2006-02-08, 13:31
Medlem
Salgouds avatar
Jag skulle bli mäkta glad om någon har ett recept på bananpankaka, så som den som säljs på små vagnar i thailand?
Citera
2006-02-08, 21:10
Medlem
mollydotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salgoud
Jag skulle bli mäkta glad om någon har ett recept på bananpankaka, så som den som säljs på små vagnar i thailand?
Jag har ätit två helt olika varianter i Thailand där den ena smakar som crepe, alltså en pannkaka med mycket ägg och litet mjöl, den andra varianten är mer som en amerikansk pankis, en sån pösig med bakpulver i smeten.

Vilken menar du? Oavsett vilken hittar du grundrecepten om du googlar. Sen kör man på med nutella, skivad banan, kondenserad mjölk och annat sött och kladdigt. Och gott..
Citera
2006-02-08, 22:26
Medlem
Salgouds avatar
Får nog bli alternativ 1 där, mumma. Ah okej, får väl bli lite goggle då.
Citera
2006-02-08, 22:36
Medlem
bulldogpowers avatar
min enkla

Det jag gör är helt enkelt en enkel svensk pannkaka. Undertiden du gräddar den så häller du på skivad banan blandad med 1 ägg sen viker du ihop som ett kuvert och serverar med kondenserad mjölk.
Citera
2006-02-11, 11:34
Medlem
Antar att det är den där pannkakan som är sjukt elastisk, eller iaf smeten. De har små klumpar nästan ssom en pizzadeg sen "snurrar" de ut den så den blir sjukt stor och sen steker de och lägger på i det här fallet banan ochs en viker ihop och skär upp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in