Citat:
Ursprungligen postat av
yanki
Tack för svar! Tyvärr har jag lidit av extrem trötthet i flera år nu. Man har tagit prover men inte upptäckt något förutom väldigt låga järnvärden. Enligt en läkare eller två till och med, vill min kropp stanna på den låga nivån och har inget behov av att öka. Därav ger man mig inte fler järntransfusioner utöver de två jag fått för ett par år sedan. Står i ett helvete till vardag då min trötthet bryter ner mig psykiskt, till och med jobbigt att tvätta håret vissa dagar. Har förstått att provtagningsutredning i form av tex b12 brist är kostsamma för vården, får ofta till svar att "du äter varierad kost och bor i Sverige, risken för brist är minimal!" och att "ett avvikande provsvar säger nödvändigtvis ingenting!" Uppskattar din respons dock! Ps. man har kollat sköldkörteln 3 gånger med avvikande tillfällen flera gånger. dörefter har man tagit om provet inom 10 dagar som då visat normala värden.
Har du kollat vitamin D samt testosteron?
När jag hade lågt testo var jag väldigt trött. Kunde jobba en halv arbetsdag sedan behövde jag sova nån timma. Orkade till slut inte bära matkassarna, de fick min fru ta. :-(
Nu får jag behandling och mår mycket bättre, men kanske inte optimalt. Hade t.ex. låga nivåer av vitamin D nyligen. Jag har varit stressad och utmattad sedan tonåren pga hemmasituation.
Har du det stressigt?