2018-08-18, 17:12
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.expressen.se/kvallsposte...fotbollsplan-/

"En pappa attackerade sin son under en pojkfotbollsmatch i Kävlinge kommun.

En ledig polis såg händelsen och ingrep mot mannen, som då gick till angrepp mot polisen.

Pappan är nu gripen misstänkt för misshandel av sin son samt våld, hot och förgripelse mot tjänsteman."

Vem är pappan?
Citera
2018-08-18, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen

En ledig polis såg händelsen och ingrep mot mannen, som då gick till angrepp mot polisen.

Pappan är nu gripen misstänkt för misshandel av sin son samt våld, hot och förgripelse mot tjänsteman."

Vem är pappan?

Polisens rapportering

https://polisen.se/aktuellt/handelse...ndel-kavlinge/

Citat:
18 augusti 12.43, Misshandel, Kävlinge
Man gripen efter bråk på fotbollsplan, Furulund.

En ledig polis som tittar på en pojkfotbollsmatch ser hur en pappa till en av spelarna kliver in på planen och fysiskt attackerar sin son. Den lediga polisen går då fram till mannen för att avbryta händelsen och identifierar sig som polis. Mannen riktar då sin ilska mot polisen genom att försöka slå, spotta på och hota honom.

Polispatruller skickas till platsen och mannen grips misstänkt för misshandel av sin son samt våld, hot och förgripelse mot tjänsteman.
Citera
2018-08-18, 17:47
Medlem
Pappan heter Stefan Andersson, en gift 2-barns familjefar som arbetar som civilingenjör och tycker om fiske.

Nä... Skulle inte tro det va.
Citera
2018-08-18, 18:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vederbörande
Pappan heter Stefan Andersson, en gift 2-barns familjefar som arbetar som civilingenjör och tycker om fiske.

Nä... Skulle inte tro det va.
Kan mycket väl vara så - ja.

Jag har själv varit med två av barnen på fotbollsmatcher och vet att aggressiva föräldrar inte är färgkodat på något sätt.
Samma idioti finner du för övrigt inom hockeyn också -- och tro mig, där brukar det vara tätt med lintottar på isen, med lika lintottsfärgade föräldrar.
Citera
2018-08-18, 18:04
Medlem
Drooids avatar
Kan det ha varit den här matchen:
P15 Furulunds IK - Stattena IF
Slutresultat: 5-1

Länk till laguppställningar: https://www2.svenskfotboll.se/cuper-...t&fmid=4072257
Citera
2018-08-18, 18:11
Medlem
kaerakels avatar
Vill veta vem det är, kom igen nu.
Citera
2018-08-18, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113

Jag har själv varit med två av barnen på fotbollsmatcher och vet att aggressiva föräldrar inte är färgkodat på något sätt.
Samma idioti finner du för övrigt inom hockeyn också -- och tro mig, där brukar det vara tätt med lintottar på isen, med lika lintottsfärgade föräldrar.
Spottade de på varann?
Citera
2018-08-18, 18:14
Medlem
Citat:

Haha, så du menar att du har sett några svenska föräldrar som har spöat sin egen son och sen gett sig på en polis!? Joo tjeeena.... 😜
Citera
2018-08-18, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen

Vem är pappan?
Och idrott fostrar ? I de fall jag har haft med ishockey alt. fotbollsspelare att göra, så nog fan har de varit stökiga och allmänt odrägliga. Tacka tusan för att folk inte kan uppföra sig idagens läge.
Citera
2018-08-18, 18:22
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Spottade de på varann?

Citat:
Ursprungligen postat av MrSomebody
Haha, så du menar att du har sett några svenska föräldrar som har spöat sin egen son och sen gett sig på en polis!? Joo tjeeena.... 😜
Jag har sett svenska föräldrar bli jäkligt aggressiva --- och ofta är det riktat mot de egna barnen eller domaren.

Jag har också sett utländska föräldrar med liknande beteende, då oftare riktat mot motståndarlaget eller domaren - än det egna barnet .

Jag har inte sett någon förälder bråka med en polis. Att den här personen var polis är dock lite underordnat eftersom han inte var på plats i egenskap av polis.

Edit:
Föräldrar inom lagsporterna kan bete sig som grisar alldeles oavsett ursprung. Så agerandet som sådant säger ingenting om ursprung.
Senast redigerad av micro113 2018-08-18 kl. 18:26.
Citera
2018-08-18, 18:29
Medlem
Citat:
Jag har sett svenska föräldrar bli jäkligt aggressiva --- och ofta är det riktat mot de egna barnen eller domaren.

Jag har också sett utländska föräldrar med liknande beteende, då oftare riktat mot motståndarlaget eller domaren - än det egna barnet .

Jag har inte sett någon förälder bråka med en polis. Att den här personen var polis är dock lite underordnat eftersom han inte var på plats i egenskap av polis.

Edit:
Föräldrar inom lagsporterna kan bete sig som grisar alldeles oavsett ursprung. Så agerandet som sådant säger ingenting om ursprung.

Den lediga polisen legitimerade sig som polis innan psycho dad gick till attack, kanske triggade honom att han var just polis.
Citera
2018-08-18, 18:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Den lediga polisen legitimerade sig som polis innan psycho dad gick till attack, kanske triggade honom att han var just polis.
Innan han gick till attack????

Har du verkligen läst samma artikel som jag?

Och om det är som du påstår att polisen sprang runt med brickan och klargjorde att han var polis så är väl det ett synnerligen provocerande beteende --- och faktiskt inte tillåtet. Som polis får han ingripa även på sin fritid men inte skapa bråk genom att vifta med titeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in