Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-21, 23:35
  #1
Medlem
Är det nån som jobbar på café eller liknande som vet vad ni betalar för bakeoff-produkter? Alla exempel är välkommna. Sitter å räknar lite på vad man skulle kunna spara på att baka själv men har svårt att hitta pris på dem.
Citera
2018-09-15, 18:48
  #2
Medlem
Isnatts avatar
Jag har inlogg på martin och servera så kan kolla priser.
Företaget jag jobbar på har ju avtal på vissa produkter, dvs vi kan köpa ett antal produkter till ett bättre pris.
Det billigaste bakeoff jag har är såna minabaguetter som jag i så fall betalar 14.75:-/kg för.
Och sån stor 400-gramsbaguette kostar 30:-/kg.
Chiabata runt 50:-/kg.
Vi är en restaurang, så kanske att caféer kan få extra bra pris på bröd om dom förbinder sig att köpa just Fazers produkter, vad vet jag.
När jag var kökschef på ett hotell köpte vi färskt bröd från bageri som leveredades 5 dagar i veckan, då betalade vi runt 5:/bröd av sorten frukostfralla har jag för mig.

Kan kolla fler priser om du undrar.
Citera
2018-11-05, 18:31
  #3
Medlem
Ursäkta sent svar, superinfo, tack!
Som första café här i staden har jag börjat baka mina egna kanelsnurror (typ som Bakeriet i Lom). Jag bakar 150gr/st å de kostar ca 2,50kr/st i råvaror. En del arbetstid går ju till det men reaktionen från kunder har varit värt det.

Aha det var ganska billigt, skiljer väl iofs en del mellan Sverige å Norge (nya sockerskatter å skit här).

Tusen tack för svar, jag hör av mig om jag kommer på nå mer!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback