2018-08-22, 07:33
Medlem
KokaGrodas avatar
I kväll sänder SVT ett UG-avsnitt https://www.svt.se/nyheter/gransknin...odda-utomlands som jag tror kan bli ett "valstuge-avsnitt", dvs motsvarande påverkan på valet som valstugeavsnittet fick på valet 2002 då Moderaterna tros ha störtdykt i opinionen eftersom det var flest M-politiker som "intervjuades" om rasism och deras hyckleri.
Denna gång kläs istället 7-klöverpartierna av, och det kommer definitivt gynna SD (och AfS).

Tänker även på färska historier som t ex denna https://samnytt.se/friande-dom-for-f...lingsstorning/ hur domstolarna friar männen, och samtidigt medierna mörkar (av de etablerade medierna har jag bara sett att Expressen skrivit om den avskyvärda gängvåldtäkten på en utvecklingsstörd flicka).
Varför?

Men nu är det du, vad tror du? Kommer UG-programet att påverka valet?
Citera
2018-08-22, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KokaGroda
I kväll sänder SVT ett UG-avsnitt https://www.svt.se/nyheter/gransknin...odda-utomlands som jag tror kan bli ett "valstuge-avsnitt", dvs motsvarande påverkan på valet som valstugeavsnittet fick på valet 2002 då Moderaterna tros ha störtdykt i opinionen eftersom det var flest M-politiker som "intervjuades" om rasism och deras hyckleri.
Denna gång kläs istället 7-klöverpartierna av, och det kommer definitivt gynna SD (och AfS).

Tänker även på färska historier som t ex denna https://samnytt.se/friande-dom-for-f...lingsstorning/ hur domstolarna friar männen, och samtidigt medierna mörkar (av de etablerade medierna har jag bara sett att Expressen skrivit om den avskyvärda gängvåldtäkten på en utvecklingsstörd flicka).
Varför?

Men nu är det du, vad tror du? Kommer UG-programet att påverka valet?

Ett intressant program som jag ska se. Av de som är osäkra på hur de ska rösta, så tror jag nog att det kan påverka en del till fördel för SD.
Citera
2018-08-22, 07:54
Medlem
NickSonnys avatar
Detta kanske är nyheter för oinsatta men för oss dödsknarknazister så har det ju varit allmän kännedom under åtminstone 10 års tid.
Citera
2018-08-22, 07:56
Medlem
Studsbolls avatar
Självklart kommer uppmärksamheten gynna SD, något som också fick programledarna på SVT-morgon att gå i spinn när de fick bita sig i tungan för att inte ösa ohöljt hat över killen från UG när han intervjuades. SVT som helhet är dock lika falska som vanligt och på SVT Text nämns bara svartingkvoten för det totala antalet våldtäkter; att 85% av överfallsvåltäkterna begicks av invandrare nämns inte. Så ja: programmet kommer göra stor nytta i valrörelsen.
Citera
2018-08-22, 08:02
Medlem
KokaGrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
Detta kanske är nyheter för oinsatta men för oss dödsknarknazister så har det ju varit allmän kännedom under åtminstone 10 års tid.
Jovisst, men tänk på alla äldre som får all info från tv och deras morgontidning, dessa seniorer som in i det sista hållit fast vid "sitt" parti. Mycket av det som kommer att visas är nytt för dem.
Jag berättade för min 86-åriga mamma om UG-avsnittet igår. Hon sa att hon skulle se det (hon har varit sosse hela sitt liv), och jag förstod att hon verkade upprörd av samhällsutvecklingen i stort. Sådana som min mamma kan faktiskt komma att avgöra valet, och då tror jag att främst S är den stora förloraren eftersom S fortfarande är mycket stora blad de äldre.
Citera
2018-08-22, 08:10
Medlem
KokaGrodas avatar
Jerzy Sarnecki i SVT1 just nu: "Dåligt program!"

Jerzy är en "forskare" som inte tycker det behövs forskning eftersom vi redan vet: "det är socioekonomiska faktorer", basta!
En forskare som redan har förutbestämda åsikter om vad forskningen kan leda fram till, kallar jag fördomsfull och allt annat än nyfiken på sanning eller orsaker.
Senast redigerad av KokaGroda 2018-08-22 kl. 08:15.
Citera
2018-08-22, 08:11
Medlem
Kom att tänka på psykosen som rådde i det här landet bara för tre år sedan.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Hela_Sverige_skramlar

Nu har ingen sett UG programmet så är helt omöjligt att veta men det låter ju inget vidare för invandringsförespråkare.
Citera
2018-08-22, 08:15
Medlem
Hat Molesters avatar
Citat:
Otippat.
Citera
2018-08-22, 08:18
Medlem
Rufoss avatar
Både Expressen och Aftonbladet har artiklar om programmet på sina hemsidor, med tydliga rubriker.

Vad är det som händer?

Fantastiskt hur som helst.

Försöker medierna tvätta bort sin ljugstämpel?
Citera
2018-08-22, 08:19
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:

Jerzy är en "forskare" som inte tycker det behövs forskning eftersom vi redan vet: "det är socioekonomiska faktorer", basta!
En forskare som redan har förutbestämda åsikter om vad forskningen kan leda fram till, kallar jag fördomsfull och allt annat än nyfiken på sanning eller orsaker.

Professor Snickisnacki har haft en politisk agenda redan från början och i 25 år har han jobbat konstant med att mörka allt som är kopplat till etnicitet. En riktigt ful fisk.
Citera
2018-08-22, 08:19
Medlem
grey.eagles avatar
Detta blir spännande om de nu speglar verkligheten.

Dessa migranter kan man väl kalla för politikernas skötebarn/experiment, utfallet har dolts väl på alla sätt o vis för att väljarna inte skall förstå inkometensen hos politikerna.

Ser fram emot detta
Citera
2018-08-22, 08:26
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Både Expressen och Aftonbladet har artiklar om programmet på sina hemsidor, med tydliga rubriker.

Vad är det som händer?

Fantastiskt hur som helst.

Försöker medierna tvätta bort sin ljugstämpel?

Vad som händer? Damage control. När ett tungt reportage ska sändas i SVT går det inte att brunkleta och tala om hatmedia. Nu kommer de rapportera siffror och sedan relativisera och släta över med hjälp av sådana som professor Snickisnacki.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in