• 1
  • 2
2018-08-21, 16:41
Medlem
Enligt Hallands Nyheter
En man har skottskadats i Falkenberg och det pågår en insats, säger polisens presstalesperson Stefan Gustafsson.

Den skadade ska enligt polisens uppgifter vara en man i 25-årsåldern som troligtvis har blivit skjuten i låret. Han har förts med ambulans till sjukhus. Skadeläget är ännu oklart.

Någon som vet mer?
Citera
2018-08-21, 16:54
Medlem
MGM avvek på mc enligt medierna.
Vid 16:00 så bevakade länsman utfarter från stan. En bil vid Shell-macken i Arvidstorp, en vid tånga-rondellen och en vid Skrea-rondellen. Polishelikopter hördes strax efter 16:30.

Enligt nyheter 24 ska det varit i närheten av Hertings Krog (Plantervägen/Rådmansgatan).
Citera
2018-08-21, 16:59
Följer!

Jag har mina misstankar om vem det kan vara, men det är ju ganska dumt att gå ut med det så här tidigt. Om det är någon från umgängena jag rör mig i så lär det bekräftas ganska fort.

Det hade inte förvånat mig om det är den personen, men jag hoppas inte då han nyligen blivit pappa.
Citera
2018-08-21, 17:03
Medlem
MyLittleTonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bettosaurus
Följer!

Jag har mina misstankar om vem det kan vara, men det är ju ganska dumt att gå ut med det så här tidigt. Om det är någon från umgängena jag rör mig i så lär det bekräftas ganska fort.

Det hade inte förvånat mig om det är den personen, men jag hoppas inte då han nyligen blivit pappa.

Det är inte den du tror. Confirmed.
Citera
2018-08-21, 17:10
Citat:
Ursprungligen postat av MyLittleTony
Det är inte den du tror. Confirmed.

Skönt att höra! Då är ju frågan vem det är.... Jag kommer bara på 2-3 namn som är i 25års åldern som det kunnat vara. Om inte 27 räknas dit med.

Men finns väl ganska många andra som begår misstag som man inte känner till i den här stan.😂
Citera
2018-08-21, 17:21
Medlem
Arthros avatar
Plantérvägen 18 avspärrad enligt bild i Hallands Nyheter.

"– En man har skottskadats i Falkenberg och det pågår en insats, säger polisens presstalesperson Stefan Gustafsson."

"Den skadade ska enligt polisens uppgifter vara en man i 25-årsåldern som troligtvis har blivit skjuten i låret. Han har förts med ambulans till sjukhus. Skadeläget är ännu oklart.
Gärningsmannen uppges ha lämnat platsen på en motorcykel."

"Omständigheterna kring själva skottlossningen är ännu inte kända, enligt polisen. Polisen har spärrat av området runt den misstänkta brottsplatsen som anges som Plantervägen/Rådmansgatan."

http://www.hn.se/nyheter/falkenberg/...berg-1.7789317

Namn på adressen enligt Hitta.se:
Ahmad Al Mgharbel, 31
Ragad Arbsh, 31
Yazan Alkharat, 23
Citera
2018-08-21, 20:50
Medlem
Vem är b.o. och hazarer brukar inte köra motorcykel, möjligtvis moped, men lite skönt att smutsen är självsanerande åtminstone
Citera
2018-08-21, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arthro
Plantérvägen 18 avspärrad enligt bild i Hallands Nyheter.

"– En man har skottskadats i Falkenberg och det pågår en insats, säger polisens presstalesperson Stefan Gustafsson."

"Den skadade ska enligt polisens uppgifter vara en man i 25-årsåldern som troligtvis har blivit skjuten i låret. Han har förts med ambulans till sjukhus. Skadeläget är ännu oklart.
Gärningsmannen uppges ha lämnat platsen på en motorcykel."

"Omständigheterna kring själva skottlossningen är ännu inte kända, enligt polisen. Polisen har spärrat av området runt den misstänkta brottsplatsen som anges som Plantervägen/Rådmansgatan."

http://www.hn.se/nyheter/falkenberg/...berg-1.7789317

Namn på adressen enligt Hitta.se:
Ahmad Al Mgharbel, 31
Ragad Arbsh, 31
Yazan Alkharat, 23

Har skjutningen varit inomhus eller utomhus? Om inomhus kan namnen stämma, om utomhus kan det vara någon som gått förbi tänker iag.
Citera
2018-08-21, 21:14
Medlem
http://www.hn.se/nyheter/falkenberg/...utne-1.7793749
Citera
2018-08-21, 21:18
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stinasune

Falkenberg har sedan många år varit den stad på västkusten som tagit emot flest invandrare.
En liten stad som även tidigare haft problem med skjutningar kopplade till asylmottagning.
Citera
2018-08-21, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stinasune

Gömt bakom en betalvägg.
Citera
2018-08-21, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoke101
Gömt bakom en betalvägg.
Enligt färska uppgifter till HN nu klockan 21 har polisen gripit två män för skjutningen på Herting. De är misstänkta för försök till mord.
Personerna som gripits återfanns på den adress som polisen koncentrerat sin insats till under eftermiddagen. Efter att skjutningen skett togs de med till stationen för att förhöras.
Enligt uppgifter till HN under tisdagseftermiddagen togs de med för att förhöras i första hand som vittnen. Under seneftermiddagen och kvällen har dock uppgifter framkommit som gjort att polisen nu misstänker de två personerna för själva skjutningen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in