• 1
  • 2
2018-08-20, 13:37
Medlem
laddkingens avatar
Själv misstänker jag att jag kommer bli brottsling så fort de lämnat jorden. Håller mig bara på halster för att inte göra min mamma besviken.
Citera
2018-08-20, 13:37
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagtardindotter
Han tänker inte ta sitt liv för att inte kan vara utan sina föräldrar utan för att de inte ska behöva uppleva hans död.

Eh ? vad är då logiken med att ta livet av sig då föräldrarna fortfarande lever ? Syftningsfel i din kommentar eller ?
Citera
2018-08-20, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulz
Varför ska jag hålla käften över att vara orolig över dem?
Du ska inte vara orolig över dem. Barn ska inte ta hand om sina föräldrar. Du har inte ansvar för dem.

Om du sörjer dem i förväg och tynar bort när de dör så är ju deras ansträngningar förgäves. De vill nog att du ska leva vidare och få ett så rikt liv som möjligt. Tyck inte synd om dem, de ansvarar för sig själva!
Citera
2018-08-20, 14:13
Medlem
falconer8s avatar
Är du endast 21 år så har inte börjat leva ännu. Du har massor med år framför dig och jag tror nog att du hinner ändra dig. Livet är en gåva som man ska ta tillvara på så är det. Problem kan lösas och mindre bra dagar har vi alla. Det handlar enbart om kemi i hjärnan att vi har bättre & sämre dagar. du kommer att hitta anledning att vilja leva!
Citera
2018-08-20, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Du ska inte vara orolig över dem. Barn ska inte ta hand om sina föräldrar. Du har inte ansvar för dem.

Om du sörjer dem i förväg och tynar bort när de dör så är ju deras ansträngningar förgäves. De vill nog att du ska leva vidare och få ett så rikt liv som möjligt. Tyck inte synd om dem, de ansvarar för sig själva!

Förmodligen detta som är bästa svaret.

Det var de som la sig i den situationen och jag kan inte göra något åt det.
Citera
2018-08-20, 14:47
Jag har haft samma tanke som Mulz, men kommit över den. Främst p.g.a. att jag har en lillasyster. Jag är 38 år o sjukskriven. Mamma är 68 år o ganska sjuk, jag är orolig för henne. Pappa är 67 år men pigg o han jobbar fortfarande, o jag brukar spela golf med honom.

Jag tror jag kommer att reagera mycket svårt när mina föräldrar dör... Jag har vänner, men ser inte direkt någon anledning för mig att leva vidare...

Men som sagt, jag har mestadels kommit över den tanken ovan....
Citera
2018-08-20, 23:12
Medlem
shitmagnets avatar
Ta det lugnt. Du knuffas just nu in i vuxenlivet och då kan en del hjärnspöken sättas igång. Det kan vara jobbigt men är övergående.
Alla går igenom det, på olika sätt. Att känna sorg över det egna barnet försvinnandes inom sig är inget konstigt. Att du på ditt eget sätt dock har insikten att det är dags att lämna det livet bakom dig är bara sunt... Låt det dö, om så med dina dagdrömmar i någon sorts intersubjektivt projicerad empatisk upplevelse genom din mors ögon.

"What doesn´t kill you makes you stronger" har nu aldrig varit mera sant, i ditt liv.
Lev och erfar ditt vuxna liv eller dö i förtid, ditt val.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in