2024-04-29, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Det jag menar är att det närmast är en infinitesimal andel av alla problem där cirkelns omkrets eller multiplikationstabellen ingår, som jag har memoreerat lösningarna för. Epsilon ÄR fan i mig noll.
Om du inte ens är medveten om att du använder gångertabellen hela tiden så blir det svårt att få dig att förstå...
Hur löser du t ex en vanlig integral?
Vad är integralen av 10x från 2 till 3?
Citera
2024-04-29, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av von-der-Wettet
Ja, om du har rätt så får vi matematikentusiaster hoppas att denna lilla andel inte likt epsilon går mot noll!
Epsilon går inte mot noll.
Citera
2024-04-29, 20:36
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tworiders
Om du inte ens är medveten om att du använder gångertabellen hela tiden så blir det svårt att få dig att förstå...
Hur löser du t ex en vanlig integral?
Vad är integralen av 10x från 2 till 3?
Va..? Nu var nog inte din läsförståelse på topp, försök igen.
Citera
2024-04-29, 20:57
Bannlyst
Citat:
Va..? Nu var nog inte din läsförståelse på topp, försök igen.
Jag uppfattade det som att du inte använder gångertabellen när du löser matte/fysik problem.
Citera
2024-04-29, 21:18
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Jag uppfattade det som att du inte använder gångertabellen när du löser matte/fysik problem.
Men då uppfattade du fel.
Sådant ingår i mycket matte, ungefär som att bokstaven "a" också ingår i det mesta man skriver, men därav följer ju inte att varenda sammanhang som man använder dessa i skulle vara memomerade. För dig är det alltså så, men inte alls för mig. Duktigt av dig att ha memorerat varenda mening du skriver med "a" och varenda matematisk lösning och resonemang du gör där 7*8 ingår -- men egentligen är det ju bara komplett vansinnigt.
Citera
2024-04-29, 21:22
Bannlyst
Citat:
Men då uppfattade du fel.
Sådant ingår i mycket matte, ungefär som att bokstaven "a" också ingår i det mesta man skriver, men därav följer ju inte att varenda sammanhang som man använder dessa i skulle vara memomerade. För dig är det alltså så, men inte alls för mig. Duktigt av dig att ha memorerat varenda mening du skriver med "a" och varenda matematisk lösning och resonemang du gör där 7*8 ingår -- men egentligen är det ju bara komplett vansinnigt.
Jag menar bara att all matematik du kan har du lärt av andra. Du har inte kommit på någon matematik själv.
Därför är matematik för dom flesta ren memorering.
Citera
2024-04-29, 21:25
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Jag menar bara att all matematik du kan har du lärt av andra. Du har inte kommit på någon matematik själv.
Därför är matematik för dom flesta ren memorering.
Du menar att all matematik som DU kan har du lärt dig av andra. Och alla inlägg du skriver har du också bara lärt dig av andra och memorerat.
Citera
2024-04-29, 21:29
Bannlyst
Citat:
Du menar att all matematik som DU kan har du lärt dig av andra. Och alla inlägg du skriver har du också bara lärt dig av andra och memorerat.
Vad har du upptäckt för ny matematik menar du?
Senast redigerad av tworiders 2024-04-29 kl. 21:32.
Citera
2024-04-29, 22:40
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Vad har du upptäckt för ny matematik menar du?
Vad har du skrivit för nya inlägg menar du? Samma bokstäver och ord som bara någon har lärt dig och som du har memorerat. Alltså är allt du skriver bara inlärt och memorerat.

Finn fem fel.
Citera
2024-04-29, 22:49
Bannlyst
Citat:
Vad har du skrivit för nya inlägg menar du? Samma bokstäver och ord som bara någon har lärt dig och som du har memorerat. Alltså är allt du skriver bara inlärt och memorerat.

Finn fem fel.
Jag har nog inte skrivit mycket som inte redan formulerats av någon annan.
Men vad har det med dina matematikupptäkter att göra?

Du är säkert jätteduktig på matematik men jag menar bara att du inte upptäckt någon ny matematik utan använder memorerad matte.
Så matte är memorering för alla som inte bokstavligen skapar/upptäcker ny matematik.
Citera
2024-04-29, 23:14
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Jag har nog inte skrivit mycket som inte redan formulerats av någon annan.
Men vad har det med dina matematikupptäkter att göra?

Du är säkert jätteduktig på matematik men jag menar bara att du inte upptäckt någon ny matematik utan använder memorerad matte.
Så matte är memorering för alla som inte bokstavligen skapar/upptäcker ny matematik.
Du är extremt tjatig, men vi kommer inte längre om det.

Och pga detta menar du att matematik bara är till för dem med hög IQ, eller att så inte är fallet? Topic, du vet. Är IQ-frågor också bara memorerade, eller menar du att dessa skiljer sig på något avgörande sätt från matte och isf varför?
Citera
2024-04-29, 23:36
Bannlyst
Citat:
Du är extremt tjatig, men vi kommer inte längre om det.

Och pga detta menar du att matematik bara är till för dem med hög IQ, eller att så inte är fallet? Topic, du vet. Är IQ-frågor också bara memorerade, eller menar du att dessa skiljer sig på något avgörande sätt från matte och isf varför?
Jag menar att bra minnestekniker är det viktiga angående att bli bra på matematik.
Är man bra på IQ-tester som innefattar minnesförmåga så har man enklare för att bli bra på matte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in