Citat:
Ursprungligen postat av
Infofinnslen
Kurderna har ju tagit över lejonen och dom styr tillsammans med en mc club narkotikahandeln i västerort. Som jag har fattat så spelar alla kurderna i samma lag. (Kurderna i malmö, Östberga kurderna, Norsborg kurderna och Kurderna från edsberg) Tror att det förvirrar folk för att varje område har deras egen nätverk, men alla har ju koppling till samma krets.
Utveckla gärna det där
Jag skulle tro mer på att det alla är kompisgäng som växt upp ihop varpå det är så mkt liknande nationaliteter för att man höll ihop i skolan som små för man kom från samma land/talade samma språk osv
Och att det är liknande nationaliteter i många orter som är med i de styrande nätverken kan ju ha med socioekonomisk status grupper sinsemellan. I rinkeby tex är det mest somalier, där är det ju somalier som styr. I östberga är det kurder, i Husby är det väl blandat men mest kurder. Jag tror att inom en snar framtid så kommer afghanerna anses styra.
Men alla dessa grupper är ju bara lokalt fungerande med undantag för att man kan ha kunder från andra städer.
Sen vem som styr dessa grupper eller kontrollerar så att grupperna köper av "rätt personer" - det skulle va mer intressant