2018-08-18, 17:01
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
https://www.dn.se/nyheter/sverige/tv...ggna-i-orebro/
Två personer har knivhuggits i Örebro med bara sju minuters mellanrum. Polisen ser ett samband mellan händelserna, skriver polisen på sin hemsida.
De gamla vanliga kaozblattarna eller terrorblattar? Någon som vet mer?
Citera
2018-08-18, 17:05
Medlem
3 st enligt aftonbladet, 1 med svåra skador
Citera
2018-08-18, 17:06
Medlem
sajebiss avatar
Och så här skriver de på svt.se....

Citat:
Tre knivhuggna i samband med bråk i Örebro
Polisen grep under lördagseftermiddagen tre män som hamnat i bråk med varandra.
Alla tre hade skador efter att ha blivit knivhuggna och alla tre misstänks också ha delat ut knivhugg.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/or...ner-knivhuggna
Citera
2018-08-18, 17:17
Medlem
Det ena fallet hände ca 250 meter ifrån vart jag bor, på en parkering i varberga jag känner till personen som höggs
Citera
2018-08-18, 17:20
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Polisen skriver:

Citat:
Kl 14:52 inkom larm till polisen om att en person huggits med kniv i Varberga. Kl 14:59, således bara sju minuter senare inkom larm om att ytterligare en person knivhuggits i närliggande Mellringe. På dom båda brottsplatserna har polisen tillgänglig personal och ytterligare utredande personal är utkallade till dom båda platserna. Polisen ser i nuläget ett samband mellan de båda händelserna.
Text av
Stefan Wickberg
Publicerad
18 augusti 16.26
https://polisen.se/aktuellt/polisens-nyheter/
Citera
2018-08-18, 17:30
Medlem
Detta känns läskigt då jag varje dag går förbi denna parkering där det hände, den som skadades är en typisk becknare som är arab och är iallafall i 20 års åldern. Hand lillasyster fick upträda i vox festivalen dagen innan med linda pira och hon heter d*ha *=o
Citera
2018-08-18, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samyyy
Det ena fallet hände ca 250 meter ifrån vart jag bor, på en parkering i varberga jag känner till personen som höggs

Är det en kriminell typ? Eller tror du på random galning som hugger folk oprovocerat? Känns ju troligast att det är någon beef som ligger till grund men man vet ju aldrig.
Citera
2018-08-18, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Red.and.right
Är det en kriminell typ? Eller tror du på random galning som hugger folk oprovocerat? Känns ju troligast att det är någon beef som ligger till grund men man vet ju aldrig.

Killen är kriminell och hamnade i beef och blev huggen, det är vad jag har hört iaf men han heter ali, killen är kriminell han brukar hänga med en polack och en storbecknare som becknar weed i varberga
Citera
2018-08-18, 18:46
Medlem
Han har suttit för att ha misshandlat sin tjej.. Ett drägg med andra ord och det stämmer det som tidigare skrivits om umgänge syster mm
Citera
2018-08-18, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Han har suttit för att ha misshandlat sin tjej.. Ett drägg med andra ord och det stämmer det som tidigare skrivits om umgänge syster mm

Vem är dem andra två som blev knivhuggna då?

Förresten mod kan du byta rubriken till 3 st knivhuggna i Varberga.
Citera
2018-08-18, 20:22
Medlem
Allt som skrivs tidigare verkar stämma Ali fanns med på lexbase, han är alltså tidigare dömd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in