Flashback bygger pepparkakshus!
2018-09-17, 21:13
Medlem
ModerRotas avatar
Gabbe tog en revansch plats. Inte helt otippat.
Citera
2018-09-17, 21:33
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Gabbe tog en revansch plats. Inte helt otippat.
VA! Nu hänger jag inte med, hur/var/när?
Citera
2018-09-17, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarkos
Det är något kletigt och sliskigt med Sebastian. Klarar inte av att titta på honom någon längre stund i rutan. Lite Jonas Gardell över det hela.

Har också extremt svårt för honom. Sliskigt, och överbögigt.
Citera
2018-09-17, 21:49
Medlem
Roibots avatar
Att Gabriel & Johanna Wennerlöf tog revansch-platser är inte överraskande med tanke på hur mycket TV-tid båda fick. Men hur tusan gick Johanna Axelsson & Ki vidare istället för personer som Mimmi, Isabelle, Felix, Gisela & Kemal?? I Kis fall kan nog svaret ligga i att Nerikes Allehanda promotade honom (och en annan Örebroare, Daniel Sörbye) med en artikel och en länk till hans revanschen-video dagen innan deadline.

https://www.na.se/artikel/orebro-lan/en-idol-sasong-utan-guldstrupar-fran-lanet-sa-kan-du-ge-ki-och-daniel-revansch
Citera
2018-09-17, 22:00
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Bragi solklart vidare ikväll. Gonzalo och William gör upp om andraplatsen.
Som väntat gick Bragi och William vidare
Citera
2018-09-17, 22:10
Medlem
Nu ger nog juryn Sebastian ett helt bortkastat wildcard om han inte kan bättre än i kväll. Gonzalo borde dock få ett wildcard om rättvisa finns i Idol.
Senast redigerad av fantomsmurfen 2018-09-17 kl. 22:13.
Citera
2018-09-17, 22:23
Medlem
Bajjamannen87s avatar
Hahaha...Har någon mer än mig sett revanschenvideon med Gabriel? HUR i H-vete kunde han röstas tillbaka i tävlingen.

"Jag vill visa för er nör jag showar och dansar" säger han i videon. Sedan sjunger han falskt rakt igenom. Showar noll procent och dansar noll procent.

Nej, det var ju Hannie Brithén som skulle gått vidare. Fantastisk djup och sensuell röst. Men hon har kanske inte fått sin revanschen-video promotat i samma grad som de andra nollorna.

För övrigt att Jarmila gick vidare direkt måste ju enbart bero på någon slags inkvotering.
Citera
2018-09-17, 22:53
Medlem
ModerRotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Hahaha...Har någon mer än mig sett revanschenvideon med Gabriel? HUR i H-vete kunde han röstas tillbaka i tävlingen.

"Jag vill visa för er nör jag showar och dansar" säger han i videon. Sedan sjunger han falskt rakt igenom. Showar noll procent och dansar noll procent.

Nej, det var ju Hannie Brithén som skulle gått vidare. Fantastisk djup och sensuell röst. Men hon har kanske inte fått sin revanschen-video promotat i samma grad som de andra nollorna.

För övrigt att Jarmila gick vidare direkt måste ju enbart bero på någon slags inkvotering.

Jag lyssnade på det nu....

… det borde jag inte gjort. Nu kommer jag inte kunna lyssna på när han sjunger någonsin igen.
Citera
2018-09-18, 02:46
Medlem
Sarkoss avatar
Citat:

Verkar inte stämma att hennes video inte blev toppdelad och visad. Enligt hennes egna uttalande på Instagram så hamnade den i topp 4: https://www.instagram.com/p/BnzKjU4hBi0/?hl=sv

Men man är knappast förvånad att Idol väljer lite som dem vill. Känns som dem enbart kollar på att det ska vara en kul "mix av artister" *host* inkvotering...

Tråkigt för henne. Härlig tjej med fin utstrålning och vacker röst. Men å andra sidan behöver hon nog inte Idol för att lyckas. Något många av dem andra svagare deltagarna i jämförelse desperat behöver. Trist men som jag ser det så är det mest Idols förlust. Ska fortsätta följa hennes resa mot att bli artist.
Citera
2018-09-18, 08:57
Medlem
Citat:

Hade inte sett det innan, men det där var bland det sämsta jag hört.
Citera
2018-09-18, 18:18
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Som väntat gick Bragi och William vidare

Bra tippat, en ny kväll igen och nya LIVE artister
Citera
2018-09-18, 20:08
Medlem
Gillar inte låten, men Amber gjorde det bra