2018-08-21, 12:46
Medlem
LiberalGuys avatar
Hur kommer det sig att Irland är så långt efter i utvecklingen i jämförelse med andra länder i Europa? Landet känns som att det ligger på samma nivå som dom gamla öststaterna.
Citera
2018-08-21, 13:05
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiberalGuy
Hur kommer det sig att Irland är så långt efter i utvecklingen i jämförelse med andra länder i Europa? Landet känns som att det ligger på samma nivå som dom gamla öststaterna.

Har du något exempel att bjuda på ?
Citera
2018-08-21, 13:09
Medlem
Tycker du att Grekland är bättre, de har levt på lån ifrån EU nu i 8 år? T.o.m. Bulgarien och Rumänien går bättre.
Citera
2018-08-21, 13:23
Medlem
TheKhurgans avatar
Det är inget u-land. Kanske dålig standard på byggnader och vägar men absolut inget u-land.

De har högre BNP per capita än Storbritannien (vilket kanske inte säger så mycket, men ändå).
Citera
2018-08-21, 14:51
Medlem
LiberalGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Det är inget u-land. Kanske dålig standard på byggnader och vägar men absolut inget u-land.

De har högre BNP per capita än Storbritannien (vilket kanske inte säger så mycket, men ändå).

U-land var fel säga men landet ger en sån känsla.

Landet har mycket hemlöshet och fattigdom. Det är inte förrän nu som abort är lagligt. Det är dålig standard på det mesta, hemsk infrastruktur, religiöst, oorganiserat, skitigt. Hatar att generalisera men folket är konstiga och ociviliserade. Droger helt öppet på gatorna och bussarna.

Personalen på restauranger och pubar skrek "Fuck You" till en när man gick, trots att man inte varit otrevlig.
Citera
2018-08-21, 15:02
Medlem
TheKhurgans avatar
Citat:
U-land var fel säga men landet ger en sån känsla.

Landet har mycket hemlöshet och fattigdom. Det är inte förrän nu som abort är lagligt. Det är dålig standard på det mesta, hemsk infrastruktur, religiöst, oorganiserat, skitigt. Hatar att generalisera men folket är konstiga och ociviliserade. Droger helt öppet på gatorna och bussarna.

Personalen på restauranger och pubar skrek "Fuck You" till en när man gick, trots att man inte varit otrevlig.

Oj.
Ja det var typ 15 år sedan jag var där, så det kanske har gått utför. Var väl inte direkt civiliserat då heller men inte så illa som du beskriver det.

Hade du inte otur bara då, och hamnade i fel områden?

Personalen skriker fuck you åt dig, hahahaha vilken garvis jag fick
Citera
2018-08-21, 15:08
Medlem
LiberalGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Oj.
Ja det var typ 15 år sedan jag var där, så det kanske har gått utför. Var väl inte direkt civiliserat då heller men inte så illa som du beskriver det.

Hade du inte otur bara då, och hamnade i fel områden?

Personalen skriker fuck you åt dig, hahahaha vilken garvis jag fick

Jag överdrev väl lite på den sista där men.

Tycker bara landet ger en u-landskänsla. Många av de hemlösa är vad jag förstått oäktingar. Det var ju inte längesedan som många kvinnor fick åka till UK och göra abort.

Det är lagar och samhället som gör att Irland känns som ett u-land.
Citera
2018-08-21, 15:12
Medlem
onnyts avatar
Citat:
Jag överdrev väl lite på den sista där men.

Tycker bara landet ger en u-landskänsla. Många av de hemlösa är vad jag förstått oäktingar. Det var ju inte längesedan som många kvinnor fick åka till UK och göra abort.

Det är lagar och samhället som gör att Irland känns som ett u-land.

Så du tycker att mörda foster är ett mått på utveckling?
Citera
2018-08-21, 15:19
Medlem
LiberalGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onnyt
Så du tycker att mörda foster är ett mått på utveckling?

Kan du någonting om abort?

Troll
Citera
2018-08-21, 15:36
Medlem
Var besökte du, TS? Låter som att du hamnade i en sunkig del av Dublin bara. Ungefär som att turista i Rinkeby och klaga på att det är mycket nysvenskar. Vi snackar ändå om ett land med typ 50 % högre nettolöner än Sverige.
Citera
2018-08-21, 16:46
Medlem
LiberalGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangobaer
Var besökte du, TS? Låter som att du hamnade i en sunkig del av Dublin bara. Ungefär som att turista i Rinkeby och klaga på att det är mycket nysvenskar. Vi snackar ändå om ett land med typ 50 % högre nettolöner än Sverige.

Temple Bar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in