2018-09-07, 06:57
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
https://www.youtube.com/watch?v=tt1CtaRZPH4

Det här gruppframträdandet är ju helt fantastiskt. Det är som en dödlig seriekrock man inte kan slita blicken ifrån. Allting går åt helvete och neckbeardtjommens smått autistiska raseriutbrott vid 1:20 är pricken över i:et. 10/10.
Ett legendariskt dåligt genomfört gruppmoment ja
Falsksång, osäkra flackande blickar, stämmor helt ur fas, dans totalt i otakt m.m.
Det hela får en mer att tänka på något framträdande på en skolavslutning på högstadiet än en slutaudition i Idol.

Hela detta gruppmoment inkl. övningen innan och Maximillians totala dissande av övriga gruppmedlemar finns här:

https://www.tv4.se/idol/klipp/gruppm...-2018-11450928

Kul också efter framträdandet när Nicki frågade hur de tyckte att det hade gått och Maximillian sa Åt helvete medan en annan gruppmedlem tyckte att det hade gått bra. Det visade också hur i otakt hela gruppen var.

Det hela sammanfattades väl av Alexander Kronlund Det var som att se 5-åringar slå upp ett tält
Senast redigerad av Dr King 2018-09-07 kl. 07:20.
Citera
2018-09-07, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rökhosta
Nytt år, ny säsong, samma jury som ifjol. Vem vinner?

Finns redan en tråd om Idol 2018...

(FB) TV4 IDOL 2018 - Manipulation, fake och uppgjort i minsta detalj
Citera
2018-09-08, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rhinoplastic
Finns redan en tråd om Idol 2018...

(FB) TV4 IDOL 2018 - Manipulation, fake och uppgjort i minsta detalj

Efter att ha läst en del i den tråden kan jag bara konstatera att den personen som startade den inte har den minsta koll på hur tv produktion fungerar och går till. Det är inget som helst "FAKE" med det. I stort sett ALL TV produktion inom underhållning är så, omtagningar och regisserat. Annars heter det dokumentär. Det är klart, man kan ju göra underhållning såsom Big Brother, där man lät fasta kameror stå på dygnet runt, men hur kul är det att se någon sova liksom.
Citera
2018-09-10, 19:26
Medlem
ModerRotas avatar
Nu börjar det snart!!!!

Ska det bli valfusk i Idol 2018 också?!
Citera
2018-09-10, 19:29
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerRota
Nu börjar det snart!!!!

Ska det bli valfusk i Idol 2018 också?!
Hela programmet är redan valfusk
Citera
2018-09-10, 19:56
Moderator
Dr Kings avatar
Nadja och Williams grupp i svart och militärgrönt den överlägset bästa gruppen i gruppmomentet
Citera
2018-09-10, 20:21
Medlem
DyslexiKungens avatar
Kemal gick inte vidare, det var ju synd, för att jag hade tippat honom som topp 5

https://www.youtube.com/watch?v=iT27dcSkeBM&t=250s

jag hoppas att de skickar vidare honom från revanchen sen..
Senast redigerad av DyslexiKungen 2018-09-10 kl. 20:35.
Citera
2018-09-10, 20:23
Medlem
Trodde hattsnubben skulle åka ut.
Citera
2018-09-10, 20:29
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Trodde hattsnubben skulle åka ut.
Hattsnubben är ju en riktig karaktär som fyran säkert vill ha kvar ett tag till. I fredagsfinalerna har han dock inget att göra.
Citera
2018-09-10, 20:32
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Hattsnubben är ju en riktig karaktär som fyran säkert vill ha kvar ett tag till. I fredagsfinalerna har han dock inget att göra.

Maximilian Bergstrand, han som tackar pupliken med hatten mot brösten, visst en riktig sköning där
Citera
2018-09-11, 16:43
Medlem
Legerdemains avatar
Är Lisa Gustafsson kvar i tävlingen? Där har Sverige en riktig talang. Och vilken charm, sedan.

Hon verkar ha gjort bra ifrån sig hela tiden. I och med det skulle det förvåna mig om hon redan hade rykt. Dessvärre har jag knappt sett henne i TV-rutan efter gruppmomentet (under vilket hon briljerade).

Någon?
Citera
2018-09-11, 18:07
Medlem
Roibots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legerdemain
Är Lisa Gustafsson kvar i tävlingen? Där har Sverige en riktig talang. Och vilken charm, sedan.

Hon verkar ha gjort bra ifrån sig hela tiden. I och med det skulle det förvåna mig om hon redan hade rykt. Dessvärre har jag knappt sett henne i TV-rutan efter gruppmomentet (under vilket hon briljerade).

Någon?
Ja, hon är med största sannolikhet fortfarande kvar. De flesta som har åkt ut i gruppmomentet dyker nämligen upp i Idol: Revanschen på TV4s hemsida. Eftersom hon inte har någon video där så antar jag att hon gick vidare till solosången. Det finns dock de som har avböjt att vara med i Revanschen (t.ex. Elin Andersson, hon som fick 4 guldbiljetter under audition) och därmed inte heller finns med på Revanschen-sidan.
Senast redigerad av Roibot 2018-09-11 kl. 18:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in