• 1
  • 2
2018-08-23, 01:25
Medlem
Nanakorns avatar
I've heard a number of stories from people I've met here in Sweden that claim that many care centers for the physically and mentally disabled as well as asylums, hire people who aren't always qualified to be caring for the vulnerable.

I've heard claims that staff sometimes confiscate and keep valuable possessions from patients. I've heard other stories involving care staff on occasion using violence against patients that annoyed them for whatever reason. I've even heard claims that on very rare occasions, care staff have sexually abused their patients.

Are there any actual documented cases of these sorts of crimes happening in Sweden or is this just hearsay?
Citera
2018-08-23, 03:11
Medlem
Japhys avatar
It is very true and there are plenty of documented cases.
Citera
2018-08-28, 21:55
Medlem
Nanakorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
It is very true and there are plenty of documented cases.
Could you please provide examples?
Citera
2018-08-28, 22:56
Medlem
Rickard-J-Olofssons avatar
När jag var inlåst på rättpsyk för våldtäkt så jobbade en kvinna där som vid ett flertal tillfällen sexuellt utnyttjade mig. Hon sa att om jag försökte stoppa henne eller försökte rapportera henne till administrationen av rättpsyket så skulle hon göra mitt liv väldigt svårt.
Citera
2018-08-28, 23:04
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nanakorn
Could you please provide examples?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ojkar-till-sex
Citera
2018-08-29, 10:07
Medlem
Edwinalderss avatar
Jag mins att jag nyligen läste en artikel om en drogmissbrukande kvinna som kallas Jennie.
Hon har tydligen våldtagit ett flertal av sina patienter på ett vårdhem för funktionshindrade.
Jag kan inte komma ihåg hennes fullständiga namn eller hitta någon länk till artikeln.
Citera
2018-08-29, 13:10
Medlem
Juansilvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edwinalders
Jag mins att jag nyligen läste en artikel om en drogmissbrukande kvinna som kallas Jennie.
Hon har tydligen våldtagit ett flertal av sina patienter på ett vårdhem för funktionshindrade.
Jag kan inte komma ihåg hennes fullständiga namn eller hitta någon länk till artikeln.
Jag tror du syftar på Jennie Pernilla Johansson? Det som är skumt med hennes story är att hon enbart är runt 20. Hon borde ha kunnat hitta ligg genom Tinder utan problem, istället för att ta våldta sina patienter.
Citera
2018-09-12, 14:34
Medlem
JENJSSONs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickard-J-Olofsson
När jag var inlåst på rättpsyk för våldtäkt så jobbade en kvinna där som vid ett flertal tillfällen sexuellt utnyttjade mig. Hon sa att om jag försökte stoppa henne eller försökte rapportera henne till administrationen av rättpsyket så skulle hon göra mitt liv väldigt svårt.
Är du seriös? Varför erkänna att du är en våldtäktsman här?!?
Citera
2018-09-13, 15:24
Medlem
Rickard-J-Olofssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JENJSSON
Är du seriös? Varför erkänna att du är en våldtäktsman här?!?

Jag ser ingen anledning att gömma det. Dessutom så var det relevant till tråden. Mitt liv är redan förstört. Jag missade både min 23:e och 24:e födelsedag när jag satt inne rättspsyk. Jag hade inget att göra förutom att spela 90-tals spel på min utdaterade dator. Jag har försökt få jobb enda sedan jag kom ut men ingen vill anställa mig, så jag måste överleva på försäkringskassan. Jag försökte åka till Amerika en gång men blev nekad inträde helt på grund av mitt brottsregister.

Tekniskt sätt så har jag en flickvän nu, men jag är inte stolt över henne. Jag träffade henne på mitt hjälpcenter för autistiska vuxna.
Citera
2018-09-17, 03:12
Medlem
X-limers avatar
To answer your question: There are (leftist) activists working at these centers and because of that the Police have stopped notifying them of when they do pick-ups.
Citera
2018-09-17, 18:34
Medlem
Nanakorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-limer
To answer your question: There are (leftist) activists working at these centers and because of that the Police have stopped notifying them of when they do pick-ups.
What do you mean? I don't understand.
Citera
2018-09-20, 05:08
Lyssna inte på Rickard-J-Olofsson, det är ett sinnessjukt troll som försöker utge sig för att vara någon annan än den egentligen är. Den personen som hängs ut har inget med dessa inlägg att göra egentligen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in