• 1
  • 2
2018-08-18, 17:36
Medlem
goosehunters avatar
Jaha. Ännu en gång träffar man en kvinna. Och ännu en gång är det svårt att tyda hennes tankar och känslor. Hon har haft samma pojkvän i 5år. Men vill ändå att vi ska umgås med varandra. Hon är absolut inte flirtig mot mig. Men har varit lite i smyg. Hon är dock så upp o ner, hit o dit. Ena dagen knappt ett hej. Nästa dag vill hon umgås. Ena dagen skitglad, nästa dag skitsur. Just när man inte hört av henne på länge, ja då hör man av henne. Ena dagen långa blickar, nästa dag knappt ögonkontakt. Får liksom inget sammanhang i vad hon vill och hur hon är. Kanske vill hon ha mig men vågar inte ta steget. Kan ju säga att andra killar umgås hon inte med. Och andra killar kan hon prata som ett rinnande jävla vatten med. Men inte mig. Med mig är det tillknäppt, blygt och kort. Men ändå ska vi umgås. Jag är inte så sugen på att hänga med en upptagen brud. Inte för att hon är upptagen, utan för att det blir så komplicerat på nåt vis. Funderar på att lägga ner kontakten. Lärde känna varandra genom gemensamma vänner.
Citera
2018-08-18, 17:41
Medlem
Låter som att hon sonderar terrängen bara, jag hade lagt ned kontakten om du inte ser något värde i vänskapsrelationen.
Citera
2018-08-18, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Jaha. Ännu en gång träffar man en kvinna. Och ännu en gång är det svårt att tyda hennes tankar och känslor. Hon har haft samma pojkvän i 5år. Men vill ändå att vi ska umgås med varandra. Hon är absolut inte flirtig mot mig. Men har varit lite i smyg. Hon är dock så upp o ner, hit o dit. Ena dagen knappt ett hej. Nästa dag vill hon umgås. Ena dagen skitglad, nästa dag skitsur. Just när man inte hört av henne på länge, ja då hör man av henne. Ena dagen långa blickar, nästa dag knappt ögonkontakt. Får liksom inget sammanhang i vad hon vill och hur hon är. Kanske vill hon ha mig men vågar inte ta steget. Kan ju säga att andra killar umgås hon inte med. Och andra killar kan hon prata som ett rinnande jävla vatten med. Men inte mig. Med mig är det tillknäppt, blygt och kort. Men ändå ska vi umgås. Jag är inte så sugen på att hänga med en upptagen brud. Inte för att hon är upptagen, utan för att det blir så komplicerat på nåt vis. Funderar på att lägga ner kontakten. Lärde känna varandra genom gemensamma vänner.
Allt det du beskriver är ju bara dina egna tolkningar av det du upplever. Du kan ju omöjligt veta vad för tankar och känslor kvinnan bär på... Då hon redan är i en relation så är det ju inte mycket att orda om...
Citera
2018-08-18, 17:59
Medlem
Jag uppfattade det fel... Vad är det som händer? Har hon en kille redan och du är hennes vän?
Senast redigerad av EmME1993 2018-08-18 kl. 18:12.
Citera
2018-08-18, 18:03
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LegalEgalist
Låter som att hon sonderar terrängen bara, jag hade lagt ned kontakten om du inte ser något värde i vänskapsrelationen.

Jag ser absolut ett värde i vår vänskap. Men samtidigt inte. För bra brud för att endast vara vän med. Vill inte hamna i vänskapsfacket med henne. Men man behöver ju inte dra med buller o brak utan kan glida ut lite snyggt genom bakdörren. Helt enkelt lägga ner kontakten.
Citera
2018-08-18, 18:07
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hakan66
Allt det du beskriver är ju bara dina egna tolkningar av det du upplever. Du kan ju omöjligt veta vad för tankar och känslor kvinnan bär på... Då hon redan är i en relation så är det ju inte mycket att orda om...

I Sverige verkar folk tro att en kvinna i en relation är en ägodel som inte får ha kontakt med andra män. Men riktigt så fungerar det inte. Att någon är i en relation betyder egentligen inte ett skit mer än för personen i relationen som sätter sina egna gränser vad hen vill och gör tillsammans med andra människor. Jag gillar inte otrohet och har inga otrohetsaffärer med någon. Men att någon är i en relation behöver inte betyda ett dyft. Många människor är djupt olyckliga i sina relationer.

Observera - HON, inte jag, tar initiativ till att umgås.
Citera
2018-08-18, 18:13
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmME1993
Ta avstånd från henne och se vad som händer. Om hon var kär, förälskad, attraherad av dig när ni först sågs då kommer hon utan tvekan att krypa tillbaka efter att du gett henne det utrymme hon behövde. Det hjälper inte att vara för på och försöka reda ut vissa saker med kvinnor för då tror dem att du är desperat, osäker och det är sjukt avtändande för dem. Se glad ut och låtsas som att du inte bryr dig så mycket.

Var en man och backa. Vill hon något så kommer hon garanterat komma tillbaka. Kvinnor har en tendens att testa killar när det krisar sig.

Kör det alternativet från och med idag. Det verkar vettigt.
Citera
2018-08-18, 18:14
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmME1993
Jag uppfattade det fel... Vad är det som händer? Har hon en kille redan och du är hennes vän?

Mer att hon vill ha mig som nån slags vän... hon har relation, ja.
Citera
2018-08-18, 18:16
Medlem
Citat:
I Sverige verkar folk tro att en kvinna i en relation är en ägodel som inte får ha kontakt med andra män. Men riktigt så fungerar det inte. Att någon är i en relation betyder egentligen inte ett skit mer än för personen i relationen som sätter sina egna gränser vad hen vill och gör tillsammans med andra människor. Jag gillar inte otrohet och har inga otrohetsaffärer med någon. Men att någon är i en relation behöver inte betyda ett dyft. Många människor är djupt olyckliga i sina relationer.

Observera - HON, inte jag, tar initiativ till att umgås.

Okej, men det är lite mysko faktiskt att umgås med någon av det andra könet när man är i ett förhållande. Men det beror ju givetvis vem det är och hur såklart. Hade det varit en barndomsvän eller liknande då är det en annan femma men att träffa en ny kvinna eller en man som redan befinner sig i ett förhållande då kan det se mysko ut.
Citera
2018-08-18, 18:17
Medlem
Be henne att återkomma när hon avslutat det andra förhållandet och kan ge dig full uppmärksamhet. Hon vill både äta äpplet och ha det kvar.
Citera
2018-08-18, 18:20
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Be henne att återkomma när hon avslutat det andra förhållandet och kan ge dig full uppmärksamhet. Hon vill både äta äpplet och ha det kvar.

Känner så också... ska fan bara teasa henne framöver och vara mitt bästa jag i hennes närhet men fullständigt dissa henne. Här ska fan inte både ätas och behållas.
Citera
2018-08-18, 18:24
Medlem
Citat:
Vart vill du komma egentligen? Du skriver ju att du inte är sugen då det lätt blir komplicerat så det är lika bra att lägga ner...
Samtidigt har du inga problem med det faktum att hon är upptagen så vad är det då som blir så komplicerat? Sedan tar du upp att hon absolut inte har flörtat med dig,men att hon gjort det i smyg...samtidigt är hon tillknäppt, kort och blyg?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in