• 2
  • 3
2018-11-03, 08:39
Medlem
Finans.killens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Tack. Kan du visa upp din logg och trackrecord? Något som kan verifiera detta?

Haha, nej min privatekonomi har du inte med att göra.
Menar du att daytraders om lever på det är en stor global konspiration?
Senast redigerad av Finans.killen 2018-11-03 kl. 08:42.
Citera
2018-11-04, 01:03
Medlem
Tjena_67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finans.killen
Haha, nej min privatekonomi har du inte med att göra.
Menar du att daytraders om lever på det är en stor global konspiration?
Du ljuger fram tills att du kan bevisa ditt trackrecord som trader. De flesta snackar skit och vill leka Gordon Gekkos.

Ge oss ett enkelt screenshot på din portföljutveckling eller varför inte visa din shareville-profil?
Senast redigerad av Tjena_67 2018-11-04 kl. 01:06.
Citera
2018-11-04, 10:54
Medlem
Så klart finns stora pengar tjäna på FX, men precis som alla marknader är det även stora rörelser i FX vissa perioder.

Som nu USD stark och Emergin Market valutor tappat mycket. GBP tappat mycket och även Brexit har stor påverkan.

Ska man handla FX bör man ha koll på makro framförallt räntor och räntebesked. Och väldig intressant period nu hur mycket FED kommer fortsätta höja och om ECB och BOE kommer våga höja räntor uppåt i större nivå som behövs.

GBP kommer även påverkas av Brexit förhandlingarna om blir bra avtal eller blir hårt utträde.

Just nu handlar jag inte så mycket FX, håller mig till AUD/USD just nu bara. Handlar även DXY men på gränsen kalla det FX handel.
Citera
2018-11-04, 21:06
Medlem
Rasiermessers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syserror
Som nu USD stark och Emergin Market valutor tappat mycket. GBP tappat mycket och även Brexit har stor påverkan.
Just nu handlar jag inte så mycket FX, håller mig till AUD/USD just nu bara. Handlar även DXY men på gränsen kalla det FX handel.

Jag märker att du inte handlar så ofta...särskilt inte under torsdagen och fredagen apropå det du säger om USD och GBP.

Ja, under en längre period har du rätt i det du säger, men det roliga är att du nämner just de dagarna efter att USD droppat och GBP rusat.
Citera
2018-11-05, 06:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasiermesser
Jag märker att du inte handlar så ofta...särskilt inte under torsdagen och fredagen apropå det du säger om USD och GBP.

Ja, under en längre period har du rätt i det du säger, men det roliga är att du nämner just de dagarna efter att USD droppat och GBP rusat.

Visst sedan Nov nu har GBP börjat gå upp igen och USD tappat lite, BOE var dock fega i torsdags och lämnade räntan oförändrad. Dock börjar brexit förhandlingar gå framåt även om finns osäkerhet. Oavsett sista 2 dagar spelar mindre roll i mina beslut om min trading.

Visst shortar jag DXY men förutom det handlar jag bara AUD/USD just nu ändå så när gäller FX.
Citera
2018-11-05, 07:39
Medlem
Rasiermessers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syserror
Oavsett sista 2 dagar spelar mindre roll i mina beslut om min trading.
.

Jag vet, min post var inte så allvarligt menad.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in