkar utmärkt).
Intressant att det tog dem 6 år innan dem sa något, för mig har de inte sagt något än.
Jag gick till Svenska ambassaden här för att skaffa nytt pass så nämnde kvinnan när jag tog passfotot att jag borde skriva ut mig. Men det kändes mer som att det va en "uppmaning" snarare än ett krav med påföljder.