Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-02, 21:19
  #1477
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Naturligtvis är det politiskt styrt och medvetet av SVT att inte visa upp statistiken för invandrare födda i Sverige med två utlandsfödda föräldrar och barn födda till invandrare som också själva är födda i Sverige, och hur det ser ut när man kombinerar det med statistiken om dömda våldtäktsmän födda utomlands i relation till svenskar.

Det är ju det som faktiskt är mest intressant för svenskarna, eftersom det visar att kvinnofientligheten/svenskhatet är djupgående och ingenting som kan lösas med utvisning inom dagens juridiska format. Det visar också vad som väntar i framtiden med en ständigt ökande utomeuropeisk befolkning och deras gener/kultur.

Sannolikt begår invandrare, mestadels utomeuropeiska etniciteter, 80-85% av ALLA slags våldtäkter.
Vet inte om min vinkel varit uppe tidigare i tråden, men jag är minst lika intresserad av ursprung på våldtäktsoffren som av gärningsmännens. Kan man tänka sig att utomeuropéer inte är överrepresenterade på offersidan, utan bara på utförarsidan, vid tex överfallsvåldtäkter?
Citera
2018-09-09, 14:59
  #1478
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFRDDR
En fråga, 58 % är utlandsfödda (flesta har ej bott här längre än 5 år) så långt är jag med, men, vilka är de andra 42%? Det är jag väldigt nyfiken på.
Andra och tredje generationens invandrare.
Citera
2018-09-21, 11:47
  #1479
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Det stora misstaget många rasister och många på flashback gör, är att dra slutsatsen att eftersom 58% av de dömda är födda utomlands så måste det vara deras utländska gener/kultur som ligger bakom våldtäkterna.

Det handlar snarare om att rättsväsendet är byggt på sådant sätt, med politiska nämndemän som är med och påverkar domslut, som gör att det är mycket lättare som blatte som anmäls för våldtäkt, att åka fast, än som svenne. Jag är övertygad om att statistiken ser ut som den gör pga den strukturella rasismen som är en inbyggd komponent i den svenska kulturen.

Och glöm inte att endast 1.5% av alla anmälda våldtäkter leder till dom. I detta stora mörkertalet kan mycket väl en stor majoritet vara etniska svenskar som utnyttjar sina vita privilegier till att våldföra sig på "sina kvinnor" utan repressalier.
Du är knäpp. Ni blattar är våldtäktsparasiter.
Skulle tror att siffran är större än 58%
Citera
2018-10-02, 22:08
  #1480
Medlem
halvblinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Vad man gör är naturligtvis att titta på människor som faktiskt är släkt för att se om miljön är så viktig och vad jag har läst indikerar att miljön kanske inte alls är speciellt viktig när det gäller våldsbrott. Skulle det stämma på våldtäksmän så är det ju inte alls så att alla från en viss kultur är i riskzonen. Snarare hittar man den genetiska "risken" hos gruppen ...(hör och häpna)... våldtäksmän..

Det viktiga blir helt enkelt sunt förmuft. Sätt dit människor som är skyldiga, och sluta fjanta hit och dit och dela ut skuld till olika grupper där nästan alla är oskyldiga.

Nonsens...vad har du läst?
Har du tänkt på att miljön är det som under 15-20 års tid influerar en människa? Minst.
Miljön lämnar såklart avtryck i värderingar; sexsyn, kvinnosyn, problemlösning, våldsanvändning, mm.
Vad du inte förstått är att kulturkollisioner orsakar "missförstånd" och det leder till våld och våldtäkter. Vad som är helt OK i en kultur, är inte det i en annan.Det är inte svårare än så.
Har man vuxit upp med jämställdhetsideal, icke-våldsideal så är risken mindre att man löser olika situationer med kvinnoförnedring eller våld än om man inte har gjort det.
Citera
2018-10-08, 08:56
  #1481
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halvblind
Nonsens...vad har du läst?
Har du tänkt på att miljön är det som under 15-20 års tid influerar en människa? Minst.
Miljön lämnar såklart avtryck i värderingar; sexsyn, kvinnosyn, problemlösning, våldsanvändning, mm.
Vad du inte förstått är att kulturkollisioner orsakar "missförstånd" och det leder till våld och våldtäkter. Vad som är helt OK i en kultur, är inte det i en annan.Det är inte svårare än så.
Har man vuxit upp med jämställdhetsideal, icke-våldsideal så är risken mindre att man löser olika situationer med kvinnoförnedring eller våld än om man inte har gjort det.

Ja, miljön torde lämna avtryck och gäller det invandring fattas nog en rejäl mängd med studier, men googla lite för bövelen. Det genetiska har skrämmande stor betydelse. Bara till att acceptera, och är man seriös bör man alltid rensa forskningsresultat från det genetiska innan man drar slutsatser om hur mycket miljön påverkar eller om den överhuvudtaget skulle vara relevant.

För Sveriges del anser jag dock att det absolut första vore att införa ett fungerande rätts-system. Hur löjligt som helst att ens börja diskutera miljö innan man har ett fungerarnde rätts-system som faktiskt visar människor vad som är rätt och fel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback