2018-08-19, 04:02
Medlem
LiftingDevils avatar
Jag tror inte att han är deprimerad eller något sånt men han har haft en tuff uppväxt om man säger så.
Jag märker att han inte mår bra av det och det är väldigt jobbigt när han försöker prata med mig om det då jag inte har några bra svar. Han har sagt förut att han tycker att psykologer är onödvändiga och inte fungerar.
Någon idé på hur jag övertalar honom?
Citera
2018-08-19, 04:22
Medlem
Ja alla kan må bättre av att prata av sig lite, uppväxten kan lätt spöka och göra kvalitén på tillvaron sämre. Ibland behöver man testa olika, Kurator, KBT-terapi, psykolog, manlig eller kvinnlig sådan, många träffar en psykolog några gånger men sen slutar, det viktigaste är att se det som en process och att man är bekväm med den man samtalar med. Ibland klickar man inte med sin första psykolog och då är det bara att byta. Det ska vara givande!
Citera
2018-08-19, 05:35
Medlem
beardbraids avatar
Han kanske inte känner ett behov av att prata. Många män får inte ut nåt av att snacka och älta saker så där som kvinnor får. Det är bara jobbigt och hjälper inte ett dugg oftast att dra sin livshistoria för nån tant med huvudet på sned.
Du kan väl prata med din psykolog om hur dåligt du mår över att din killkompis är som han är, hon kan kanske hjälpa dig förstå att människor fungerar olika.
Citera
2018-08-19, 13:19
Medlem
LiftingDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Han kanske inte känner ett behov av att prata. Många män får inte ut nåt av att snacka och älta saker så där som kvinnor får. Det är bara jobbigt och hjälper inte ett dugg oftast att dra sin livshistoria för nån tant med huvudet på sned.
Du kan väl prata med din psykolog om hur dåligt du mår över att din killkompis är som han är, hon kan kanske hjälpa dig förstå att människor fungerar olika.

Problemet är ju att han pratar mycket om det med mig + en annan gemensam vän och vi vet inte hur vi kan prata på rätt sätt med honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in