2018-08-25, 11:18
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Nu svävar du bort igen....

Jag har inte heller skrivit någonting om det heller...

Det jag konstaterar är att artikeln du länkande är nonsens och således var det inlägget från dig nonsens...

Du påstod ju att artikeln var ett inlägg i valdebatten. Eller missuppfattade jag dej?
Citera
2018-08-25, 11:20
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KokaGroda
I kväll sänder SVT ett UG-avsnitt https://www.svt.se/nyheter/gransknin...odda-utomlands som jag tror kan bli ett "valstuge-avsnitt", dvs motsvarande påverkan på valet som valstugeavsnittet fick på valet 2002 då Moderaterna tros ha störtdykt i opinionen eftersom det var flest M-politiker som "intervjuades" om rasism och deras hyckleri.
Denna gång kläs istället 7-klöverpartierna av, och det kommer definitivt gynna SD (och AfS).

Tänker även på färska historier som t ex denna https://samnytt.se/friande-dom-for-f...lingsstorning/ hur domstolarna friar männen, och samtidigt medierna mörkar (av de etablerade medierna har jag bara sett att Expressen skrivit om den avskyvärda gängvåldtäkten på en utvecklingsstörd flicka).
Varför?

Men nu är det du, vad tror du? Kommer UG-programet att påverka valet?

Du verkar vara van vid att viktig fakta filtreras bot av medierna och menar att fakta kan påverka val ?

Naturligtvis kan fakta påverka val och det är väl bra om korrekt fakta når medborgarna inför ett val så att de kan ta ett beslut om vad de vill rösta på. Detta OAVSETT vilken fakta det rör sig om. Det viktiga är om Fakta verkligen ÄR fakta och inte en färdigfiltrerad version som vinklats åt något håll.
Vem har betalat studien ? Vilka yttrar sig som "experter" och vad har de för agenda/vinst av att presentera en viss vinkling.
Citera
2018-08-25, 11:21
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaggyme
Ja. Men inte nog med det. Jag upprepar dessutom programmets faktauppgifter att 99,2 % invandrare och 99.6 % svenskar aldrig begår våldtäkter.

Nej inte nog med det, du sitter här och ljuger och säger att SVT/UG inte har hävdat att 85% av alla överfallsvåldtäkter begås av invandrare trots att de sa just det. Varför förnekar du detta och har du ens sett hela programmet?
Citera
2018-08-25, 11:23
Medlem
halvsvennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
3 gen är helt livsfarliga. "Uppfostrade" av 2 gen. Kallas för Småttingar i Malmö. Totalt livsfarliga. Saknar helt förmågan till dialog. Vi måste även förstå att araber giftet och skaffar barn redan i 16-18 årsåldern. Generationerna sprutar fram.

Jag tror dig
En så kallad "no-brainer"
De som emigrerar första ledet känner en viss tacksamhet över det nya ekonomiska läget. Sköter sig sämre än urinnevånarna men är ändå lite tacksama

Generation två, födda is Sverige, klar inte konkurrensen, delvis beroende på att de prioriterar koranskola före läxläsning => låg utbildning trots samma chans som alla i Sverige. Orsak enligt dem : rasism (i Välden minst rasistiska land)

Generation tre: Uppfostrat av ovanstående: Urinvånarna är dina fiender.
Citera
2018-08-25, 11:31
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nej inte nog med det, du sitter här och ljuger och säger att SVT/UG inte har hävdat att 85% av alla överfallsvåldtäkter begås av invandrare trots att de sa just det. Varför förnekar du detta och har du ens sett hela programmet?

Det är falskt av dej att gång på gång upprepa ett flagrant misstag från ug. Man kan inte räkna % från ett sånt litet antal utan att det blir groteska %-siffror. Och du vet om det. Falskt och lömskt.

Du använder dej av det falska och det lömska i syftet att underblåsa främlingshat.
Senast redigerad av Shaggyme 2018-08-25 kl. 11:34.
Citera
2018-08-25, 11:38
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det är falskt av dej att gång på gång upprepa ett flagrant misstag från ug. Man kan inte räkna % från ett sånt litet antal utan att det blir groteska %-siffror. Och du vet om det. Falskt och lömskt.

Du använder dej av det falska och det lömska i syftet att underblåsa främlingshat.

Jag påstår att SVT/UG hävdar att 85% av alla överfallsvåldtäkter begås av invandrare. Du påstår att jag ljuger och då frågar jag om du ens har sett programmet har du det?

Om du inte har sett programmet borde du göra en faktakoll och se programmet istället för att påstå att jag ljuger, om du har sett programmet undrar jag varför du förnekar fakta, vilket är det?

Din uppfattning att det begås så få överfallsvåldtäkter är du rätt ensam om men även om du har den hållningen betyder inte det att jag ljuger när jag redogör för fakta som presenteras av SVT.
Citera
2018-08-25, 11:47
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag påstår att SVT/UG hävdar att 85% av alla överfallsvåldtäkter begås av invandrare. Du påstår att jag ljuger och då frågar jag om du ens har sett programmet har du det?

Om du inte har sett programmet borde du göra en faktakoll och se programmet istället för att påstå att jag ljuger, om du har sett programmet undrar jag varför du förnekar fakta, vilket är det?

Din uppfattning att det begås så få överfallsvåldtäkter är du rätt ensam om men även om du har den hållningen betyder inte det att jag ljuger när jag redogör för fakta som presenteras av SVT.
Jag såg programmet men satt inte med ppr och penna. Jag har klargjort min ståndpunkt gällande dina groteska %-siffror. Jag anser att jag varit övertydlíg i min kritik av det sätt du använder dom på.
Citera
2018-08-25, 11:50
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag såg programmet men satt inte med ppr och penna. Jag har klargjort min ståndpunkt gällande dina groteska %-siffror. Jag anser att jag varit övertydlíg i min kritik av det sätt du använder dom

Varför förnekar du att de sa att 85% av alla överfallsvåldtäkter begås av invandrare?
Andra generationens invandrare är inte ens inkluderade i dessa 85% och inte heller skäggbarn.

Om du inte orkar se programmet:
https://twitter.com/SofieLowenmark/s...32880900743168

Av de 843 gärningsmän som dömts för våldtäkt eller försök till våldtäkt är 490 personer födda utomlands. Det är 58 procent.

För överfallsvåldtäkterna stiger siffran till 85 procent; 110 av 129 dömda personer de senaste fem åren är födda utomlands. 40 procent har bott här ett år eller mindre.

Granskningen visar även att över hälften av de dömda gärningsmännen är födda utanför Europa. Unga män från Afghanistan pekas ut, 45 av de som dömts för våldtäkter eller försök till våldtäkt kommer därifrån.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...a-valdtaktsman

Varför ljuger du och säger att jag hittar på när jag berättar vad SVT kommit fram till?
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2018-08-25 kl. 12:26.
Citera
2018-08-25, 11:59
Medlem
Citat:
Du påstod ju att artikeln var ett inlägg i valdebatten. Eller missuppfattade jag dej?

Läs mina inlägg igen - jag påpekar att ditt inlägg var helt nonsens eftersom artikeln är helt nonsens

Citat:
Ditt inlägg om den gentlemannamässige vikingen urartar till stor komik när man ser det i ljuset av den här artikeln:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-i-vikingastad

– Något genetiskt svenskt finns inte, säger Anders Götherström, professor i molekylär arkeologi.

* Artikeln handlar inte om "Gentlemannamässiga vikingar"
* Orginal artikeln visar att gravarna härrör ifrån "kloster" m.m.
* Med anledning av gravarnas ursprung + Birka som handleplats för hela nordeuropa , så är artikeln i DN och Aftonhoran helt missvisande och har ingen som helst bäring med "Gentlemässiga vikingar" - eller "Hälften invandrare"

TS i tråden (FB) DN - "justerar" forskarrapport med rubriken: Svensken finns inte genetiskt ! har helt korrekt när hen skriver följande slutsats

"Hela detta upplägg med undersökningen som presenterades den 23/8 och sen DN:s agerande idag känns mer som ett beställningsjobb än en seriös undersökning."

Således - det jag påpekar är att ditt inlägg var helt galet och mer verkar visa på sinnesförvirring hos dig.
Citera
2018-08-25, 12:38
Medlem
Shaggymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Läs mina inlägg igen - jag påpekar att ditt inlägg var helt nonsens eftersom artikeln är helt nonsens

* Artikeln handlar inte om "Gentlemannamässiga vikingar"
* Orginal artikeln visar att gravarna härrör ifrån "kloster" m.m.
* Med anledning av gravarnas ursprung + Birka som handleplats för hela nordeuropa , så är artikeln i DN och Aftonhoran helt missvisande och har ingen som helst bäring med "Gentlemässiga vikingar" - eller "Hälften invandrare"

TS i tråden (FB) DN - "justerar" forskarrapport med rubriken: Svensken finns inte genetiskt ! har helt korrekt när hen skriver följande slutsats

"Hela detta upplägg med undersökningen som presenterades den 23/8 och sen DN:s agerande idag känns mer som ett beställningsjobb än en seriös undersökning."

Således - det jag påpekar är att ditt inlägg var helt galet och mer verkar visa på sinnesförvirring hos dig.

Vad du hakat upp dej på orkar jag inte ta in för du efterkonstruerar och blir för långrandig. Du hade synpunkter på min och Gudrun1:s gentlemannadiskussion och du skrev att den artikel jag länkade till som motsa hennes förskönande vikingbeskrivning var valpropaganda. Det var det enda jag undrade över. Vad menar du alltså med att en artikel om arkeologi är valpropaganda?
Citera
2018-08-25, 12:42
Medlem
Citat:
Vad du hakat upp dej på orkar jag inte ta in för du efterkonstruerar och blir för långrandig. Du hade synpunkter på min och Gudrun1:s gentlemannadiskussion och du skrev att den artikel jag länkade till som motsa hennes förskönande vikingbeskrivning var valpropaganda. Det var det enda jag undrade över. Vad menar du alltså med att en artikel om arkeologi är valpropaganda?

Nej - åter igen - jag har inte skrivit någonting om valpropaganda.

Det jag skriver är att du länkade till en artikel som är bara skitsnack från DN och Aftonhoran (Som kopierat den därifrån)

Du kan ju hitta det inlägg där jag skrivit att det vara valpropagande och länka...

Lycka till med det!
Citera
2018-08-25, 13:37
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ditt inlägg om den gentlemannamässige vikingen urartar till stor komik när man ser det i ljuset av den här artikeln:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-i-vikingastad

– Något genetiskt svenskt finns inte, säger Anders Götherström, professor i molekylär arkeologi.
Halmdocka
Att du inte diskuterar och istället agiterar blir ganska uppenbart. Jag har överhuvudtaget inte kopplat vår kultur till genetik.

Men om vi ska göra det så har vi till 40% fortfarande viking DNA. Att man hittar annat DNA och börjar surra om invandrare visar att man är komplett idiot.

Någon har påpekat att det var munkar. Vi hade kontakt med hela övre jordkloter. Vi hade bosättningar och det hängde på folk hem det är inget konstigt med det. Vi tog också med munkar och präster hem. Man har hittat indian DNA på island. Kontakten med Canada handlade om pälshsndel.

Har du någon kunskap så vet du art vi hade trälar så att man hittar främmande DNA är inte konstigt.
Däremot hade vi inte sexslavar.

Vår syn på sexualitet var helt annorlunda. Det här lever kvar i vår kultur i språket.

Man talar fortfarande om nidingsdåd när det är en omoralisk handling.
Förr i tiden blev de omoraliska utstötta ur samhället och vem som helst fick dräpa dem.

Nu är vi mindre barbariska men de väcker fortfarande folkets vrede och vi vill stöta ut dem ur samhället. Till och med i fängelset. Faktum är att det finns en tjuvheder som ett resultat av detta.
Folk upprörs för att våra nya kriminella inte har några gränser. De delar inte vår moral.
Att du halar fram ett par psykopater gör vare sig till eller ifrån då vår kultur inte biter på dem.

Folket har sett att kejsaren är naken. När nu fler och fler talar om det så kommer fler och fler lita på sina ögon och sätta dövörat till propagandister som du.

Er tid är förbi. Vänstern går i graven då allt är byggt på lögnen om den ädle vilden. Det är att lögnen är uppenbar som knäcker er.
Senast redigerad av Gertrud1 2018-08-25 kl. 13:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in