2018-08-23, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strokie
Tjena FB,

Jag är på jakt efter en tjej som liksom jag är välkdigt ekonomisk av sig. En tjej som vill bli ekonomisk oberoende i framtiden.
Jag sj är väldigt sparsam av mig och kan uppfattas som snål av folk som inte har ordentlig insikt i mitt liv. Behöver träffa en tjej som precis som jag är sparsam av sig och gärna kämpat hårt med sitt sparande.

Är sj god för drygt 5 mille idag och skulle vilja träffa en tjej som iaf kan bidra med halva det beloppet och fortsätta jobba mot ekonomisk frihet.

Jaja, pengar är inte allt, I know I know..

Så, några finurliga ideér om var jag kan finna min drömtjej?
I någon secondhandbutik?
Citera
2018-08-23, 21:53
Medlem
Bli medlem i Unga Aktiesparare, det borde ge störst möjlighet att träffa ekonomiskt sinnade tjejer.
Citera
2018-08-23, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Bli medlem i Unga Aktiesparare, det borde ge störst möjlighet att träffa ekonomiskt sinnade tjejer.
T.s är 34...
Citera
2018-08-23, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dilutin
Du kanske inte bor i Stockholm, men andra större städer kanske också har en förening motsvarande Föreningen Ekonomerna.

Snart dags för Homecoming 2018
23 aug - 24 aug
Party!

Haha så bara för att man pluggar eller har pluggat företagsekonomi eller nationalekonomi så är chansen stor att man är sparsam som person? Svar nej. Eftersom jag har pluggat det på Stockholms universitet kan jag säga är det inte var min uppfattning. Studentjejerna hade ofta den senaste Iphonen och märkeskläder. Alltid en dyr latte från 7Eleven till föreläsningarna. Gick ut på Stureplan flera ggr i veckan etc. Dvs. som de flesta yngre tjejer i en storstad.
Citera
2018-08-23, 22:07
Medlem
Citat:
Tjena FB,

Jag är på jakt efter en tjej som liksom jag är välkdigt ekonomisk av sig. En tjej som vill bli ekonomisk oberoende i framtiden.
Jag sj är väldigt sparsam av mig och kan uppfattas som snål av folk som inte har ordentlig insikt i mitt liv. Behöver träffa en tjej som precis som jag är sparsam av sig och gärna kämpat hårt med sitt sparande.

Är sj god för drygt 5 mille idag och skulle vilja träffa en tjej som iaf kan bidra med halva det beloppet och fortsätta jobba mot ekonomisk frihet.

Jaja, pengar är inte allt, I know I know..

Så, några finurliga ideér om var jag kan finna min drömtjej?

Mitt tips är seminarier och dylikt som har med värdepapper att göra. Kolla Aktiespararna, men tror även Avanza, Nordnet etc. anordnar events ibland.
Citera
2018-08-23, 22:15
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Resa, ta det lugnt, pyssla i trädgården, kanske bygga nytt hus ifrån scratch mm mm. Finns mkt att göra när man är eko oberoende! Det är ju det som är det fina, lite som att gå i pension.
Jag har ju inte många år kvar innan jag kan gå i "pension" så vill gärna ha någon att göra det med och med bara mina pengar så räcker det inte, utan behöver hitta någon med liknande ekonomi, eller iaf med rätt tänk..

Självklart behöver mer än bara ekonomin stämma. Allt annat vore ju idiotiskt!
Det finns inga barn med i din framtidsvision. Om du inte vill ha barn minskar utbudet av kvinnor rejält, särskilt med tanke på din ålder.
Citera
2018-08-23, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aadde81
Haha så bara för att man pluggar eller har pluggat företagsekonomi eller nationalekonomi så är chansen stor att man är sparsam som person? Svar nej. Eftersom jag har pluggat det på Stockholms universitet kan jag säga är det inte var min uppfattning. Studentjejerna hade ofta den senaste Iphonen och märkeskläder. Alltid en dyr latte från 7Eleven till föreläsningarna. Gick ut på Stureplan flera ggr i veckan etc. Dvs. som de flesta yngre tjejer i en storstad.
Det finns säker den kategorin av tjejer som du beskriver. Men är ändå inte chansen lite större på nån ekonomiinriktad kurs än på konstfack till exempel?

TS får ju sikta in sig på klassens plugghäst, inte partypinglorna
Citera
2018-08-24, 11:50
Medlem
Av de kvinnor jag vet som skulle klassas som ”väldigt ekonomiska och sparsamma” så är det ingen som har 2,5 miljon. Av de kvinnor jag vet som är goda för minst 2,5 miljoner så skulle jag inte kalla någon för sparsam, de är drivna företagare som satsar det mesta på sin vision.

Andelen kvinnor som fått ihop en rejäl slant enbart genom eget sparande och att leva snålt tror jag är ganska liten, men sparsamma personer kan du träffa lite överallt. Träffa många och se hur de hanterar och tänker kring pengar.

Nån ”galen” entreprenör ska du inte välja om du vill leva ett lugnt liv😏, annars träffar man företagande kvinnor under avslappnade former på kommunens frukostmöten.

Frågan är vilken del du tycker är viktigast, att kvinnan vill leva sparsamt (på ett sätt som omgivningen kan uppleva som snålt) eller att hon har minst 2,5 mille?

Av vad du skrivit så tror jag du borde stryka den där biten om 2,5 miljon och istället leta efter en kvinna som vill leva sparsamt. Sannolikheten är ganska liten för att hitta en kvinna som både vill leva sparsamt och har minst 2,5 miljon OCH där kärlek uppstår mellan er och ni har liknande framtidsplaner. Håller med om det DoraF skrev, vill du inte heller ha barn så minskar utbudet ännu mer.
Citera
2018-08-24, 12:19
Medlem
strokies avatar
Jodå, barn finns med i visionen glömde bara skriva det.

Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Det finns inga barn med i din framtidsvision. Om du inte vill ha barn minskar utbudet av kvinnor rejält, särskilt med tanke på din ålder.
Citera
2024-12-18, 20:59
Medlem
strokies avatar
dags att återuppta tråden
Citera
2024-12-19, 16:34
Medlem
Citat:
dags att återuppta tråden

Inget napp på över 6 år då?