Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2019-08-25, 19:37
  #13
Medlem
MegalodonIsAlives avatar
Förutsatt att den förväntande avkastningen på ditt eventuella fondsparande inte överstiger räntan på dina skulder så är det ju en sjuhelvetes dålig idé att INTE betala av skulderna. Med tanke på att den med all sannolikhet inte heller kommer överstiga skuldernas ränta så är det bästa du kan göra att helt enkelt betala av del av din skuld.
Citera
2019-08-26, 21:02
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegalodonIsAlive
Förutsatt att den förväntande avkastningen på ditt eventuella fondsparande inte överstiger räntan på dina skulder så är det ju en sjuhelvetes dålig idé att INTE betala av skulderna. Med tanke på att den med all sannolikhet inte heller kommer överstiga skuldernas ränta så är det bästa du kan göra att helt enkelt betala av del av din skuld.

Han har skuldsanering dvs när tiden löpt ut så skrivs resterande skuld av. TS har alltså rent krasst inget att vinna på att betala mer än vad som är känt att han tjänar.

Sen kan jag tycka att det är en dålig ide att lägga den lilla summa man får behålla på spel just för att vinsten skapar den här typen av problem.
Citera
2019-08-26, 21:24
  #15
Medlem
Du har alltså blivit beviljad skuldsanering, en sista chans att ta tag i din ekonomi och fortsätter ändå att slösa pengar på spel.

Snacka om att ta ansvar
Citera
2019-08-26, 21:27
  #16
Medlem
Grattis. För över ett par tusen om månaden, iställe tför allt i en klump, till extra utgifter som tandläkare skor etc. Finns dock en risk att stora summor spelas bort när man loggar in i spelkontot.
Citera
2020-05-18, 14:03
  #17
Medlem
I.Reillys avatar
Hej.
Så här i efterhand kan jag väl erkänna att jag frågade a min kompis vägnar
Tack för svaren och det löste sig bra.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback